Az IBM legjobb szakemberei segítenek 4 magyar szervezetet
Mesterséges intelligencia fejlesztés egyetemistákkal, női és kistelepülésen élő vállalkozók ösztönzéséhez e-learning, gazdaság élénkítő stratégia fejlesztése – csak néhány példa az IBM most kezdődő IBM Corporate Service Corps (IBM CSC) misszió elnevezésű program céljaiból. A pro bono projektek hozzájárulnak a gazdaságfejlesztéshez, a vállalkozói kedv élénkítéséhez és az oktatás fejlesztéshez a társadalmilag hasznos szervezetekkel közösen megvalósuló együttműködések keretében.
Az IBM bejelentette az IBM Corporate Service Corps misszió kezdetét, amely egy globális, önkéntességen alapuló tanácsadói szolgáltatás a gazdaság és a tudomány fejlesztésének érdekében. A misszió a világban már több helyen bizonyította, hogy képes jobbá tenni a helyi közösségek életét és létfontosságú kezdeményezéseket visz véghez az üzleti élet és a civil vezetők bevonásával. A magyarországi programban az IBM együttműködik a Digital Opportunity Trust (DOT) kanadai civil szervezettel, amely több mint 16 éves tapasztalattal rendelkezik az ifjúságot és nőket célzó programok megvalósításában.
A 14 fős önkéntes csapat tagjait az IBM legkiválóbb munkatársai közül választotta ki. Brazíliából, Kanadából, Hongkongból, Indiából, a Fülöp-szigetekről, az Egyesült Arab Emírségekről, az Amerikai Egyesült Államokból illetve Vietnámból érkeznek Magyarországra a szakemberek. A csapat egy hónapot tölt Budapesten és négy szervezettel együttműködve rövid és hosszú távú ajánlások és megoldások kidolgozásában vesznek részt. A projektekben közös, hogy egytől egyik a társadalom egésze számára fontos, értéket képviselő kérdésekben zajlik majd a munka.
"Örömmel köszöntjük az első Corporate Service Corps missziót Magyarországon. A program hazai megvalósulása szimbolikus jelentőséggel is bír, jól mutatja hosszú távú elköteleződésünket a helyi közösségeket érintő kihívások kezelésével kapcsolatban. Ez a misszió lehetőséget ad rá, hogy a magasan képzett IBM szakemberek ne csak a versenyszektorban alkalmazzák tudásukat, hanem a vállalatnál végzett munkájukon túl segíthessenek kormányokat, civilszervezeteket és más, innovatív szervezeteket azért, hogy a programok megvalósulásával a magyar emberek még sikeresebb lehessenek az élet számos területén." - mondta Rehus Péter, az IBM Magyarországi Kft. országigazgatója.
Az IBM négy szervezettel fog együtt dolgozni az alábbi projekteken:
- Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) – Mesterséges intelligencia és adat tudomány központ stratégia kifejlesztése
- Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Felsőoktatási és Ipari Együttműködési Központja (BME-FIEK) – Interaktív digitális ökoszisztéma keretrendszer fejlesztése
- Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány (BVK) – 3 éves vállalkozásfejlesztési program kidolgozása fiatalok és nők aktívabb bevonására a vállalkozói szektorba
- Impact Hub Budapest - E-learning oktatási program kidolgozása vállalkozói ismeretek fejlesztésére elsősorban is Budapesten kívül élő, vállalkozó nők számára
Az IBM Corporate Service Corps misszióról
Az IBM Corporate Service Corps (CSC) egy olyan világméretű, pro bono tanácsadó kezdeményezés, amely segítséget nyújt kormányoknak, non-profit szervezeteknek, kisvállalkozásoknak az üzleti-, technológiai-, állampolgári- és társadalmi kérdéseket egyaránt érintő kihívások kapcsán. Az IBM programja 2008 júliusában indult útjára és eddig összesen 61 országból 4033 szakembert küldött misszióra. A program kereteiben az IBM önkéntesei eddig 44 országban nyújtottak már segítséget professzionális szolgáltatásokkal például az IT, a marketing, az üzleti és jogi tanácsadás területén vagy a humán erőforrásokat és a logisztikát érintő kezdeményezésekben. Az IBM hisz abban, hogy CSC misszió a világ legnagyobb ilyen típusú programja.
Kapcsolódó cikkek
- Az IBM nagy lépést tesz a mesterséges intelligencia fekete dobozának feltörése felé
- Magyar startup lépett szövetségre az IBM-mel
- Intelligens városirányítási rendszereket fejlesztett az IBM vezette konzorcium
- Az IBM segítségével gyorsítja fel üzleti átalakulását a MOL Csoport
- Bemutatkozott az IBM Z
- Ipar 4.0, mesterséges intelligencia és IoT
- Az ABB és az IBM együttműködik a mesterséges intelligencia-alapú ipari megoldások fejlesztésében
- IBM Budapest Lab néven új fejlesztőközpontot hozott létre az IBM
- Az IBM és a Ricoh átalakítja a tárgyalói kultúrát a Watson technológiájú interaktív táblákkal
- Az IBM és az Ericsson új fejlesztéssel áll elő az 5G terén
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.