Kutatás az elektronikus fizetésről

forrás: Prím Online, 2019. június 26. 16:09

Az Elektronikus Fizetési Stratégia (EFS) kialakításával kapcsolatos szakmai munka részeként, az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége (EFISZ) tagjai közreműködésével országos reprezentatív közvélemény-kutatást készíttetett a hazai elektronikus fizetés helyzetéről. A kutatás kitért a lakosság elektronikus fizetéssel kapcsolatos ismereteire, preferenciáira, valamint igényeire is.

Országos reprezentatív mintával, személyes lekérdezéssel kérdőíves véleménykutatást készíttetett az EFISZ a 18 éves, vagy idősebb magyarországi lakosok körében. A 2019. júniusi kutatás során az EFISZ elsősorban a hazai lakosság elektronikus fizetéssel kapcsolatos tájékozottságára és szükségleteire volt kíváncsi, valamint arra, hogy „e-fizetéskor” a lakosság milyen tényezőket részesít előnyben.

 

A közvélemény-kutatás eredményei részben a lakosság korábbi preferenciáit igazolták vissza, azonban néhány területen a korábbi kutatási ismeretektől eltérő megállapítások születtek. A kutatás egyértelműen megállapította, hogy a háztartások többsége rendelkezik bankkártyával, okostelefonnal és laptoppal. A válaszadók kétharmadának van otthonában internet előfizetése, leggyakrabban kapcsolattartásra, hírek olvasására használják az internetet, az internetezéssel töltött órák száma átlagosan napi 3 óra. A többség ismeri és használja a készpénzt, a lehúzásos és érintéses bankkártyás fizetést. A legkevésbé ismert és használt fizetési módok a virtuális tárca és a prepaid kártya.

 

Az elektronikus fizetési módok mellőzésének okairól elmondható, hogy a megkérdezettek 46 százaléka megszokásból készpénzzel fizet, 30 százalék szerint bonyolult a használata, 27 százalék nem tartja biztonságosnak. A bankkártyás, hitelkártyás fizetési módot érintéssel, illetve lehúzással 54-55 százalék esetében a többség, vagy mindenki használja.

 

A megkérdezettek 48 százaléka hatékonynak tartja az elektronikus szolgáltatások ajánlását, 58 százalék szerint megfelelő a tájékoztatás, amelyet a bank, a pénzügyi szolgáltató munkatársaitól kap. Minden tizedik válaszadó szívesen részt venne ingyenes, az elektronikus fizetési rendszereket bemutató workshopon ismereteinek bővítése céljából.

 

A válaszadók közel 30 százaléka használja saját bankjának elektronikus fizetési szolgáltatását, minden tizedik megkérdezett telekommunikációs szolgáltatójának rendszerét (is). A többi szolgáltató kiválasztása 10 százalék alatti. Közel minden második megkérdezett nem használ elektronikus fizetési szolgáltatást.

 

Az interjúalanyok többsége elégedett és ismerőseinek is ajánlaná saját közüzemi, telekommunikációs, banki szolgáltatója elektronikus fizetési rendszereit. A kérdezettek 2 százaléka használt már valamilyen fintech megoldást, az azonnali átutalás bevezetéséről 35 százalék, a PSD2-ről pedig 7 százalék hallott már, a Digitális Jólét Programot 17 százalék ismeri.

 

Az elektronikus fizetési szokásokról készült országos, reprezentatív mintával, személyes lekérdezéssel készült kérdőíves véleménykutatás egyértelműen megállapítja, hogy a mobiltelefonok használata a hazai lakosság körében igen magas, a megkérdezettek 52 százaléka a mobiltelefont jelölte meg az internet elérés alap eszközeként, továbbá egyértelműen mérhető az igény a lakosság körében a korszerű elektronikus szolgáltatásokra.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01