Új készségfejlesztési programot tesztel az IBS

forrás: Prím Online, 2019. május 24. 15:56

A jövő munkapiaci kihívásaira adott válaszként az IBS Nemzetközi Üzleti Főiskola új készségfejlesztési programot dolgozott ki UpSkill néven. Az idei tanév során kettő, a következő tanévben már hat kompetenciát fejlesztenek. Az intézmény a program idei, első évében szerzett tapasztalatai alapján alakítja ki a végleges keretrendszert, amely a várakozások szerint nagyban javítani fogja a hallgatók elhelyezkedési esélyeit.

UpSkill néven új készségfejlesztési programot dolgozott ki az IBS Nemzetközi Üzleti Főiskola, melyet a 2018/19-es tanévben két fázisban tesztelnek. Az első félévben a hallgatók írásbeli kommunikációs készségeit mérték és fejlesztették, a tavaszi félévben pedig az IT kompetenciákra került hangsúly. A tapasztalatok alapján fogják véglegesíteni a programot, és szeptemberben már élesben, hat készséggel - írásbeli kommunikációs, szóbeli kommunikációs, elemzői, kvantitatív, IT, valamint a csapatmunka készségek - indítják el.

 

Ezeket a kulcskompetenciákat egy, a Profession.hu-val közösen készített 2017-es kutatás eredményei alapján választották ki, amelyben az állásközvetítő honlap több tízezer egyedi álláshirdetésből álló adatbázisát értékelték ki több évre visszamenően. Iparágra lebontva is elemezték az adatokat és azt tapasztalták, hogy szinte szakmától függetlenül az UpSkill keretein belül oktatott hat készséggel rendelkező munkaerőre van a legnagyobb szükség a hazai álláspiacon.

 

 

A program ezeket személyre szabottan fejleszti: elsőként saját módszertan és többlépcsős osztályozási rendszer alapján felmérik az első éves hallgatók adottságait. Ezt követően az eredményeknek megfelelő, több szinten elindított készségfejlesztési pályára állítják a diákokat, ahol a tanterv kötelező részeként fejlesztik a legfontosabb munkavállalói készségeket. 

 

Ahogyan Láng László, az UpSkill program vezetője elmondta: “Napjaink pályakezdőinek rengeteg olyan készségre és ismeretre van szüksége, amelyek kevés hangsúlyt kaptak eddig az egyetemi tantervekben: kreatív problémamegoldási és elemzési, stabil írásbeli és szóbeli kommunikációs, erős interperszonális és csapatmunka készségekkel kell kilépniük a munkaerőpiacra. Ismerniük kell a munkájuk szempontjából legaktuálisabb technológiai megoldásokat és platformokat, adatelemzési és adatvizualizációs eszközöket, és alapvető kvantitatív készségekkel kell rendelkezniük, szakmától függetlenül. Csak ezekre a transzformálható készségekre építve tudják majd pótolhatatlanná tenni magukat az automatizáció következtében rohamosan átalakuló munkakörökben. Az UpSkill az erre való felkészülésben hatékony segítsége lehet a hallgatóknak, hiszen a felsőoktatási szektorban egyedülálló módszertan mentén, a tanterv kötelező részeként, több szinten fejleszti a legfontosabb munkavállalói készségeket.”

 

A hallgatók eredményeit a tervek szerint nyáron induló Talent.Net elnevezésű toborzási platformon gyűjtik és mutatják be a pályakezdőket kereső cégeknek. Az IBS Talent.Net egy olyan zárt rendszerű online felület lesz, melyen az egyes hallgatók profiljai - az életrajzi adatokon túl - az IBS által fejlesztett és értékelt munkavállalói készségeket is tartalmazzák, komplex és részletes képet adva a hallgatókról a potenciális munkaadóknak. A várakozások szerint ez a fajta kiválasztás csökkentheti a fluktuációt is és segíthet a hallgatóknak a számukra legmegfelelőbb pozíciókat megtalálni.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01