Biztonság a jövő autójában
A hálózatba kapcsolt járművek számának rohamos növekedésével együtt bővül az új digitális szolgáltatások iránti piaci igény és fogyasztói kereslet is – becslések szerint 2020-ra már csaknem 250 millió ilyen jármű közlekedhet világszerte.
A Bosch a hálózatba kapcsolt mobilitás jövőjének, s az egyértelmű prognózisoknak megfelelően szolgáltatások egész sorával szavatolja a biztonságos és stresszmentes közlekedést: legyen az új kijelző-kezelési megoldás, járművek közötti kommunikációt lehetővé tévő hálózati hardver, vagy épp a hálózatba kapcsolt járművek meghekkelését ellehetetlenítő fejlesztés.
A Bosch egy Cadillac Escalade műszaki alapjaira épült koncepcióautóban mutatta be új, átfogó kijelző és kijelzőkezelési megoldását. A sofőr és a járműve közötti „ember-gép-interfész” (HMI) öt darab, egymással összehangolt képernyővel teszi biztonságosabbá és még inkább stresszmentesebbé az autózást, hogy az alapvető funkciók kezelése a lehető legkevésbé vonja el a sofőr figyelmét a forgalomról. Úgynevezett cockpit-kamera és hangfelismerő szoftver is azonosítja a vezetőt, automatikusan betöltve az ülésekre és a külső visszapillantó tükrökre vonatkozó személyes beállításait, illetve akár a kedvenc, személyre szabott zenei lejátszólistáját is. A sofőr hangvezérléssel, vagy érintésbeli visszajelzéssel is szolgáló kezelőfelületről vezérelheti az infotainment és a navigációs rendszereket, valamint a légkondicionáló berendezést, miközben tekintetét mindvégig az úton tarthatja, csökkentve ezzel a lehetséges közúti balesetek számát.
Kritikus helyzetekre Vehicle-to-X kommunikáció
Bukkanót követő közlekedési torlódás, vagy épp az úttest rosszul belátható szélén hirtelen feltűnő gépkocsi? Ha a járművek kommunikálhatnak egymással és környezetükkel, „kölcsönösen” figyelmeztethetik egymást a kritikus menethelyzetekre, amivel akár életeket is meg lehet menteni. A Connectivity Control Unit (CCU) formájában a Bosch olyan hálózati hardvert fejlesztett ki, amely központi fedélzeti egységként szabályozza a jármű Vehicle-to-X (Vehicle-to-Everything, azaz a „jármű mindennel”) kommunikációját. Legyen éppen szó WLAN, LTE, vagy DSRC-hálózatról, a Vehicle-to-X CCU-technika minden használatos kommunikációs szabványnak megfelel, ráadásul a világ minden részén alkalmazható.
Kiberbiztonság a hálózatba kapcsolt járművek számára
A hálózatba kapcsolt járművek számára elengedhetetlen az adatvédelem, amely a nem kívánatos külső behatolások ellen véd. A Bosch ezen a területen többlépcsős megközelítésre támaszkodik mind a hardver, mind a szoftver tekintetében, hogy a jövő egyre inkább hálózatba kapcsolt járműveiben is fenn tudja tartani az adatvédelem olyan magas szintjét, mint amit ma kínál.
A Bosch leányvállalata, az ESCRYPT Behatolásérzékelő és -megelőző rendszer (Intrusion Detection and Prevention System; IDPS) különleges biztonsági szoftvere segítségével például időben fel lehet ismerni és elemezni a hálózatba kapcsolt járművek elleni potenciális kibertámadásokat. Ennek megfelelően gyorsan és hatékonyan hajthatók végre a megfelelő ellenintézkedések akár egyes gépkocsik, vagy akár teljes járműflották esetében egyaránt.
Kapcsolódó cikkek
- Múzeumból egyenesen jövő gyárába?
- SMS-t kaptunk: árvíz közeleg?
- Bosch-megoldások a kényelmes és energiatakarékos otthonokért
- Díjazták a Continental intelligens ablakvezérlését és a 3D megjelenítési felületét
- Lezárult a BOSCH indítómotorok és generátorok üzletágának eladása
- Az utasoknak nagyon bejött az e-vonatjegy!
- Okosmegoldások okosvárosoknak
- Újabb mozgóképes kérdések a járművezetők elméleti vizsgáin
- A szuperkamion információs sztrádává változtatja az utakat
- A Bosch forradalmasítja a kis elektromos járművek piacát
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.