ZENworks 2020: a sebezhetetlen
Elérhetővé vált a ZENworks 2020 csomag, amellyel a vállalatok hatékonyan felügyelhetik és átfogóan védhetik az infrastruktúrában használt eszközöket. A megújult komponensek segítségével az informatikai szakemberek minden eddiginél egyszerűbben gondoskodhatnak az eszközök felügyeletéről, védelméről és titkosításáról, valamint a konfigurációk és a hibajavítások kezeléséről. A megoldások több olyan új funkciót is tartalmaznak, amelyeket az ügyfelek javasoltak, illetve szavaztak meg az erre a célra létrehozott felületen keresztül.
A technológia fejlődésével és a BYOD trend előretörésével a munkavállalók egyre többféle számítógépet, laptopot, tabletet és okostelefont használnak a cégeknél. Ez ugyan az alkalmazottak munkáját kényelmesebbé teszi, az informatikai szakemberek feladatait azonban bonyolítja. Minél inkább heterogén egy eszközpark, annál nehezebb ugyanis felügyelni.
Ezen a problémán segít a ZENworks csomag, amellyel egységes módon, egyetlen központi felületen keresztül felügyelhető minden egyes készülék, a Windows, Linux és Mac-alapú munkaállomásoktól kezdve egészen az Android, iOS és Windows rendszerű tabletekig és okostelefonokig.
A csomag új biztonsági funkcióinak köszönhetően az informatikai szakemberek még egyszerűbben áttekinthetik a felügyelt eszközök biztonsági állapotát. A megoldással mostantól a Common Vulnerabilities and Exposures (CVE) rendszer alapján követhetők a sebezhetőségek a szervezeten belül, amelyet világszerte számos biztonsági szakember és vállalat használ a sérülékenységek azonosítására és rendszerezésére.
A felhasználói felületen jól átláthatók, rendszerezhetők és testre szabhatók a megjelenített információk. Például időrend vagy súlyosság szerint rangsorolhatók a rendszerben előforduló sérülékenységek és a hozzájuk kapcsolódó hibajavítások. Az egyes frissítésekről hasonlóan részletes információkat kaphatnak a szakemberek: egyetlen szempillantás alatt minden egyes hibajavításról megtudhatják, melyik sérülékenységet javítja, milyen házirendek és frissítési csomagok kapcsolódnak hozzá, mely eszközöket érinti, mikor vizsgálták, illetve telepítették utoljára, illetve milyen forrásból származik. A sérülékenységek és a patch-ek mellett az eszközök állapota is gyorsan megjeleníthető, így az illetékesek végpontonként is végignézhetik, hogy az egyes készülékekre milyen frissítéseket telepítettek, milyen sebezhetőségek fordulhatnak elő rajtuk, és milyen új javítások érhetők hozzájuk a különféle forrásokból.
A ZENworks rendszerén keresztül csak előzetesen tesztelt hibajavítások érkeznek, amelyek egészen biztosan nem okoznak zavart az eszközök működésében. A megoldás használatával az informatikai szakemberek automatikusan kioszthatják a frissítéseket az egyes gépekre, és azok telepítését a rendszer leállításához is igazíthatják, így a folyamat nem zavarja a napi munkát.
Kapcsolódó cikkek
- Megéri rendet tenni az adatok között
- Az S&T elindítja az ipari digitalizációs oktatást elősegítő programját
- Alkalmazásbiztonság: több a hiba, de kevésbé súlyos
- A 4 legnagyobb probléma a kibervédelemben
- Mesterséges intelligencia alkalmazása a kis- és közepes vállalkozásokért
- Az Informatika a Látássérültekért Alapítvány Fehér bot napi rendezvényéről
- Egy a jelszó? Tartós? Vége!
- Okosautós infotainment-rendszert mutatott be az LG
- 5 tipp a digitális útonállók elkerülésére
- Az ABB szoftvermegoldása segít javítani Japán energiaellátásának megbízhatóságát és hatékonyságát
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.