Új informatikai rendszer a budaörsi szakrendelőben
Új informatikai rendszert élesített a Budaörsi Egészségügyi Központ. Maga az átállás szinte észrevétlenül történt október folyamán. Pedig nagy horderejű fejlesztésről van szó, ami hozzájárulhat a betegellátás gördülékenyebbé tételéhez, a várakozási idők további csökkentéséhez.
Október közepétől az Enterprise Multi Medikai Alkalmazás, vagyis az EMMA egészségügyi informatikai szoftver használatára tért át a Budaörsi Egészségügyi Központ. Az alkalmazás egységes platformot teremt a járóbeteg-ellátás, a foglalkozás-egészségügyi szolgáltatás, a háziorvosi ügyelet és – a közeljövőben – az egynapos sebészeti részleg számára. Ezek az egy épületben működő szakágak eddig más és más nyilvántartó programot használtak, mindegyik olyat, ami létrejöttekor korszerűnek számított, praktikusnak tűnt.
„Összekapcsolhatatlan számítógépes nyilvántartásokat örököltünk a múltból – mondja Zsákai Zoltán, a rendelőt üzemeltető Jump Consulting igazgatója. – Ez oda vezetett, hogy gyakran láthattunk betegeket nyomtatott papírokkal közlekedni a folyosó két oldala között, ami 2018-ban tarthatatlan állapot. Elsősorban ezért döntöttünk az informatikai beruházás mellett. A szükséges vezetékezés elvégzésére ráadásul lehetőséget teremtett az épületben zajló felújítás.”
A rendszer telepítése, az adatmigráció szakfeladat, amit a fejlesztők határidőre elvégeztek. A szállító emellett ötfős adminisztrátori jelenlétet biztosított a bevezetést követő időszakban az esetleges hibák javítására, hogy véletlenül se legyen fennakadás. „A felhasználói oldal együttműködése ugyanakkor legalább ilyen fontos – mondja Zsákai Zoltán – Több száz munkatársunknak, orvosoknak, asszisztenseknek kellett áttérni az általuk használt kevéssé korszerű, ám mégiscsak megszokott szoftverről az EMMA használatára. Az ő számukra a megelőző hetekben betanítást biztosítottunk. Ha a páciensek számára az átállás zökkenőmentes maradt, az az ő érdemük is, amiért szeretnék köszönetet mondani minden dolgozónknak” – fogalmaz a rendelő üzemeltetésért felelős cég vezetője.
A fejlesztés célja a betegellátás színvonalának emelése. „Az egységes informatikai rendszer bevezetése hozzájárul az adminisztráció csökkenéséhez, a betegellátás gördülékenyebbé válásához. A labor előtti sor rövidülése máris érzékelhető, a beutalás ugyanis immár a számítógépes rendszeren keresztül történik, nem kell duplán adminisztrálni a vizsgált pácienst” – hívja fel a figyelmet Zsákai Zoltán.
Az EMMA további előnye, hogy lehetőséget ad a háziorvosoknak, hogy saját számítógépükről jelszó birtokában kívülről csatlakozzanak a rendszerhez, ahol belépve ki-ki látja saját betegeinek történetét, sőt beutalót is ki tud állítani az egyes szakrendelésekre. A rendszer távlatilag lehetőséget kínál az online időpontfoglalásra is a szakrendeléseken, ez a funkció várhatóan jövőre élesedik. A csatlakozás a háziorvosok számára önkéntes és ingyenes, a betanítást a budaörsi családorvosok közül többen is kérték, az ő pácienseik betegútja a jövőben egyszerűsödhet.
A számítógépes nyilvántartások kérdése egyben mindig adatkezelési és adatbiztonsági kérdés is. A nagy egészségügyi ellátó intézmények, kórházközpontok által is használt EMMA megfelel a Budaörsi Egészségügyi Központ nyár végén bevezetett szigorú adatvédelmi szabályzatának, garantálja, hogy a különösen érzékeny személyes adatnak minősülő egészségügyi adatok semmiképpen ne kerüljenek illetéktelen kezekbe. A szoftver ezenfelül egyszerűbbé teszi az ellátást végző orvosok számára az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) számára történő adatszolgáltatást is, ami 2017. november 1-je óta törvényi előírás.
Kapcsolódó cikkek
- Országos kardiológiai hálózat fogadja a WIWE tulajdonosokat
- Felhőben újjászületett informatika
- Az Accenture robotasszisztenssel segíti a betegek ellátását
- Hazai orvostechnológia startupok mutatkoztak be az Egyesült Államokban
- Budapestre érkezik az AWSome Day!
- Ahol a napi robot öröm…
- A Fujitsu megszünteti a jelszóhasználat kihívásait
- Az YK2-höz hasonló krízishelyzetet is okozhat a nyári-téli időszámítás eltörlése?
- A Fujitsu 60 millió eurós szerződést írt alá a Lowellel
- Magyar big data megoldás állja útját az afrikai fertőző betegségeknek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.