Stresszmentes karácsony? Igen!
A PayPal éves karácsonyi vásárlási szokásokat vizsgáló nemzetközi felmérése* szerint az ajándékvásárlás a magyarok számára különösen nagy kihívást jelent, aminek egyik oka, hogy egyre később kezdünk ajándékokat keresni: tavaly még 83% volt azoknak az aránya, akik a karácsonyt megelőző négy hétben már vásároltak valamit, idén viszont már csak 64% gondol ilyen korán a meglepetések beszerzésére.
Mik a karácsonyi vásárlással járó stresszforrások?
Az ünnepi időszakban az utakon és az üzletekben tapasztalható zsúfoltság a magyarok 63%-a számára jelent kellemetlenséget, 56%-nak volt már negatív tapasztalata udvariatlan, vagy tolakodó emberekkel sorban állás közben. Tízből négyen (42% – ez az arány közel azonos, mint a megelőző évben) aggódnak, hogy nem fogják tudni befejezni időben a karácsonyi ajándékok beszerzését, 37% pedig attól fél, hogy nem tudja, milyen ajándékkal lepje meg barátait, vagy családtagjait (13 százalékponttal több mint tavaly). Szerencsére a modern technológia egyszerű megoldásokat kínál a karácsonyi őrület enyhítésére, és egyre gyakrabban használjuk is ezeket.
Tegye kellemesebbé karácsonyát mobiljával!
Az online vásárlás az egyik módja annak, amivel megpróbáljuk csökkenteni az ünnepi vásárlással járó kellemetlenségeket, a felmérés szerint idén tíz magyar közül négy vásárol az interneten ajándékokat. Ezen belül 27% vásárol mobileszköz használatával, ami 7 százalékpontos emelkedést jelent az előző évhez képest. A mobil vásárlók közel negyede szerint a mobileszközökkel történő vásárlás legfontosabb előnyei, hogy az ötlet megszületésének pillanatában meg lehet vásárolni az ajándékot, elkerülhetők a tömeggel, hosszú sorokkal, illetve a hosszadalmas parkolóhely kereséssel járó bosszúságok. Ötből egy fogyasztó számára a mobil vásárlás fontos előnye továbbá, hogy készüléke segítségével bárhol vásárolhat, 15% pedig azért kedveli, mert a vásárlás mellett párhuzamosan más feladatokat is el tud végezni készülékén.
A tengerentúlról a karácsonyfa alá
Mivel tíz magyarból három aggódik, hogy ajándékuk nem fogja elnyerni szeretteik tetszését, nem meglepő, hogy egyre nyitottabbá válunk a külföldi webshopokból történő vásárlásra.
„Az ünnepek alatt a magyarok több mint fele (69%) tervezi, hogy külföldről vásárol ajándékokat. Ennek a legfontosabb okai, hogy sokszor alacsonyabb áron juthatnak hozzá a kívánt termékhez, illetve könnyebben találhatnak valamilyen egyedi ajándékot” – jegyzi meg Marcin Glogowski, a PayPal közép- és kelet-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója. „Mindazonáltal vannak bizonyos félelmek, amelyek megakadályozzák a magyarokat abban, hogy határokon túlról vásároljanak, mint például az aggodalom, hogy a termék egyáltalán nem érkezik meg (33%), különbözik attól, amit várnak (31%), vagy félnek a nehézségektől, amit a termék visszaküldése, illetve kicserélése jelent (27%). Örülök, hogy ezen a téren segítsükre lehet a PayPal-Vásárlói védelem és a Visszatérített visszaküldés szolgáltatásunk.”
Az egyediség mindenek előtt
Idén a magyar vásárlók közel egyharmada több ajándékot tervez vásárolni, mint tavaly, a legnépszerűbb ajándékok a könyvek (35%), a játékok (30%) és a ruhák (24%). A kutatás szerint a többség átlagosan 32 000 Ft-ot költ szeretteinek megajándékozására és csak ötből egy fogyasztó költ ugyanannyit magára, mint azokra, akiket megajándékoz.
„Noha a karácsonyfa alatt idén is számíthatunk a szokásos ajándékokra – néhány még a tavalyinál is vagányabb zoknira, vagy illatszer csomagokra – azt látjuk, hogy a magyarok is egyre jobban értékelik az egyediséget” – teszi hozzá Giela Abdelwahab, a PayPal közép- regionális fejlesztési vezetője. „Én magam is azok közé tartozom, akik kedvelik a kis online boltokat, amelyek nagy figyelmet fordítanak a minőségi termékekre, ugyanakkor vásárlás előtt mindig érdemes ellenőrizni, hogy érvényesek-e ránk a webshop visszaküldési ill. visszatérítési feltételei. Ha nem, győződjön meg arról, hogy a kiválasztott fizetési mód kínál-e megoldást az esetleges problémák megoldására.”
_____________
* A reprezentatív kutatást a PayPal megbízásából készítette a Kantar Millward Brown piackutató intézet 2018. október 17-e és november 5-e között. Az online felmérés 11 országban (Belgium, Csehország, Görögország, Magyarország, Izrael, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Oroszország, Dél-Afrika, Svédország) 1000 (11 017) felnőtt (18-65 évesmegkérdezésével történt. Az adatokat súlyozták a külső torzító hatások kiszűrése érdekében.
Kapcsolódó cikkek
- A digitális médiafogyasztási szokásokat vizsgálta a PayPal
- PayPal felmérés a videójátékokhoz kapcsolódó magyar szokásokról
- Ezért rendel a magyar Kínából
- A PayPal már magyarul is elérhető
- Már bankkártyával is fizethetünk a Vatera online piacterén
- Vatera-felmérés a hazai könyvvásárlási és olvasási szokásokról
- A magyar vásárló véleménye: Kínából rendelni biztonságos és jó kaland!
- A karácsonyi vásárlás – meghitt pillantok vagy őrültek háza?
- A munkavállalók negyede munkahelyén is a webáruházak kínálatát böngészi
- A szülőknek is megterhelő a tanévkezdés
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.
Ez most Magyarország 10 legjobb munkáltatója a dolgozói vélemények alapján
A Munkahelyeink.hu nemzetközi karrierplatform közzétette a legnépszerűbb munkaadók rangsorát. A Top Employers Hungary lista jelenleg az egyetlen független rangsor, amely kizárólag a munkavállalók értékeléseire épül. Az idei toplistát a Coloplast Hungary, a Yettel Magyarország és a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary vezeti.
Robotokkal segíti a hatékonyabb oktatást a Yettel
Megkezdődött a felkészülési és jelentkezési időszak a 2024/2025-ös ProSuli robotikaversenyre. A mára országos jelentőségű, nemzetközi versenyrészvételt is kínáló eseménysorozatra új iskolák és robotikacsapatok jelentkezését is várják. Az újoncokat és kezdő csapatokat online oktatóanyaggal és konzultációs lehetőséggel segítik a szervezők, illetve nyílt pályázatot indítanak az iskoláknak ingyenesen megszerezhető LEGO robotkészletekre.