Robotprogramozással újít a Vodafone és a Skool
A Vodafone Magyarország a Technológiai Oktatásért Alapítvány Skool projektjével összefogva rendszeresen szervez technológiai foglalkozásokat kifejezetten fiatal lányok számára. A vállalat célja, hogy csökkentse a nemek közötti egyenlőtlenségeket a műszaki és informatikai területeken, hozzájárulva ezáltal a munkaerőhiány csökkentéséhez is. A Vodafone és a Skool január 21-ig bezárólag várja a 10-11 éves lányok jelentkezését, akik a január 26-án, szombaton megrendezendő foglalkozáson a robotika világába kóstolhatnak bele.
A kódolás és a programozói szemlélet könnyen tanulható, és a közhiedelemmel ellentétben nem „fiús” szakterületről van szó. Ráadásul a kreatív kódolás már fiatal kortól fejleszthető készség, amely nemcsak sikerélményt és önbizalmat ad, hanem a későbbiekben versenyképes tudást is. A Vodafone Magyarország és a Skool ezt szem előtt tartva szeretné ingyenes foglalkozásaival arra ösztönözni a fiatal lányokat, hogy merjenek nyitni a technológia világa felé.
A Vodafone székházában január 26-án, szombaton megrendezésre kerülő foglalkozáson debütál a Skool „Tervezzünk, építsünk együtt egy robotot!” elnevezésű új programja, amely kifejezetten kezdőknek szól, és játékosan vezet be a robotika világába. A foglalkozáson a résztvevők 1-1 Arduino szett segítségével házirobotot terveznek, majd különböző alapanyagokat felhasználva összeszerelik, és végül beprogramozzák az otthoni segítőket – mindezt egy nap alatt. Az új, robottechnológiába bevezető program ezáltal a klasszikus szoftverfejlesztés élményét egészíti ki a fizikai világ kihívásaival.
„A robotikában és a gépi tanulásban rejlő gazdasági potenciált egyre több iparág ismeri fel. Már most hatalmas a kereslet olyan szakemberekre, akik otthonosan mozognak ezen a területen, és ez az igény egyre nő” – nyilatkozta Tóth Zsuzsanna, a Vodafone Magyarország HR Vezérigazgató-helyettese. – „Nagyon fontos, hogy a fiatal korosztály elsajátítsa az alapvető programozási ismereteket, mert ez a tudás már napjainkban a digitális alapkészségek részévé kezd válni. A Vodafone-nál ezen belül kiemelt figyelmet fordítunk a fiatal lányok technológiai képzésére, arra ösztönözve őket, hogy bátran induljanak el mérnöki, vagy informatikai tanulmányok irányába.”
„Nagy izgalommal várjuk 2019 első foglalkozását, ahol kombináljuk az együtt gondolkodást, problémamegoldást, valamint a kreatív, kétkezi alkotást a technológia adta szinte határtalan lehetőségekkel. Így a nap végére a résztvevő 15 lány a saját ötlete alapján készíti el az első robotját, miközben megismeri a Vodafone-nál dolgozók mindennapjait” – mondta Koleszár Szilvia, a Technológiai Oktatásért Alapítvány társalapítója.
A Vodafone és a Skool januári foglalkozására az alábbi linken jelentkezhetnek az érdeklődők 2019. január 21. 12 óráig. A résztvevők számára a szervező laptopot és napi háromszori étkezést (tízórait, ebédet és uzsonnát) biztosít.
A foglalkozás időpontja: 2019. január 26. szombat, 9:00-tól 16:00-ig
A foglalkozás helyszíne: Vodafone Magyarország Zrt. székház (1096 Budapest, Lechner Ödön fasor 6.)
Létszám: 15 fő
Kapcsolódó cikkek
- Ezt kell tudnunk, ha nem akarjuk, hogy minket is leváltson egy robot
- Ahol a napi robot öröm…
- 300 millió forint tőkebefektetést kapott a Green Fox Academy
- Kézműves kódolást reklámoz a Codecool "Indokolatlan ügyféligény" söre
- Hogy lehet sikeres a jövő munkavállalója?
- Funside School: 21. századi angol, programozás és robotika már Óbudán is
- #CodeLikeAGirl – mert a technológia világának szüksége van a lányokra!
- Piaci körkép: átlagosan 4 hónap alatt és 1 millióért bárki szoftverfejlesztő lehet, akár állásgaranciával is
- Lego robotokat programoznak a Funside School tanulói
- A Vodafone és a Huawei a mérnökképzést támogatja az Óbudai Egyetemen
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.