Tizedannyiba kerül az önkiszolgáló call center, mint a hagyományos
Egy telefonhívás kezelésének költsége egy hagyományos call centerben átlagosan 390 és 690 Ft között mozog, ugyanakkor az automatizált hívások ennek töredékébe, 25-50 Ft-ba kerülnek – derül ki az Arenim Technologies piaci szereplők bevonásával végzett számításából. A hagyományos call centerekben kezelt hívások ráadásul folyamatosan drágulni fognak a jövőben, amit a jelentős munkaerőhiány következtében növekvő toborzási és bérköltségek magyaráznak.
Új fejezetet nyit a call center szolgáltatások történetében az automatizáció, amellyel jelentős mértékű költséghatékonyságot érhetnek el a telefonközpontokat működtető vállalatok. A stockholmi székhelyű, magyar alapítású Arenim Technologies piaci szereplők bevonásával készített számítása szerint az automatizációval a tizedére csökkenthető az ügyfélszolgálatokra beérkező telefonhívások kezelésének költsége: amíg egy hívás a hagyományos call centerekben átlagosan 390-690 Ft, az automata (önkiszolgáló) call centerekben csak 25-50 Ft.
„Úgy látjuk, az automatizáció nem egyszerűen egy jó üzleti lehetőség a magyar call centerek számára, hanem valóságos kényszer, amit a munkaerőpiaci folyamatok teremtettek az elmúlt években. Ha üzleti lehetőségről beszélünk, a kérdés leginkább az, hogy ki milyen gyorsan lépi meg ezt a váltást, illetve hogy milyen célra használja fel a költségkülönbözetből származó többletforrást” – értékelte a számítás eredményeit Kun Szabolcs, az Arenim Technologies ügyvezető igazgatója.
Különböző piaci elemzések szerint akár több ezer embert is fel tudnának szívni a különböző ügyfélszolgálatok és call centerek a munkaerő-piacról. A szolgáltatók egyre nehezebben és lassabban tudják pótolni a munkatársakat, ráadásul a humánerőforrás-szakemberek véleménye szerint a jelentkezők alkalmasságában, felkészültségében is egyre nagyobb hiányosságok mutatkoznak. Ezek együttesen exponenciális mértékben növelték meg a toborzási költségeket az elmúlt években, helyzetet pedig tovább élesítette tavaly lezajlott általános bérkorrekció is, amelynek eredményeként 4-26 százalékos bérköltség-növekedés jelentkezett a szolgáltatási szektorban.
Az Arenim Technologies fejlesztői kiemelték, hogy a költséghatékonyságon túlmutatóan az automata és önkiszolgáló call centerek fontos előnye, hogy a hét minden napján, 0-24 órában használhatóak, hibamentes működésre képesek, a teljesítményüket pedig olyan tényezők sem befolyásolják, mint például a hagyományos call centerek esetében a betegszabadság. Mindezt a megoldás nyelvi motorjának függvényében akár 25 nyelven, földrajzi korlátok nélkül képes nyújtani.
„Számos cikk született arról az utóbbi években, hogy az automatizáció munkahelyek megszűnésével fenyeget, a helyzet azonban sokkal pozitívabb a hatásvadász cikkek sötét próféciáknál. Egyrészt az automata rendszerek teljes egészében soha nem fogják tudni helyettesíteni az emberi erőforrást, mivel azok elsősorban az alacsony hozzáadott-értékű munkafolyamatok hatékonyabbá és eredményesebbé tételére alkalmasak. Másrészt a hatékonyságnyereség ebben a kiélezett munkaerő-piaci helyzetben kiváló lehetőséget ad a vállalatok számára arra, hogy az elkötelezett, ám alacsony hozzáadott-értékű munkát végző munkatársaikat tovább képezzék és magasabb hozzáadott értékű feladatok végzésére emeljék ki a call centerből, ami mind az ügyfélszolgálatosok, mind a vállalatok számára komoly értéket teremthet a jövőben” – zárta gondolatait Kun Szabolcs, az Arenim Technologies ügyvezető igazgatója.
Önkiszolgáló call center a jövő digitális bankjaiban
Az Arenim Technologies önkiszolgáló call center technológiájának egyik első hazai alkalmazója a Simplon Zrt. volt (http://simplon.xyz). A Simplon digitális banki szolgáltatásainál az ügyintézés már a számlanyitástól kezdve teljesen digitális és önkiszolgáló; ezt az önkiszolgáló folyamatot egészítette ki az Arenim a telefonos ügyfélszolgálat szintjén is. A Simplon call centere angol, német és magyar nyelven teljesen automatán, emberi beavatkozás és ügyfélszolgálati munkatársak nélkül szolgálja ki ügyfeleit.
Kapcsolódó cikkek
- Eljött a hanglenyomat alapján történő azonosítás ideje
- A Gyermelyi Zrt. is ABB technológiát használ
- Egy robot szórakoztatja az embereket a párizsi kulturális központban
- Belefulladnak az adatokba a vállalatok
- Globális együttműködés kezdődik a Mobile Industrial Robots és a Faurecia közt
- Robotversenyt rendeznek Budapesten
- Min bukhat el egy ügyfélszolgálat megtérülése?
- Már tíz országban van jelen hi-tech call center megoldásaival a magyar Geomant
- Az Epson bejelentette a „Nyerjen egy robotot!” versenyének zsűrijét
- Digitalizálódik a kintlévőség-kezelés a következő években
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.