Elérte az e-kereskedelmet a második hullám!

forrás: Prím Online, 2020. október 16. 09:38

Meredek emelkedésnek indult az e-kereskedelmi forgalom szeptember végén. Az e-kereskedelem árbevétele szeptember végén meghaladta a koronavírus első hulláma utáni májusi csúcsot. Pedig a java még ezután jön: ha bejön a papírforma, a „szokásos” év végi szezonális forgalomnövekedés rekordszintű bővülést, valamint számos kellemetlenséget hozhat – derül ki a Growww Digital digitálismarketing-ügynökség 185 e-kereskedelmi hirdetési fiók adatait vizsgáló elemzéséből.

1. ábra: Az e-kereskedelmi árbevételének relatív változása 2020. január első hetéhez képest (50 e-kereskedelmi fiók részletes vizsgálata alapján. Forrás: Growww Digital)

 

"Az év elején teljesen átlagos szezonalitást mutatott az e-kereskedelem növekedési üteme. Néhány hét bizonytalanság okozta csökkenés után, a vészhelyzet március 17-i életbe lépését követően kilőtt az online vásárlások növekedése, majd májusra duplázódott 2020 januárjához képest. Nyáron mérséklődött ugyan a bővülés üteme, azonban jelentős visszaesésről nem lehet beszélni, hiszen a növekedés még az augusztusi mélyponton is több mint 50 százalékkal magasabb volt az év eleji szintekhez képest. Innen kezdett újra meredeken felfelé ívelni az e-kereskedelem forgalma szeptember végén" – mondta Szabó László, a Growww Digital szakértője.

 

A felfelé ívelés oka a koronavírus-járvány második hullámának hatására élénkülő online vásárlások növekedése, amit alátámasztanak a Magyar Nemzeti Bank pénzforgalmi adatai, mely szerint az internetes vásárlások értéke jelentősen nőtt. Magyarországon a tranzakciószám tekintetében 43, az érték vonatkozásában pedig közel 50 százalékos a bővülés 2019 második negyedévéhez képest*. 

 

A forgalom felfutása mellett számottevően növekednek az e-kereskedők költései (2. ábra). Az emelkedő online költések piaci optimizmusról árulkodnak. A piac szereplői további bővülési lehetőséget látnak az e-kereskedelemben, ezért befektetnek a marketingtevékenységbe.

 

2. ábra: Az e-kereskedelmi szereplők Google-hirdetési költségének relatív változása 2020. január első hetéhez képest (185 e-kereskedelmi hirdetési fiók összesített adatai alapján. Forrás: Growww Digital)

 

A piac optimizmusát erősíti az e-kereskedelmi forgalom utolsó negyedévre várható szezonális növekedése, mely a várakozások szerint minden korábbi rekordot megdönthet. Azonban mindez számos nem várt kellemetlenséggel is jár majd.

 

A legnagyobb problémát előre láthatóan a logisztikai nehézségek jelentik. Az első hullám rámutatott, hogy a csomagszállítási kapacitás nem tudja követni az online vásárlások tömeges bővülését. Az év végi vásárlási rohamban roppanásig feszülhet az ellátási lánc és tömegesek lehetnek a januárban célba érő karácsonyi ajándékok. Ezt megelőzendő, a zavartalan kiszállítás érdekében egyre több e-kereskedő készül saját autókkal, sofőrökkel – mondta Szabó László.

 

Bár több év növekedését ugrotta meg idén, az e-kereskedelmi piac egyre nő, egyre több vállalkozás dönt a belépés mellett. Egyeseket a koronavírus-járvány kényszerít, másokat az e-kereskedelem szárnyalása ösztönöz webáruház indítására. Szabó László azt tanácsolja, hogy minden kereskedelemmel foglalkozó vállalkozásnak be kell lépnie a digitális térbe, amint lehet. Ez ma már egyszerűen, kis befektetéssel, kockázatmentesen megtehető. A legcélravezetőbb bérelhető webshopok, online piacterek segítségével elindulni és megszerezni az első tapasztalatokat, melyekre alapozva később már komolyabb fejlesztésbe kezdhetünk.

 

_____________

* Forrás: https://www.mnb.hu/letoltes/penzforgalmi-tablakeszlet-tajekoztato-20200915.pdf

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az AI használata a munkavállalók 22%-át érinti a magyar ingatlanpiacon

A mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepet kap az ingatlan- és építőiparban, de vajon hogyan áll Közép-Európa ezen a téren? Egy friss kutatás szerint a magyar ingatlanpiacon dolgozók mindössze 22%-a használ mesterséges intelligenciát, 23%-uk napi szinten, 46%-uk pedig heti rendszerességgel, de mégis érzékelhető a változás: az ingatlan- és építőiparban dolgozók 60%-a mindhárom piacon kifejezte, hogy szívesen elsajátítaná az új technológia alkalmazását.

2024. december 3. 15:10

Az állam megteheti, hogy digitalizál, kérdés, hogy miként fogjon hozzá

A modern közigazgatás támogatja a modern gazdaságot, és a kormányok és a közszféra szervezetei is haladnak a digitális átalakulás útján. Most azonban gyorsítaniuk kell a tempón, és dolgozniuk kell azon, hogy megfeleljenek állampolgáraik elvárásainak. A KPMG a Global Tech Report 2024 adatai alapján igyekezett választ adni a digitális közigazgatással kapcsolatos aktuális kérdésekre, és felvázolni azokat a lehetséges lépéseket, amelyeket a kormányzati tisztviselők tehetnek meg a digitális átalakulás érdekében. Az adatok 118 kormányzati technológiai vezető és döntéshozó válaszain alapulnak, többségében (60%) Európából, továbbá Ázsia és a Csendes-Óceán térségéből (21%), valamint Észak-, Közép- és Dél-Amerikából (19%).

2024. december 3. 12:03

A félelem és a kapzsiság irányítja a kriptopiacot

A befektetői hangulat jelentősen befolyásolja a kriptovaluták értékét a metaverzum kriptopiacán visszaeséskor – derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem új kutatásából. 

2024. december 3. 10:20

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

December 15. éjfélig lehet nevezni Az Év Honlapja pályázatra!

2024. december 2. 11:38

Megvannak az idei év legjobb webshopjai

2024. november 29. 17:16

Megjelent a legfrissebb, immár 27. Ericsson Mobility Report

2024. november 26. 20:37

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40