Hatósági együttműködéssel szűrtek ki interneten kapható, csodát ígérő termékeket
A kormány célja, hogy a családok biztonságosan tudjanak vásárolni az interneten is, ezért a fogyasztóvédelem középpontjában a netes kereskedelem ellenőrzése áll. Az elmúlt időszakban több mint 1200 e-kereskedelmi vállalkozást vizsgáltak, köztük az úgynevezett csodát ígérő termékeket forgalmazókat is. A megtévesztő weboldalak, a hamis ígéretekkel kínált termékek kiszűrése érdekében az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) több hatóság összefogását kezdeményezte. A hatóságok együttműködésének eredményeként számos terméket vont ki a forgalomból a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal.
Az interneten kapható, látványos fiatalodást, gyors fogyást vagy az egészségi állapot javulását ígérő termékek az egészségre nézve kockázattal járhatnak. Most ezekkel a termékekkel akarják félrevezetni az embereket. Az ilyen jellegű termékeket értékesítő webáruházak megsértik az online kereskedelemre vonatkozó szabályokat is.
A csodát ígérő termékek, a megtévesztő állításokat tartalmazó webáruházak elleni eredményes fellépés érdekében az ITM a fogyasztóvédelmi hatóság mellett a Nemzeti Adó- és Vámhivatalt (NAV), a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalt (Nébih) és az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézetet (OGYÉI) is bevonta.
Keszthelyi Nikoletta, az ITM közös hatósági fellépését kezdeményező, fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára kiemelte: „A fogyasztóvédelem területén 2018-ban az e-kereskedelemmel és a termékbiztonsággal kapcsolatos kérdések állnak a középpontban. Szoros hatósági együttműködéssel a szabálytalan árubemutatókat már jelentős mértékben visszaszorítottuk. A fogyasztóvédelmi ellenőrzések tapasztalata alapján, a családok védelme érdekében újabb akciótervet kezdeményeztünk, amelynek célja az interneten hirdetett, csodát ígérő termékek kiszűrése. A hatósági összefogás eddig is jelentős eredménnyel járt, a megkezdett munkát folytatjuk nemcsak a fogyasztók, hanem a tisztességesen működő webáruházak védelme érdekében is. Nem fogjuk hagyni, hogy tisztességtelen kereskedők félrevezessék, becsapják a magyar vásárlókat.”
„Az ellenőrzések során több mint 60 ezer doboz étrend-kiegészítőt, többek között potencianövelőt, porcerősítőt, hajhullás elleni és zsírégető szert vont ki a forgalomból a Nébih, megközelítőleg 668 millió forint értékben” – mondta Bognár Lajos országos főállatorvos.
Az ITM internet laboratóriuma próbavásárlásokat is végzett, melyek nyomán az OGYÉI megállapította, hogy a beszerzett gyógyhatást ígérő termékek egyikében sincs gyógyszerhatóanyag. Az orvostechnikai eszközök esetében pedig a forgalmazásra irányadó előírások nem teljesültek, ezért az OGYÉI megkezdte azok forgalomból való kivonását.
A későbbi problémák elkerülése érdekében javasolt a vásárlás előtti alapos körültekintés. A jogszerűen működő webáruházak széleskörűen tájékoztatnak a fogyasztói jogokról, szállítási és fizetési tudnivalókról, a vásárlás utáni elállási lehetőségekről. Ezek betartását a fogyasztóvédelmi hatóság rendszeresen ellenőrzi. A csodát ígérő honlapok telefonszámon kívül más elérhetőséget jellemzően nem tartalmaznak, szinte semmilyen információ nem található a vállalkozásról, a vásárlástól való elállási lehetőség nem biztosított. Ezek a körülmények gyanút kelthetnek és figyelmeztethetnek arra, hogy ne higgyünk a valótlan állításoknak.
Az aktív fogyasztóvédelmi jelenlét és a rendszeres fogyasztóvédelmi ellenőrzések, a szoros hatósági együttműködés hozzájárul a magyar vásárlók, családok jogainak megóvásához, érdekeinek védelméhez, és a biztonságos termékek forgalmazásához.
Kapcsolódó cikkek
- A Media Markt és Lumenet az Év Internetes Kereskedői 2018-ban
- Tíz év alatt tízszeresére nőtt a magyar e-kiskereskedelem
- Hatalmas siker az eMAG Marketplace
- Már bankkártyával is fizethetünk a Vatera online piacterén
- Idén is keresik az Év Internetes Kereskedőjét
- A magyar vásárló véleménye: Kínából rendelni biztonságos és jó kaland!
- Az eMAG nem titkolt célja, hogy mindenben az első legyen
- A webáruházak körében az online marketing az abszolút győztes
- 1,2 milliárd euró felett a hazai online kiskereskedelem
- Ne légy online csalás áldozata!
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.
Megérkeztek a HMD legújabb nyomógombos telefonjai
Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a vállalat ugyanis épp most mutatta be legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből. A három kis nyomógombos csoda a szivárvány színeiben érkezik, 23 990 Ft fogyasztó árról indulva.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.