A Fujitsu modellje új szintre emeli az automatizációval elérhető megtakarítást
A robotalapú folyamatautomatizáció (RPA) széles körű alkalmazásnak korlátait megszüntetve, a Fujitsu új modelje 12-16% közötti megtakarítást tesz lehetővé a működési költségben. A Fujitsu észak- és nyugat-európai ügyfelek számára elérhető, új ipari automatizációs működési modellje kiiktatja az RPA terjedését eddig gátló akadályokat, ami komoly változást hozhat tekintettel arra, hogy jelenleg világszerte csak a szervezetek 4%-a alkalmazza széles körben az RPA-technológiát.
A repetitív és monoton munkahelyi feladatok (pl. a digitális számlabeolvasás és -feldolgozás) automatizálása terén bizonyítottan óriási lehetőségeket nyitó RPA új lendületet kaphat a rugalmas, könnyen bevezethető (pl. MI-alapú) automatizációs technológiák megjelenésével. Iparági elemzők szerint a mesterséges intelligenciával dolgozó RPA-megoldások a munkafolyamatok akár 50%-át is automatizálhatják*.
A Gartner iparági elemzőinek 2019-es jelentése szerint jelenleg az RPA-szoftvereké a leggyorsabb ütemben növekvő globális nagyvállalati szoftverszegmens**. A technológia iránti élénk érdeklődés ellenére a terjedését eddig gátló praktikus akadályok miatt eddig világszerte mindössze a szervezetek 4%-a alkalmazta széles körben az RPA-technológiát. Jelenleg alig néhány ezer nagyvállalati robotfarm működik elszigetelten, egyenként legfeljebb 50 robottal.
Gyorsítósáv az érett automatizációs technológia bevezetéséhez
Az RPA terjedésének útjában álló akadályok eltávolítására kidolgozott, komplett ipari automatizációs működési modell célja, hogy az ügyfelek könnyebben kiaknázhassák a diszruptív technológia előnyeit, és rövidebb idő alatt bevezethessék környezetükben az érett RPA-megoldásokat. Az Észak- és Nyugat-Európában (Egyesült Királyság, Belgium, Dánia, Finnország, Franciaország, Írország, Luxemburg, Hollandia, Portugália, Spanyolország és Svédország) közvetlenül a Fujitsutól elérhető modell kielégíti az ügyfelek technikai jellegű és egyéb szükségleteit, és megszünteti az áttörő jelentőségű működésiköltség-megtakarítás elérését akadályozó tényezőket. A modell világszínvonalú automatizációs eszközeivel a vállalatok alig négy hét alatt eljuthatnak a pilot szakaszból a mobilizációs fázisig, és további 12 hét alatt kiterjeszthetik az alkalmazást.
A Fujitsu ipari automatizációs működési modellje három pillérre épül:
- A Fujitsu Agile Automation Factory agilis és DevOps alapelvek alkalmazásával gyorsítja az RPA kiterjesztését.
- A Fujitsu Robotics Operations Center 7x24 órában, magas rendelkezésre állási szintű, nagy teljesítményű dedikált erőforrásokkal támogatja a kiterjedt (több ezres) robotfarmokat.
- A Fujitsu Automation Academy a készségfejlesztésben és a munkaerőhiány leküzdésében segíti a vállalatokat. Míg a „back-office” készségek iránti keresletben 30%-os csökkenés várható, a műszaki végzettség iránti kereslet jelentős mértékben növekedni fog a Forrester Research független elemzőcég szerint. A munkaerőhiány miatt a vállalatok nehezen tudják széles körben alkalmazni az RPA-megoldásokat***. A magasan képzett műszaki szakemberek biztosításán túl a Fujitsu Automation Factory az automatizáció miatt munkakörváltásra kényszerülő dolgozók átképzésében is segítséget nyújt a vállalatoknak.
„Sok vállalat digitális átalakulását akadályozza, hogy nem tudják megteremteni az RPA széles körű alkalmazásának feltételeit. Bár a működési költségek szinten tartása vagy csökkentése mindenütt követelmény, az RPA-val elérhető jelentős megtakarítási lehetőséget mégsem aknázzák ki olyan belső tényezők miatt, mint a munkaerőhiány vagy a változáskezelés nehézségei. A Fujitsu új ipari automatizációs működési modellje megszünteti ezeket az akadályokat, és gyorsítósávot biztosít ügyfeleinknek az érett automatizációs technológia akalmazásához és működésük átalakításához” – mutatott rá Yves de Beauregard a Fujitsu digitális üzleti megoldásokért felelős vezetője Észak- és Nyugat-Európában.
_______________
* Az RPA-platformok a nagy mennyiségű repetitív feladat hibamentes elvégzésével mentesítik az embereket a robotszerű munkavégzéstől. Mindezt az emberi munkaidőráfordítás töredéke alatt, napi 24 órában, megállás nélkül képesek elvégezni, ráadásul az ilyen jellegű munkákra jellemző emberi hibák kockázata nélkül. Az RPA nemcsak egyszerű műveletekre (pl. kifizetendő számlák benyújtása) alkalmazható, hanem például olyan esetekben is, amikor a meglévő rendszerekkel és régebbi platformokkal kiszolgált ügyfélút átalakításával néhány órára vagy napra csökkenthető a hitelkérelmek elbírálási ideje.
** A Gartner adatai szerint 2018-ban 63%-kal nőtt az RPA-szoftverek globális piaca: https://www.gartner.com/en/newsroom/press-releases/2019-06-24-gartner-says-worldwide-robotic-process-automation-sof
*** „Az RPA hatása a dolgozói élményre”, Forrester Research, 2019. március
Kapcsolódó cikkek
- A Fujitsu „Gateway” ügyfélközpontja gyorsítja a digitális átalakulás terjedését
- A Fujitsu új megoldása megfizethető áron nyújt all-flash adattárolást
- A Fujitsu Infrastructure Manager jó választás a szoftveralapú adatközpont kiépítéséhez
- A Fujitsu RunMyProcess összekapcsolja az embereket és a dolgokat
- A Fujitsu és az Ericsson gyorsabb vezeték nélküli csatlakozást tesznek lehetővé az Ipar 4.0 világában
- Bizalomra épülő jövő építése a technológia erejével
- A jövő munkakörnyezetének kialakításán dolgozik a Fujitsu és a Citrix
- A Fujitsu többfelhős internetes biztonsági csomaggal lép piacra
- Újabb szervereket mutatott be a Fujitsu
- Az európai gyártóvállalatok nem tudják eredményesen alkalmazni az okostechnológiákat
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.