A Siemens IoT operációs rendszere segíti a vállalatokat folyamataik digitalizációjában

forrás: Prím Online, 2018. november 24. 12:13

A negyedik ipari forradalom hatása napjainkban szinte minden területen tetten érhető, legyen szó a mindennapokról vagy például az iparról. A gépek egyre inkább képessé válnak a folyamatok optimalizálására, a hatékonyság maximalizálására, ezzel jelentős költségcsökkentést és minőségjavulást lehetővé téve a vállalatok számára. 

A digitalizáció hatására keletkező hatalmas adatmennyiség számos területen segítheti az üzleti döntések meghozatalát, ám ehhez elengedhetetlen a virtuális térben keletkezett adatok megfelelő kezelése és a folyamatok összefüggéseinek hatékony értelmezése. 

 

Ebben nyújt segítséget az ipari vállalatok számára a MindSphere, amelyet Magyarországon Klaus Helmrich, a Siemens AG igazgatósági tagja mutatott be 2018. november 22-én, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen.

 

A MindSphere a Siemens felhőalapú, nyílt forráskódú ipari IoT operációs rendszere, amely képes összekapcsolni a fizikai eszközöket a digitális világgal, és rendkívül hatékony ipari alkalmazások és digitális szolgáltatások megvalósításával támogatja a sikeres üzleti működést. A platform segítségével a nagy méretű adathalmazok könnyen összevethetővé válnak egymással, ezáltal értékes információt szolgáltatva a vállalatok számára tervezési vagy gyártási folyamataikról. A virtuális adatok hatékony kezelésével innovatív üzleti és szolgáltatási modellek jöhetnek létre, amelyek versenyelőnyhöz juttathatják az adott vállalatot. A MindSphere platformhoz jelenleg már több mint 1 millió eszköz és rendszer csatlakozik világszerte.

 

A fotón szereplő urak névsora balról jobbra: Jeránek Tamás - Digital Factory divízióvezető, Dale A. Martin - Siemens Zrt. elnök-vezérigazgató, Klaus Helmrich - a Siemens AG igazgatósági tagja, Dr. Józsa János - a BME rektora, Petényi István - az evosoft ügyvezetője, Kotán Attila - a BME kancellárja

 

„A Siemens folyamatosan azon dolgozik, hogy a magyar cégek digitalizálós átalakulása minél gördülékenyebb és sikeresebb lehessen. Fejlesztéseinkkel hozzájárulunk ahhoz, hogy a vállalatok egyszerűsíthessék és átalakíthassák termelési folyamataikat. Ezért különösen fontos mérföldkő a MindSphere hazai bemutatása, amely újabb lehetőséget jelent a vállalatok számára digitalizációs törekvéseik megvalósításához.” – emelte ki Dale A. Martin, a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója.

 

Ezen az eseményen jelentette be a Siemens azt is, hogy az immár 20 éves sikeres együttműködés újabb állomásaként oktatási, fejlesztési és kísérleti célra a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem rendelkezésére bocsátja a MindSphere platformot. Így a képzésben részt vevő hallgatók és oktatók az ipar szakembereivel közösen lokális és globális projekteket hozhatnak létre az IoT alkalmazások és szolgáltatások kifejlesztése területén.

 

Dr. Józsa János, az Egyetem rektora bejelentette, hogy a MindSphere platformra alapozva olyan K+F laboratórium létrehozását tervezik az intézményben, amely az Ipar 4.0 kihívásaira fókuszálva teret és lehetőséget ad egyetemi és vállalati szakemberek együttműködésére a mesterséges intelligencia kínálta eszközöket alkalmazva.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!

Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.

2024. március 27. 11:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05