Civil Tech Hub: Távmunka hatékonyan? Nem lehetetlen!
A járványhelyzet adta munkahelyi kihívások eredményes kezeléséhez ad elméleti és gyakorlati segítséget a NIOK Alapítvány a Microsoft támogatásával non profit szervezeteknek a Civil Tech Hub keretein belül.
A Microsoft nem csupán digitális megoldásokat nyújt, de a használatukhoz szükséges tudást is biztosítja, hiszen a szervezetek így könnyebben érhetik el a hatékonyság növekedést. Ezért indult el 2019-ben a Civil Tech Hub, a Microsoft Magyarország és a NIOK Alapítvány közös workshop-sorozata kifejezetten civil szervezetek részére digitalizációjuk és hatékonyságnövelésük érdekében. A nyolc alkalmas, műhelybeszélgetésekre épülő webinárium kulcsfogalma a segítségnyújtás, általános célkitűzése a civileket leginkább foglalkoztató technológiai megoldások átadása.
A kezdeményezés indulása óta a résztvevők megismerkedtek a felhőszolgáltatások működésével és azok rugalmasságával, az Office 365 mesterfogásaival, az idén tervbe vett három workshop pedig a jelenlegi helyzetre reflektálva a távmunkamegoldásokra fókuszál.
A távmunkára történő átállás nem egyszerűen annyit jelent, hogy otthonról dolgozunk – a kommunikáció, a csoportmunka, a feladatkiosztás és -ellenőrzés megszervezése, a hatékony munkavégzés feltételeinek megteremtése olyan ismereteket és készségeket feltételez, amelyeket igazán alaposan csak a gyakorlatban lehet elsajátítani. A távmunka lehetőségeit tárgyaló első workshopon a téma szakértői – Szentpétery Boglárka, a Microsoft Magyarország HR-vezetője, Nun András, az Autonómia Alapítvány igazgatója, Beck Márton, az ActionLab szervezet-fejlesztési és kommunikációs szakértője – elmondták: a távmunkára való átállást integrálni kell a személyes jelentétre szocializálódott szervezetek életébe. Megváltozik az egyes munkafolyamatokat végző csapatok összetétele és lokalizációja, az eredményesség mérése, a számon kérhetőség formája, a problémamegoldás és a konfliktuskezelés mikéntje.
A szakemberek a legfontosabbnak annak tudatosítását nevezték, hogy a karanténviszonyok között a sokszor kikerülhetetlenül felgyorsuló digitalizáció nemcsak új eszközök beszerzését jelenti, hanem egyfajta kultúraváltást, megváltozó jogi környezetet, újfajta szemléletek és attitűdök meghonosítását is. Lényeges szempont (a civil világban különösen), hogy az átalakulás középpontjában munkatársi, emberi viszonyok állnak: első számú vezetői feladat ilyenkor az empátia, az új helyzetből fakadó nehézségek megértése, az odafordulás és az együttműködés kinyilvánítása, illetve annak biztosítása, hogy az értő és segítő figyelem a „végekre”, a terepen dolgozókra is kiterjedjen. Meg kell dolgozni a motiváció fennmaradásáért, a kifáradás elkerüléséért, de erre is megvannak a másutt eredményesen alkalmazott, a civil szervezeti közegbe könnyen átültethető eljárások.
Általános tapasztalat – amelyet a beszélgetésben résztvevő szakértők hoztak magukkal az üzleti világból és saját vállalati mindennapjaikból –, hogy aki korábban a személyes kontaktusokra épülő munkavégzésben hatékony volt, az most, a távmunka struktúrájában is megtalálja a helyét, ha megkapja hozzá a kellő támogatást, ami a szabadság és a felelősség, a munka és a szabadidő új egyensúlyának megtalálásához szükséges.
A Microsoft Civil Tech Hub – a vírusveszélyre is tekintettel stílszerűen táv-részvételi formában – folytatódik: az első, kedvező visszajelzések alapján a civil szektorban óriási az igény az újfajta munkaszervezési technikák megismerésére, a Microsoft és a NIOK pedig küldetésének érzi, hogy a vállalati környezetben felhalmozott tudás megosztásával eredményesebbé tegye a járvány miatt nehezített körülmények között, mindannyiunkért dolgozó civilek munkáját.
Kapcsolódó cikkek
- A hibrid oktatásé a jövő
- A Microsoft előrejelzi a járványokat és még az ingázás virtuális élményét is megadja
- A digitális felkészültség lehet a vállalatok igazi vakcinája a pandémia ellen
- Elszaporodott az internetes bűnözés a távmunka alatt
- Munkahelyi baleset-e a home office munkavégzés alatt történt baleset?
- Technológiai startupok, versenyre fel!
- Hazai cégvezetők: optimista hangulat a következő 6 hónappal kapcsolatban
- A csúcsidőszakokra tervezett hálózatok kiállták a próbát
- Digitális képességekkel a munkanélküliség ellen
- A virtuális tárgyalóban is fontos a személyesség
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.