Új szereplő az elektromosautó-töltők piacán
Nem kisebb üzleti célkitűzéssel kezdte meg munkáját az elektromosautó-töltők piacán az Optimum Way Kft., mint a villámszegmens első helyének megszerzése.
Az önbizalomra minden okuk megvan: az elektromos autók számának bővülését a töltői hálózat gyengeségei hátráltatják a legjobban. A cég az általa forgalmazott, csúcsminőségű Enel X töltők telepítésével járul hozzá az ország elektromos autóval történő átutazhatóságához.
A Belügyminisztérium nyilvános adatai alapján 2018. július 31-én 7112 darab elektromos autó szerepelt a hatóság nyilvántartásában; a várakozások szerint 5 év múlva ez a szám 30 000 darabra nőhet majd. A futásteljesítmény alapján kalkulált jövőbeni közösségi töltőszám 2300-2400 egységet mutat, melyekből 735 várhatóan villámtöltő formájában segíti majd az elektromos autóval utazókat. A jelenlegi helyzet azonban jóval szerényebb: 262 közösségi töltőállomás működik Magyarországon, a legtöbb alacsony teljesítményű készülék formájában. A magyar tulajdonban lévő Optimum Way Kft. a robbanás előtt álló piac által kínált lehetőségeket igyekszik kihasználni. Az olasz energiaipari óriás, az Enel hazai stratégiai partnereként, a Nyugat-Európában már bizonyított Enel X márkájú töltők forgalmazásával egy olyan töltőhálózat kiépítésében kíván szerepet vállalni, amely biztosítja az ország elektromos autóval történő átutazhatóságát.
Alkalmazkodva a fogyasztói igényekhez, az otthoni felhasználás mellett a közösségi helyekre (benzinkutak, bevásárlóközpontok, parkolók stb.) kihelyezett oszlopok egy időben két elektromos autót is töltenek majd: DC (villám) töltéssel 50 kW teljesítményre, AC (normál) töltéssel 22 kW vagy 43 kW leadására képesek. Előbbi 25-30, utóbbi 60-90 perc alatt hozza 80-90%-os szintre az akkumulátorokat. Fizetni az okoskészülékek által biztosított elszámolási módszer valamelyikével (pre-paid kártyákkal vagy előfizetéses konstrukciókkal) lehet majd.
Az Enel X JuicePump és JuicePole berendezések mindkét, Európában forgalmazott autóknál leginkább használt csatlakozó szabványt támogatják (CCS Type 2 és CHAdeMO), így a Magyarországon is elérhető elektromosautó-típusok (BMW, Volkswagen, Nissan, Kia, Mitsubishi, Citroen, Peugeot, Tesla stb.) tulajdonosai könnyedén használhatják majd a töltőket.
Az Optimum Way már több töltőpont kihelyezéséről tárgyal, a cél az országos lefedettség.
„A gyors és biztonságos autótöltés növeli a felhasználói élményt, és biztosítja az ország zökkenőmentes átutazását. Célunk, hogy a parkolás alatt az adott élethelyzetben elvárható időtávon belül menetkészre töltsük az elektromos autókat, legyen szó egy gyors bevásárlásról vagy egy étteremben elfogyasztott ebédről.” - mondta el Szentkirályi-Szabó Sándor, az Optimum Way ügyvezetője.
A cég gondol az elektromos autójukat otthon töltő tulajdonosokra is: a kínálatukban szereplő, JuiceBox okostöltő akár 22kW teljesítményre is képes, így az otthoni elektromos hálózatra csatlakoztatva egy éjszaka alatt tölti fel az autó akkumulátorait.
Kapcsolódó cikkek
- A jövőbe vezető út elektromos autókkal van kikövezve
- Elektromos autók: kevés az új modell, mégis egyre többet adnak el
- Az ABB szállítja a cseh országos villámtöltő-hálózat berendezéseit
- Elektromos robogómegosztó szolgáltatás Budapesten
- Az ABB piacra dobja az elektromos járművekhez gyártott leggazdaságosabb töltési megoldását
- Az elektromos autók a jövő energiatermelői
- Az ABB hozzájárul Norvégia legnagyobb elektromos busz projektjének megvalósításához
- Új szakma születőben: e-autótöltő-szerelő
- Egyre több elektromos töltő lesz az országban
- Az ABB vezérlőrendszere és szoftvere optimalizálja az elektromos buszok üzemeltetését
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Digitális fizetési megoldások alakítják a vásárlók döntéseit
A digitális fizetési megoldások rohamos fejlődése alapjaiban változtatja meg azt, hogy miként kezeljük a pénzügyeinket. Már nem csak a készpénzt felváltó bankkártya típusok, hanem a mobilfizetés, az azonnali utalások és az új generációs BNPL (Buy Now, Pay Later) megoldások színesítik a palettát. Vásárlások, előfizetések, számlák, hitelek – mit hogyan fizetünk? Megjelent a PwC Magyarország Digitális Pénzügyi Körkép kutatása a fizetés-technológiai piac jelenéről és jövőjéről.
Stratégiai beruházással erősíti magyarországi jelenlétét a DS Smith
Jelentős, 34,4 millió eurós stratégiai befektetéssel növeli innovatív jelenlétét Magyarországon a fenntartható, papíralapú csomagolási megoldások vezető szállítója, a DS Smith a Nemzeti Befektetési Ügynökség támogatásával. A három kiemelt telephely fejlesztését célzó, várhatóan 2026 áprilisában lezáruló projekt Füzesabonyban, Nagykátán és Győrben valósul meg, 40%-kal növelve a gyártási kapacitást. A vállalat a beruházással tovább erősíti pozícióját az innovatív és fenntartható csomagolási megoldások terén, beleértve a műanyag kiváltásának alternatíváit, valamint a körkörös gazdaság elősegítését.
AI a felhők között: a mesterséges intelligencia a szemünk előtt alakítja át a légiközlekedést
Jelenleg is számos mesterséges intelligencia-alapú megoldást használnak a légitársaságok és a repterek az üzemanyag-optimalizálás, a légiirányítás, a fedélzeti kiszolgálás vagy éppen a járműkarbantartás területén. A határ azonban a csillagos ég, hiszen a légiközlekedés folyamatosan óriási mennyiségű adatot termel, ami további lehetőséget ad az AI megoldások fejlesztésére a hatékonyságnövelés, az utasélmény javítása és a fenntarthatósági célok elérése érdekében – hívja fel a figyelmet Berecz Dániel, a Lufthansa Systems Head of Engineering vezetője.
Elnyerte a Magyar Ingatlanfejlesztési Nívódíjat a Schneider Electric új okosgyára
A Magyar Ingatlanfejlesztési Nívódíjon az Ipar kategóriában az első helyen végzett a Schneider Electric Dunavecsén megépült okosgyára, a Duna Smart Power Systems (DSPS). A 28 ezer négyzetméteres üzem megvalósítása során a gyártási hatékonyságot növelő intelligens megoldások alkalmazása mellett kiemelt figyelmet fordítottak a fenntarthatóságra.
Szervezeti változásokat jelentett be az LG 2030-as víziójának megvalósítása érdekében
Az LG Electronics (LG) az igazgatóság jóváhagyását követően számos szervezeti változást és vezetői kinevezést jelentett be. Az átszervezés célja a vállalat közép- és hosszú távú stratégiájának, a „Future Vision 2030” megvalósításának elősegítése a szervezetközi szinergia javításával, valamint az üzleti portfólió innovációjával.