Már a fotelből is aláírhatja: teljesen papírmentessé vált a biztosításkötés
A SIGNAL IDUNA Biztosító – gyorsan és innovatívan reagálva az új kihívásokra - az elsők között jelent meg a piacon azzal a digitális fejlesztéssel, amely lehetővé teszi a teljesen papírmentes, az ügyfél személyes jelenlétet nem igénylő, biztonságos szerződéskötést, még a teljes körű átvilágítást igénylő befektetéshez kötött (unit linked) életbiztosítások területén is.
Az elmúlt hetekben azon dolgoztak, hogy megkönnyítsék ügyfeleik és partnereik életét ebben a mostani helyzetben. A biztosítási területen egy új korszakot nyitó fejlesztésüket indították útjára, melyet a piacon az elsők között vezettek be: a valós idejű hang- és videó alapú ügyfél-azonosítást.
Ezáltal lehetővé válik, hogy ügyfeleik és értékesítő partnereik teljes biztonságban, személyes találkozás nélkül végezhessék munkájukat, a telefonos tanácsadástól a szerződéskötésig. Mindezt abszolút papírok nélkül, digitálisan, a unit-linked típusú életbiztosításoknál előírt teljes körű ügyfél-azonosítással.
A szerződés digitális aláírásának folyamata
Az egyes élet- és nem-életbiztosítási szerződéseik elektronikus aláírása – a biztosítás típusától függően - az alábbi új módokon történhet.
1. Digitális aláírás ügyfélkapun történő hitelesítéssel
Ez a szolgáltatás már a legtöbb nem-életbiztosítási és kockázati életbiztosítási termékük esetében elérhető, ahol elegendő az úgynevezett egyszerűsített átvilágítás, mind magán-, mind jogi személyek számára. Az aláírás folyamata gyors és biztonságos. Feltétele, hogy az ügyfél rendelkezzen ügyfélkapu regisztrációval. Az ügyfél a biztosítótól kapott dokumentumokat, valamint a személyes okmányairól készült másolatot feltölti a hitelesítési felületre, majd a hitelesített és digitális aláírással ellátott dokumentumokat letölti és megküldi a biztosítónak.
2. Valós idejű ügyfél-átvilágítással (hang- és videó alapú azonosítás)
Másik újdonságuk hang- és videó alapú ügyfél-azonosítási folyamat, amely alkalmas a teljes körű átvilágítást igénylő, nagyobb összegű unit-linked élet- és nyugdíjbiztosítások kötésére is.
A folyamathoz nincs szükség előzetes regisztrációra, csupán egy internetkapcsolattal, videó- kamerával, mikrofonnal, hangszóróval rendelkező személyi számítógépre, tabletre vagy okostelefonra. Okoseszközök tekintetében a szolgáltatás Android és iOS készülékekről érhető el.
Operátoruk telefonon felveszi a kapcsolatot az ügyféllel és időpontot egyeztet vele. A szolgáltatás igénybevételéhez szükséges egyedi hivatkozási linket és a gyakorlati tudnivalókat e-mailben vagy sms-ben kapja meg az ügyfél. Az operátor a teljes folyamaton, élő videó chat formájában vezeti végig az ügyfelet, melynek végén elkészülnek a digitálisan hitelesített, ügyfél által aláírt dokumentumok.
A fentiek kizárólag a szerződés aláírásának folyamatára szolgálnak, ezt természetesen megelőzi egy – napjainkban telefonon vagy online zajló – tanácsadás.
„Társaságunk portfóliójában kiemelt szerepet töltenek be a unit linked élet- és nyugdíjbizto-sítások. 2019-ben összesen 24 ezer db új unit linked élet- és nyugdíjbiztosítást értékesítettünk, s ez új szerzésben a legnagyobb teljesítmények közé számít. Az életbiztosításoknál a digitális szerződéskötési folyamatot már két évvel ezelőtt bevezettük, de egyetlen ügyfélnyilatkozatot mostanáig papíron kellett aláírni. A Facekom technológiájára épült legújabb online megoldásunk azonban teljes körűen megoldja az életbiztosítások esetében – az ügyfél személyes jelenléte nélkül - a kötelező ügyfél-átvilágítást.” – nyilatkozta Daniel Kempchen vezérigazgató-helyettes.
Napjainkban létszükséglet, hogy értékesítő tanácsadóik számára olyan távértékesítési lehetőségeket biztosítsanak, amelyek révén az ügyfeleikkel személyes találkozó nélkül is tartani tudják a kapcsolatot és technikai akadályok nélkül tudjanak életbiztosítási szerződéseket kötni. Már nincs iroda, nincs papír, nincs postázás.
Kapcsolódó cikkek
- Így lehet minden nap a Föld Napja
- A HONOR az okoseszközök használatát vizsgálta
- A szülők háromnegyede félti gyermekét az okoseszköz-függőségtől
- Így válthatja le személyi igazolványunkat, útlevelünket egy okostelefon
- Hétfőtől kapható a Honor legújabb okosórája
- A HONOR három díjban is részesült a CES 2020 során
- A Samsung és a Star Wars együttes Erővel készülnek az ünnepekre
- Néhány éven belül mindenkinek lehet digitális identitása?
- EU-s tanúsítványt kapott az InfoScope mySigno rendszere
- Taroltak a Huawei hordozható okoseszközei 2019 első negyedévében
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.