Hónapokba telik betölteni egy megüresedő állást
Vajon mennyi idő alatt lehet betölteni egy megüresedő állást ma Magyarországon? A Profession.hu legfrissebb adatai szerint a tapasztalt szakértők, vezetők esetében a kiválasztási folyamat akár hosszú hónapokig is eltarthat. Ráadásul, a cégek többségének véleménye szerint ez az idő a jövőben még tovább fog növekedni.
Több mint kétszáz munkaadót kérdezett meg Magyarország vezető állásportálja, a Profession.hu arról, mennyi ideig tart náluk egy-egy munkatárs kiválasztása az álláshirdetés feladásától a munkaszerződésének aláírásáig. A körültekintő választás fontos „hiszen a személyi állomány alkotja egy cég gerincét. Ha nem a megfelelő tehetségek ülnek a megfelelő székekben, az a cég profitabilitására, eredményeire hatni fog” – hívta fel a figyelmet Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési vezetője.
A tapasztalatok szerint pályakezdők esetében akár három hét is elég lehet az álláshirdetés feladásától a munkaszerződés aláírásáig. A szakértők, vezetők kiválasztása azonban már egy jóval hosszabb folyamat, akár másfél-két hónapot is igénybe vehet. De hasonló a helyzet a szakmunkás kollégák esetében is: megtalálásuk átlagosan közel egy hónapig tart.
„Öt éve még a munkaadók álltak az érdeklődés középpontjában, most azonban a jelöltekről szól minden. Ennek oka, hogy felborult a kereslet-kínálat egyensúlya: az elérhető jelöltek száma limitált, miközben a cégek felvevőképessége egyre növekszik. A verseny megindult a jelöltekért” – magyarázza Tüzes Imre. A megkérdezett vállalatok ráadásul úgy vélik, egyhamar nem is lesz jobb a helyzet: a válaszadók 54 százaléka gondolja úgy, hogy az átfutási idő, azaz a kolléga megtalálásának ideje egyáltalán nem fog csökkenni a jövőben, sem a pályakezdő, sem a vezetői, sem a kékgalléros munkakörök esetében.
Mi jelenthet megoldást ebben a helyzetben? „Minden munkaerő-toborzással és kiválasztással foglalkozó szakembernek nagyon jól kell ismernie az online marketing eszközöket ahhoz, hogy munkája hatékony legyen. A ma – és a jövő – toborzói polihisztorok: online marketingesek, értékesítők, toborzók és szövegírók egy személyben” – vonta le a következtetést a Profession.hu szakértője.
Kapcsolódó cikkek
- A munkavállalók mellett a munkáltatók is szeretik a távmunkát
- Néhány szektorban csökkenni kezdett a munkaerőhiány
- Van értelme nyáron állást keresni?
- Mit mond rólad a digitális profilod?
- Munkaerő-kisokos nagyvállalatoknak 7 lépésben
- Álláskeresés mobiltelefonnal
- Az alkalmazottak fele elégedetlen munkahelyével
- Az IT szakemberek közel fele külföldre költözne egy jó állásért
- Nagyot nőtt az állást kereső informatikusok és vendéglátósok száma
- Vissza a chaplini Modern időkhöz
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.