Európai autógyártók az IBM mesterséges intelligencia és felhőalapú megoldásait választották

forrás: Prím Online, 2019. május 16. 17:01

Az IBM bejelentette, hogy olyan európai vállalatokkal kötött együttműködést, mint a Volkswagen (Németország), a Moovster (Németország) és a Vinturas (Hollandia), hogy a vállalat hibrid felhőalapú és MI-szolgáltatásai révén közösen formálhassák az autóipar jövőjét.

„A járművekkel való kapcsolatunk és a mobilitás élménye várhatóan drasztikusan megváltozik az elkövetkező évtizedben," - mondta el Dirk Wollschlaeger, az IBM globális autóipari, légiközlekedési és védelmi iparágának vezérigazgatója. „A mesterséges intelligencia és a hibrid felhő kulcsfontosságú mozgatórugói a fejlődő üzleti modelljeinknek, mint például az utastérben és a járművön kívüli személyre szabott digitális szolgáltatások.”

 

Az IBM 2017 szeptemberében felmérést készített a világ autóipari vezetőinek körében. A megkérdezettek 73 százaléka vélte úgy, hogy mivel a digitális technológiák újradefiniálják kapcsolatunkat járműveinkkel, a jövő szolgáltatásait a fogyasztókkal együtt, őket bevonva kell létrehozni. Az IBM ezen digitális megújulás érdekében felhőalapú és MI-megoldásokat használ, ideértve az IoT-t és a Blockchain megoldásokat is. 

 

Bemutatjuk az IBM partnereit

A Volkswagen Sachsen a németországi Zwickau-ban annak feltételeit teremti meg, hogy a Volkswagen-csoport elérje az évente több mint egymillió elektromos jármű értékesítésére vonatkozó célkitűzését 2025-ig. A VW Sachsen az IBM-mel karöltve dolgozik az SAP S / 4HANA bevezetésén, amely kísérleti projektként a Volkswagen Passenger Cars márka világméretű pénzügyi folyamatainak racionalizálására törekszik.

 

A müncheni székhelyű Moovster egy közlekedési és MI start-up. A cég egy új szolgáltatási platformot (Mobility-as-a-Service) fejlesztett, amely a munkaadók, munkavállalók, állampolgárok és intelligens város rendszerek számára teszi lehetővé a kapcsolódást és azt, hogy használatával a közlekedési viszonyok előnyösen változhassanak a nagyvárosokban. A Moovster rugalmasabbá teszi a mindennapi utazást, segít a felhasználóknak takarékoskodni, jutalmazza a fenntartható és egészséges közlekedési szokásokat. A mai túlzsúfolt, forgalmas városok problémájára válaszolva a start-up arra ösztönözi a felhasználókat, hogy válasszanak alternatív közlekedési módokat, mint például a kerékpár, az elektromos roller, a telekocsi vagy a tömegközlekedés. Az alkalmazás az IBM Cloud-ban fut, és a getmoovster.com oldalon követhető.

 

A holland autóipari logisztikai cég, a Vinturas, az IBM Blockchain technológiát alkalmazza, hogy segítse az új- vagy használtautó vásárlást. A blockchain technológiára építve a Vinturas megoldása képes leváltani a papíralapú rendszereket, nagyobb átláthatóságot és hatékonyabb folyamatokat biztosítva ezáltal a gyártási és logisztikai láncban, melyen egy jármű keresztülmegy egészen a vásárlóig. A követhetőbb és átláthatóbb digitalizált folyamatok hozzájárulnak a vásárlói bizalom növekedéséhez, csökkentik az ÁFA fizetési kötelezettséget, a benzinköltséget, valamint segítenek visszaszorítani a behozatali vámmal kapcsolatos csalásokat, amelyek évente több milliárd euró kárt okoznak Európában.

 

A szlovén Elaphe Propulsion Technologies is az IBM Cloud-ot választotta, hogy az IBM IoT technológiaiját használva tegye még biztonságosabbá a következő generációs önálló vagy csatlakoztatott elektromos és hibrid járműveket. Az IBM Cloud révén az Elaphe képes az útviszonyokról és a jármű teljesítményéről valós idejű adatokat elemezni, így biztosítva értékes információkat azon járművek fejlesztéséhez és üzemeltetéshez, amelyek a vállalat kerékbe épített hajtásrendszerét használják. 

 

Az Audi UK a BBH-t és az IBM iX-et bízta meg, hogy a különböző Audi modellekbe szerelt digitális megoldásokat újragondolják, és új márkaélményt hozzanak létre a vezető és az utasok által használt digitális szolgáltatásokban. Az IBM iX és a BBH egy olyan új megoldáson dolgozik, amely ötvözi a stratégiai gondolkodást, a kreativitást és a technológiát, támogatva az Audit a digitális megújulásban.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05