Legyűrűzik a GDPR a mikro- és kisvállalatokhoz is!
Sok multi és magyar közép és nagyvállalat azonban tanulva mások hibáiból és a büntetésekből kezd egyre jobban odafigyelni a GDPR megfelelésre és valamilyen adatkezelési kiegészítést már kötött azokkal az alvállalkozóival melyek adatot kezelnek a nevében. Ezen a területen az a tapasztalatunk, hogy szinte kizárólag adminisztratív tevekénységről van szó – tette hozzá Sándor Zsolt András a Gill & Murry Adatvédelmi szakértője – és valós kontrollt az adatkezelő nem alkalmaz az alvállalkozóival szemben. A gyakorlatban például ezt azt jelenti, hogy bár egy szolgáltató nevében jelenik meg a szerelő, de nem a szolgáltató alkalmazottja.
A következő lépés, melyet már többen alkalmaznak, egy GDPR adatfeldolgozói átvilágítás, vagy legalább egy részletes nyilatkozat. Az ISO megfelelések esetében is sokszor alkalmazzák ezt a technikát, egy részletes akár 100 kérdésből álló kérdőíven kell az alvállalkozónak nyilatkoznia, hogy az általa végzett tevékenység során milyen védelmi intézkedéseket valósított meg az adatkezelési tevekénység során.
Ezek a kérdések már sokszor informatikai vonatkozásúak, például: van-e mentés, mikor volt adatvisszaállítási teszt, enkriptáltak-e a notebookok, van-e hozzáférés nyilvántartás stb...
Amennyiben az adatkezelő kockázatosnak ítéli meg az adatfeldolgozó tevékenységét akár helyszíni ellenőrzést is tarthat, vagy konkrét védelmi, informatikai vagy adatkezelési folyamatot írhat elő az alvállalkozó számára.
Kapcsolódó cikkek
- Nincs több türelem GDPR ügyekben
- Mi van az Adatkezelési tájékoztató után?
- Hamis biztonságérzet a GDPR-ral kapcsolatosan
- Sláger a hibrid, de nehéz kezelni
- Kevesen tudnak az adatból értéket kovácsolni
- Kilenc uniós országban indul kampány az online reklámiparban alkalmazott törvényellenes módszerek ügyében
- A nem személyes adatok szabad áramlása az EU-ban
- IAB Europe: Május 25-ig bárki véleményt fűzhet a TCF 2.0-hoz
- A kiberbiztonsági kérdéseket nem lehet szőnyeg alá söpörni
- Új Commvault HyperScale célgépeivel a Fujitsu még több lehetőséget kínál a biztonsági mentés terén
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.