Folyamatos a káosz, mert kész káosz a folyamat?

forrás: Prím Online, 2018. május 11. 08:32

Az igények gyors változásával és az új technológiák megjelenésével a vállalatok működése egyre összetettebbé válik, és egyre nehezebb átlátni a szervezeten belül zajló folyamatokat. Könnyű elveszni a részletekben, ha minden apróságot külön kell adminisztrálni a cég minden egyes részlegében, a szabadságoktól kezdve az üzleti utazások engedélyezésén át a szoftverfejlesztési ciklusok egyes lépéseiig. A Micro Focus szakértői szerint azonban egy fejlett folyamatkezelő megoldás segítségével könnyen úrrá lehet lenni a káoszon.

Gyakori probléma a vállalatoknál, hogy a kommunikáció és az adminisztráció szinte több időt vesz el, mint maga az érdemi munka. A Micro Focus adatai szerint az alkalmazottak a vállalatoknál átlagosan több mint 12 órát töltenek havonta a különböző táblázatok frissítésével, egyesítésével és javításával. A munkavállalók 80 százalékának problémát okoz, hogy egymásnak ellentmondó táblázatokból kell összesítenie az adatokat, ami a hatékonyság rovására megy, és felesleges munkával jár. Emellett egy átlagos munkavállaló átlagosan több mint heti 11 órát tölt az e-mailek olvasásával és megválaszolásával, a személyes megbeszélések pedig szintén komoly időmennyiséget emésztenek fel.

 

A szervezetek nagy része tisztában van ezekkel a problémákkal, ezért egyre többen alkalmaznak olyan eszközöket, amelyek az üzleti folyamatok követését hivatottak segíteni. Ezzel azonban az a nehézség, hogy sok helyen több különféle folyamatkezelő rendszert alkalmaznak a különböző ügymenetekhez, amelyeket külön-külön frissítenek, ez pedig újfent felesleges adminisztrációt igényel, és a hibázási lehetőségek számát is növeli. Az ideális megoldás egy olyan fejlett rendszerben rejlik, amely minden műveletet, sőt minden egyéb process management rendszert egy helyen képes kezelni.

 

Mint a „nagyok”

Pontosan ezt teszi lehetővé például a Micro Focus Solutions Business Manager, amelyet az üzleti és informatikai munkafolyamatok, illetve a DevOps-műveletek átfogó kezelésére alakítottak ki, és számos különféle rendszerrel integrálható, ezért segítségével egy helyen kezelhető minden folyamat. A megoldás hatékonyan összehangolja és automatizálja a műveleteket, és átláthatóságot biztosít a teljes szervezet felett, beleértve az üzleti és IT-üzemeltetési részlegeket, valamint a szoftverfejlesztési életciklusokat is. 

 

A testre szabható eszköz segítségével egyszerűen használható folyamatkezelő alkalmazások alakíthatók ki rengeteg különféle terület menedzselésére, a szabadságok kérvényezésétől és nyilvántartásától kezdve a céges utazások engedélyezésén át az alkalmazottak felvételéig és értékeléséig vagy éppen az alvállalkozók kezeléséig.

 

A szoftvert az eBay is sikerrel alkalmazza fejlesztési metódusainál, ahol különösen nagy szükség van a biztonságos változáskezelési folyamatokra, hiszen egyetlen apró módosítás több ezer más cégre és több százezer más emberre is hatással van. Ezért szigorúan ellenőrzött lépéseken keresztül zajlik az újonnan írt kódok bevezetése a rendszerbe: a fejlesztőknek minden esetben előzetesen kérvényezniük kell feletteseik jóváhagyását. Mivel a Micro Focus eszköze jól összefogja és gördülékennyé teszi ezeket a kéréseket és jóváhagyásokat, jelentősen lerövidítette a vállalatnál az engedélyezésre fordítandó időt, és drasztikusan csökkent a nyitva maradt kérelmek száma is.

 

 

Mindent egy helyen

Egy ilyen fejlett megoldás segítségével automatizálhatók a műveletek, és kizárhatók a kézi folyamatok. Ezek az eszközök általában nemcsak asztali gépekről, de mobil készülékekről is elérhetők, és valós idejű értesítések, illetve riasztások küldését is lehetővé teszik, ami felgyorsítja a jóváhagyást. 

 

A Micro Focus megoldása jól skálázható és testre szabható, mind a funkciók, mind a megjelenítés tekintetében, ezért bármilyen vállalat számára ideális választás. Egyszerűen biztosít pontos rálátást a különféle műveletekre, és sokoldalú együttműködési lehetőséget kínál a csapattagok és minden más, a folyamatokban érintett személy számára.

 

Az eszköz segítségével átfogó jelentések is készíthetők, amelyek teljes képet adnak a teljesítményről, és segítenek az esetleges hibák, szűk keresztmetszetek vagy lassító tényezők feltárásában. Az optimalizált folyamatoknak köszönhetően a költségek csökkennek, miközben a biztonság nő és a compliance előírások teljesítése is egyszerűbbé válik. 

 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01