Big Data Universe 3.0
A Big Data szakmai hívei, illetve az érdeklődők idén is az immár hagyománnyá vált Big Data Universe Konferencián gyűltek össze, amelyre 2018. május 17-én került sor a budapesti Akvárium Klubban.
A Nextent Informatikai Zrt. által szervezett ingyenes, egész napos rendezvény a legfrissebb Big Data trendeket vonultatta fel az IoT-tól kezdve az önvezető autókon, chatbotokon át egészen a mesterséges intelligenciáig.
A Big Data manapság már nem csak a programozóknak jelent csemegét: az üzleti világ és a legtöbb iparág folyamatosan és egyre többet profitál belőle a mindennapok során. A rengeteg, szisztematikusan elemzett és felhasznált adat az iparban például segít tökéletesíteni a termelést, minimalizálni a hibafaktorokat és optimalizálni az egyes munkafolyamatokat. Komplett gyártósorok, önjáró mezőgazdasági gépek, energetikai és távközlési okosmegoldások “üzemelnek” adatokkal, vagyis a begyűjtött és elemzett információra adott célspecifikus válaszmechanizmusok által kontrollálva.
A Big Datában rejlő lehetőségeket példák ezrein keresztül lehet bemutatni, melyek rögtön újabb alkalmazási módokat inspirálhatnak - ez is egyike a Nextent által szervezett egésznapos rendezvény célkitűzéseinek, amelyre több száz cégtől összesen 447 érdeklődő regisztrált. A kellemes hangulatú konferencián 10 órányi magas szintű szakmai tartalmat hallhatott a közönség 16 izgalmas, angol nyelvű előadás keretében, melyek legtöbbje a gyakorlati megvalósításra fókuszált.
Az idén is Dr. Bodnár Zsigmond, a Nextent stratégiai igazgatója nyitotta meg a konferenciát, amelyen a következő témák kerültek napirendre ismert és elismert nemzetközi és hazai szakértők tolmácsolásában:
- Chatbotok: automatikus chat-kommunikáció, tanuló robotok
- VR / AR, kiterjesztett 3D vizualizáció
- Mesterséges intelligencia / Gépi tanulás / Gépi tanulás neurális hálókkal, önvezető autók
- Adatvizualizáció üzleti intelligencia-szoftverekkel
- Fintech és Blockchain technológiák - A pénzügyi világ robbanásszerű átalakulása
- IoT - Internet of Things, Internet of Everything
Szücs Ádám, a Nextent adatelemzési és -vizualizációs főmérnöke a cég saját fejlesztésű energia menedzsment rendszerén keresztül az alkalmazásarchitektúrák kihívásaira és lehetőségeire hívta fel a figyelmet, míg Komor Attila, a cég adatelemző munkatársa az eSportról és az ott felgyülemlő értékes adatmennyiség feldolgozásáról tartott izgalmas előadást.
Igazi gondolatébresztő volt az IFUA Horváth & Partners Kft. két munkatársának: Gulyás Attilának és Palotai Bálintnak közös prezentációja az árképzés fejlett analitikájában rejlő lehetőségekről. A bukaresti Crossovertől érkező Ovidiu Gavril filozófikus, mégis nagyon aktuális témát járt körbe: a munka jövőjéről tartott előadást a jelen és a jövő adatfókuszú társadalmaiban.
A szakmailag kiemelkedő és nemzetközi színvonalú egésznapos konferenciáról bővebb információ a https://bdu.hu/ címen érhető el.
Kapcsolódó cikkek
- Hetedszer gyűlt össze a kereskedelmi szakma
- Az USA-ba érkezett a Startup Campus Global Tour
- Flow, boldogság, jóllét a munkahelyen
- Nincs többé várakoztató zene az ügyfélszolgálatoknál?
- Itthon is kopogtat a tévézés jövője: az OTT az ingyenes földfelszíni televízióval lehet nyerő páros
- Új lendület a modern adatközpontokban és a munkavégzésben
- A mesterséges intelligencia már a hétköznapokban van
- Az innovációkban testet öltő adat
- Nagyvállalati kockázati tőke és új crowdfunding platform a Venture Capital Summit-on
- Az ember és a szakmai minőség felértékelődése a digitalizáció korában
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.