Sikerre vezethet a HR tapasztalatok megosztása

forrás: Prím Online, 2020. augusztus 10. 19:11

A HR tapasztalatok megosztása lehet az egyik leghatékonyabb fegyver a járvány esetlegesen érkező második hullámra való felkészülésben. Legalábbis így látja Simonyi Judit tapasztalt HR tanácsadó, aki szerint megvan a helye és az ideje a versenynek, de most a HR szakma összefogására van szükség, a jól működő tapasztalatok megosztására, közös gondolkodásra, együttműködésre. Szerinte ez a vállalatok, a munkavállalók és az ország gazdasági érdeke is.

Két tűz közé kerültek a HR vezetők a járvány miatt: egyensúlyozás a munkavállalói oldal és a profit elvárások között

A járvány miatt pillanatok alatt megváltoztak a munkavégzés körülményei minden vállalatnál. Számos új, eddig lényegében ismeretlen kihívás zúdult néhány nap alatt a HR osztályokra, amelyeknek egyszerre kellett megfelelni. 

 

A változások kezelése, az új munka- és sok esetben a biztonsági körülmények megteremtése is nagyrészt a HR szakemberek, csapatok feladata volt. Így részint a HR osztályok dolga volt a sokszor negatív munkaügyi döntések közvetítése a munkavállalók felé vagy éppen az új munkakörnyezettel, az otthoni munkavégzéssel járó változások elfogadtatása, esetleg a biztonsággal kapcsolatos új előírások betartatása a dolgozókkal. Eközben pedig meg kellett felelni a menedzsment, a tulajdonosok által támasztott hatékony és gazdaságos működére vonatkozó követelményeknek és gyorsan változó jogszabályi előírásoknak is.

 

Világjárványra még a legjobbak közül is csak kevesen voltak felkészülve

„Noha a profi szervezetek rendelkeznek válságtervekkel és kríziskezelési útmutatókkal, ezek elsősorban a leginkább várható és detektálható problémákra fókuszálva tartalmaznak forgatókönyveket, előzetesen kidolgozott megoldási javaslatokat. A világjárvány miatt kialakuló globális zárásra még a legprofibbak közül is csak kevesen rendelkeztek azonnal bevethető, részletes és rugalmasan alkalmazható tervvel” – mondta el Simonyi Judit a Simonyi és Tóth HR tanácsadó és vezető kiválasztó iroda ügyvezető igazgatója. A szakember szerint számos HR vezető érezhette úgy, hogy egyedül maradt a problémákkal, hiszen az új helyzettel kapcsolatos operatív feladatok jelentős része elsődlegesen a HR osztályoknál jelentkezett, miközben sok esetben nem voltak, nem lehettek felkészülve az elmúlt hónapokban látott átalakulásra. 

 

Háborús helyzethez hasonló nyomás a HR osztályokon: a közösségi tudás jelentheti a megoldást?

„Egy közepes vagy nagyobb vállalat esetén százak, ezrek sőt esetenként tízezrek munkahelyével kapcsolatos kritikus döntéseket kellett meghoznia, megoldania a HR vezetőknek és a menedzsmentnek. Egy-egy ilyen döntésen családok megélhetése, vállalatok életben maradása is múlhatott. Persze mondhatjuk, ez a dolguk, ezért kapják a fizetésüket, de a mostani helyzet a korábbiaknál lényegesen összetettebb és a megoldások sem olyan egyértelműek, mint „békeidőben”. Éppen ezért a jó példák, bevált gyakorlatok terjesztése, a hasznos HR vezetői tapasztalatok széles körű megosztása lehet az egyik legkomolyabb fegyverünk a járvány esetlegesen érkező második hullámára való felkészülésben a vállalati oldalon. A mostani helyzetben iparági összefogásra van szükség a működő példák megosztásra, egymás segítésére. Mindez közös érdeke a vállatoknak, a dolgozóknak és végső soron a magyar gazdaságnak is.” -  emelte ki a szakember, hozzátéve, hogy a legjobb forgatókönyv természetesen az lenne, ha elmaradna az esetleges második hullám, de csak erre nem lehet stratégiákat alapozni. Éppen ezért az ország egyik legrégebbi magyar tulajdonú HR tanácsadó vállalatként a következő időszakban több olyan online fórum és szakmai klub elindítását is tervezik, amelyek a jó tapasztalatok megosztását, terjesztését célozzák.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01