Évről évre színvonalasabb az Év Gyára megmérettetés
Idén is lehetőséget kapnak az ország leginnovatívabb és legeredményesebb gyártóvállalatai arra, hogy elnyerjék az Év Gyára díjat. A Process Solutions Kft., mint a verseny szakmai partnere elmondta, mik a tapasztalatok a korábbi évek alapján, illetve milyen tendenciákra lehet számítani az idei évben.
A termelőegységgel rendelkező vállalatok az elmúlt héten meghosszabbított határidőnek köszönhetően november 30-ig nyújthatják be jelentkezésüket, a www.evgyara.hu weboldalon. A pályázók kilenc különböző kategóriában mérettethetik meg magukat, többek között a menedzsment folyamatokra, a vevői elégedettségre, a leginnovatívabb gyártási folyamatokra, és a beszállítói kapcsolatokra kihegyezve. Urbán Balázs, a PS szenior menedzsere szerint kiváló lehetőség az Év Gyára versenyen való indulás a gyártóvállalatoknak, hiszen a versenyre való aktív felkészülés és a kiértékelés során kapott visszajelzések segíthetnek egy hatékonyabb, eredményesebb működés kialakításában.
„Az elmúlt évek során egyértelműen kirajzolódott az, hogy a jelentkezők egyre felkészültebbek, illetve a benyújtott pályázatok minősége is egyre jobb, ami még színvonalasabbá teszi a megmérettetést„ - mondta el Urbán Balázs. Ez a fajta fejlődés mindenképpen pozitív visszajelzés a résztvevőknek és a szervezőknek is arról, hogy az Év Gyára díj olyan figyelemre méltó elismerést jelent, amiért a piac sikerorientált gyártói szívesen vállalják a professzionális kihívást, és a pályázáshoz szükséges feladatok igényes elvégzését. A szakember kitért arra is, hogy gyakran tapasztalják a verseny során azt, hogy a vállalatok nem ismerik fel megfelelően az értékeiket, és nem indulnak el olyan kategóriákban, amelyekről utólag aztán kiderül, hogy akár sikereket is elérhettek volna benne.
Az idei versenyről Szalai András, a PS ügyvezető igazgatója elmondta, hogy igaz, hogy a megfigyelt trendek szerint egyre inkább központi szerepbe kerül a robotizálás, illetve a gyártási folyamatok automatizálása, de kíváncsian várják, hogy a jelentkezők körében ezek az izgalmas innovációk mennyire terjednek el. Az elmúlt évek tapasztalata azt mutatta, hogy a teljes körű automatizáltságra és a minél magasabb szintű robotizációra való törekvés nem minden vállalatnak célja. Ennek oka az, hogy az ipari robotok rendkívül drágák, így bizonyos iparágakban pénzügyileg nem térül meg a használatuk. Amely gyárak ilyen iparágban tevékenykednek, azok inkább az élőmunka hatékonyságának növelését és a képzett munkaerő megtartását tekintik elsődleges célnak.
A PS a PPH Media-val szakmai partnerként együttműködve gondoskodott a kiértékelés módszertanának kialakításáról, vagyis egy objektív szempontrendszer összeállításáról, részt vesz a helyszíni gyárlátogatásokon, valamint kiértékeli és rendszerezi azokat az eredményeket, amelyek alapján kialakul az egyes kategóriák eredménysorrendje. A PS csapata számára az Év Gyára versenyben való közreműködés nagyszerű lehetőség, hiszen a napi könyvelési és bérszámfejtési munka mellett ez a projekt érdekes és újszerű szakmai folyamatokba enged betekintést.
Az Év Gyára 2018 versenyről további információ az alábbi videóban található:
Kapcsolódó cikkek
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.
Terjednek az alacsony kódú technológiák
Az elmúlt években állandó slágertéma volt a globális informatikushiány, majd elkezdtek záporozni a hírek a techszektorban zajló tömeges elbocsátásokról és a szakértők máris a vészharangokat kongatták. A fordulatot a legtöbben a mesterséges intelligencia számlájára írják, ugyanakkor egyre nagyobb szeletet hasítanak a piacból a low-code platformok is. Ezekkel minimális kézi kódolással fejleszthetünk gyorsan és hatékonyan, miközben rugalmasan alkalmazkodhatunk a változó igényekhez és egyszerűen hangolhatjuk össze az üzleti és technológiai szempontokat.