Gigafelvásárlás az oktatási piacon
A hazai oktatási piac két meghatározó szereplője került egy kézbe, a Training360 Kft. tulajdonosai ugyanis úgy döntöttek, hogy megvásárolják a NetAcademia Oktatóközpont Kft.-t. A saját tőkéből megvalósított akvizíció eredményeként a Training360 e-learning tanfolyamainak száma 500-ra nő, a két vállalat együttes tavalyi árbevétele pedig várhatóan meghaladja a 3,4 milliárd forintot.
A hazai oktatási piacon eddig példa nélküli akvizícióra került sor: a tavalyi év során mintegy 12 ezer hallgató számára online és hagyományos tantermi képzést egyaránt biztosító Training360 Kft. felvásárolta az online informatikai oktatási piac vezető szolgáltatóját, a NetAcademia Oktatóközpont Kft.-t. A négy magyar magánszemély tulajdonában lévő Training360 Kft. még 2019 végén kezdte meg a tárgyalásokat a NetAcademia felvásárlásáról, melyre hivatalosan 2020. március 31-én került sor.
„Az elmúlt években folyamatosan figyeltük a piacot, hogy organikus növekedésünket akvizíciók révén felgyorsítsuk. Fontos szempont volt, hogy az akvirálásra kerülő vállalat rendelkezzen saját e-learning tananyaggal, ami jól kiegészítheti a folyamatosan bővülő elektronikus tananyag könyvtárunkat. A NetAcademia Oktatóközpontban régóta komoly lehetőséget látunk, hiszen az informatikai e-learning oktatás terén egyedülálló tudással, jelentős ügyfélkörrel és egyúttal komoly piaci potenciállal rendelkezik. Elhatározásunkat a jelenlegi helyzet – a koronavírus révén az online oktatási eszköztár hirtelen dominanciája – csak megerősítette, ezért döntöttünk a NetAcademia felvásárlása mellett” – mondta Nyisztor József, a Training360 Kft. ügyvezető igazgatója. A szakember hozzátette, hogy a felvásárlás eredményeként Magyarországon egyedülálló informatikai e-learning tanfolyami portfólió jön létre, mely több mint 500 különböző területre kínál online oktatási tematikát.
„A NetAcademia 4 évvel ezelőtt állt át teljesen az online oktatásra, büszkék vagyunk arra, amit azóta elértünk. Ugyanakkor úgy ítéltem meg, hogy a további fejlődéshez egy tőkeerős, és az oktatási piacot jól ismerő szakmai befektető tud még hatékonyabban hozzájárulni, ezért mondtam igent a Training360 Kft. vételi ajánlatára” – mondta Fóti Marcell, a NetAcademia korábbi tulajdonosa és ügyvezető igazgatója.
Felvásárlás után létszámbővítés
A saját tőkéből finanszírozott akvizíció eredményeként a csoportszintű oktatási szolgáltatások köre kiterjed a hagyományos tantermi, az e-learning, valamint a két megoldást keverten alkalmazó képzésekre az üzleti, szervezetfejlesztési, informatikai, illetve egyéb irodai munkákhoz kapcsolódó területeken. A Training360 Kft. megtartja a NetAcademia márkanevet, a céget pedig a korábbi ügyvezetővel – Fóti Marcellel – viszi majd tovább. A két vállalat összesített árbevétele a 2019-es évre vonatkozóan, az előzetes adatok alapján, várhatóan meghaladja a 3,4 milliárd forintot.
„A felvásárlás eredményeként a legnagyobb oktatóközpont egyesül a legnagyobb online informatikai e-learning szolgáltatóval. Hiszünk abban, hogy így még több értéket tudunk nyújtani az ügyfeleinknek most és hosszú távon egyaránt. Mindezeket figyelembe véve a jelenlegi közel 50 fős gárda bővítését tervezzük idén” – számolt be a közeljövő terveiről Nyisztor József. A Training360 az elkövetkezendő időszakban saját e-learning anyagaival bővíti a NetAcademia kínálatát, ennek első lépéseként már elérhetővé tette az otthoni munkavégzéshez segítséget nyújtó online „home office” tudásanyagát. A vállalat ezzel együtt továbbra is ingyenesen biztosít hozzáférést a NetAcademia e-learning tananyagokhoz a hazai szakiskolák informatikatanárai számára.
A két vállalat 2018-as auditált, főbb üzleti számai:
Kapcsolódó cikkek
- Robbanás előtt a digitális képzési szektor
- Miért jó az e-learning?
- Középiskolások százezrei tanulnak matekot ingyen az interneten
- Mesterséges intelligencia a közoktatásban
- Az E-tanoda diákjai a kompetenciateszteken is javulást értek el
- Itt az online oktatás ünnepe
- Cipőfűző bekötése helyett kódolás?
- Nem zsenikre, csak „informatikus-kőművesekre” lenne szükség
- Felhőbe mennek tanulni a soproni egyetemisták
- Instant iskolákkal ad reményt a Vodafone Afrika legszegényebb gyermekeinek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.