A megváltozott munkaerőpiac a növekedés lehetőségét is magában rejti
Az álláspiac dinamikájának megváltozása jó lehetőséget kínál a hazai vállalatok számára a 2021-es bővülésre – vallja Martis István, a Profession.hu ügyvezetője. Az ország piacvezető állásportálja emiatt munkatársainak teljes létszámát több mint 15 százalékkal növeli az elkövetkező hónapokban.
A koronavírus-járvány, és a tavaszi kijárási korlátozások hatására teljesen átalakult Magyarország álláspiaca. Míg korábban a legtöbb iparágban a túlkereslet volt a jellemző, a válság hatására a piac túlkínálatra váltott. A tendencia jól megfigyelhető a Profession.hu-n regisztrált jelentkezésszámok változásában: a meghirdetett pozíciókra átlagosan 40 százalékkal többen jelentkeztek 2020 harmadik negyedévében, mint egy évvel korábban.
Érdemes tehát a járvány utáni újjáépítést tervező vállalatoknak már most bővülésben gondolkozni. Az aktív munkakeresők tömeges megjelenésével a cégek ugyanis jobb pozícióba kerültek, hiszen jobban tudnak válogatni a jelöltek között, így olyan értékes munkaerőket is új munkatársaik között köszönthetnek, akik korábban teljesen elérhetetlenek voltak a toborzók számára. Ezért döntött úgy a Profession.hu vezetősége is, hogy a munkaerőpiacon jövőre várható újjáéledést megelőzve, már az elkövetkező hónapokban több mint 15 százalékkal növeli kollégáinak létszámát.
„Ha mi jól végezzük a dolgunkat, akkor emberek munkához jutnak. Pályakezdők megtalálják az első munkahelyüket, mások jobb állást kapnak, izgalmasabb feladatokkal vagy jobb bérezéssel. Munkanélküliek térhetnek vissza a munkaerőpiacra vagy éppen kismamák találhatnak részmunkaidős lehetőséget. Piacvezetőként érezzük felelősségünket a hazai munkaerőpiac folyamatait illetően, ezért tartottuk kiemeltem fontosnak, hogy a jelen kihívásaira bővüléssel válaszoljunk, hogy még több cég és munkakereső egymásra találását segíthessük” – mondta el a döntés hátteréről Martis István, a Profession.hu ügyvezetője.
Az állásportálnál elérhető nyitott állások listája ide kattintva érhető el.
Kapcsolódó cikkek
- Stratégiák 2021-re: hogyan készülnek a hazai cégek a jövőre?
- Mennyit is keres valójában egy IT-szakember?
- 40 százalékkal többen jelentkeznek egy állásra most, mint tavaly ilyenkor
- Álláspiac 2020: mesterséges intelligencia segíti a legjobb jelentkezők kiválasztását
- Kettészakadt a munkaerőpiac: egyes állásokra akár 200-szoros is lehet a túljelentkezés
- Hogyan készülhetnek fel a munkaadók a koronavírus második hullámára?
- A második hullám lehet az igazi erőpróba a munkaerőpiacon
- Álláskeresés koronavírus idején
- Változások a munkaerőpiacon: Ki mit tud? És mennyit kér érte?
- Kibervédelem, adattudomány és agilitás
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.