Újra hódít a bakelit
Itt a nyár, a koncertek és fesztiválok ideje, ilyenkor meghatározó az életünkben a minőségi zene által nyújtott chill hatás. Egyre többen szeretnénk elérni ezt az élményt az otthonukban is. A gourmet zenekedvelők ezért újra a vinylre voksolnak. Hétről hétre jelennek meg régi albumok újrakiadásai ezen a hordozón, de már exkluzív dizájn cuccok is készülnek bakelitből. Megnéztük, mik a trendek a Vaterán.
Prémium zenei tapasztalás a fesztiválszezon után is
Még egy nagy finálé a Szigeten, aztán vége is az összefüggő fesztiválozásnak. Elképesztő, ugye? A nyárnak egyértelműen szerves részét képezi a minőségi élőzene. Talán nem is gondolnánk, de a vinyl az analóg rögzítési folyamatnak köszönhetően több információt tartalmaz, ezért sokak számára az élőzenéhez hasonló teljesebb spektrumú hangzást nyújthat a többi, manapság használt digitális, és streaming megoldásnál. Pontosan úgy hallhatjuk rajta ugyanis a kedvenc számainkat, ahogyan azt a producer és a zenészek szerették volna átadni. Az élmény valódibb, arról nem is beszélve, hogy van egyfajta érzelmi értéke a lemezek vásárlásának, gyűjtésének. Emiatt az igazi zenei gourmet-k előszeretettel választják nemcsak a régebbi, de a legújabb zenékből is a klasszikus verziót.
Pörög a bakelit
Óriási a kereslet nemcsak az eredeti vagy újrakiadott Beatles vagy Rolling Stones klasszikusokra, de korunk előadói közül is egyre többen jelentetik meg legújabb szerzeményeiket vinylen, nagy sikerrel. 2018-ban például az Arctic Monkeys vagy Ed Sheeran albumjai is a legtöbbet vásárolt hanglemezek közt voltak az Official Charts Company adatai alapján. A kategória a Vaterán is pörög. Az online piacréten átlagosan 2500 bakelit cserél gazdát havonta. Elsősorban a használtak mennek, a legnagyobb kereslet szoros versenyben a pop (27,15%) és rock (27,06%) korongokra van, jóval lemaradva ezt követi a komolyzenei szekció 9,93 százalékkal. Az igazi gyűjtők a jó állapotú eredeti kiadásokat szeretik, és akár 700 000 Ft-ot sem sajnálnak a zenei chill hatás eléréséért, ennyiért kelt el ugyanis a biztonságos online piactéren egy Beatles-gyűjtemény 2015 októberében.
A vinyl dizájn oldala
A hanglemezeknek olyan kreatív, exkluzív újraértelmezései is vannak, amikre talán nem is gondolnánk. Egy nemzetközileg elismert magyar tervező például vinylekből készít szemüvegkereteket, amelyeket olyan hírességek hordanak, mint Elton John vagy Flo Rida! Ezenkívül is sokféle bakelit ékszerre és lakberendezési tárgyra bukkanhatunk, például találhatunk fülbevalót, faliórát, tálakat, poháralátétetek és könyvtámaszokat. Nem csoda, hiszen a vinyl lemezek jellegzetes mintája már eleve nagyon jól mutat, és ha még formázzák is, egészen egyedi cuccok készülhetnek belőle. A Vaterán rengeteg stílus és dizájn közt válogathatunk, és ha már arra járunk, választhatnunk egy-egy bakelit ékszert is a következő koncert-outfitünkhöz és viselhetjük is a korongokat!
Kapcsolódó cikkek
- Sírnak a színészek a Toxikoma forgatásán
- Forog a TOXIKOMA
- Majkával indul a július a Plázson
- Pókember verhetetlen, Garfieldot viszont mindenki szereti
- Még több zenei és sportélmény a siófoki PLÁZS-on
- Han Solot valljuk be, de Darth Vadert gyűjtünk
- Kódolatlan héttel készülhetnek a Trónok harca fináléra a UPC Direct előfizetői
- A PLÁZS már készen áll a nyárra
- A Telekomnál az új bónuszcsatorna az Epic Drama
- Négy sorozat premierévadjaival indítja az új évet az RTL Spike
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.