Bírságoktól menti meg a cégeket az új magyar startup
Ellenőrzések során az esetek 70 százalékában találnak szabálysértéseket a munkaügyi és munkavédelmi hatóságok. A legtöbb büntetés azonban könnyen elkerülhető lenne, ha a cégek jobban odafigyelnének a hivatalos dokumentációk kezelésére és a határidők betartására - erre nyújt megoldást a Mubi nevű új magyar startup fejlesztése. A cég felhőalapú rendszere nem csak tárolja, hanem elemzi is a feltöltött dokumentumokat, sőt emlékeztetőket küld, ha feladatunk van velük – akárcsak egy jó titkárnő.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) minden magyar vállalkozást jogosult ellenőrizni, hogy megfelelően betartják-e a munkaügyi és munkavédelmi előírásokat. Az interneten már fellelhetőek az ITM legfrissebb, 2020. első félévi ellenőrzési tapasztalatairól szóló jelentései. Ezek alapján a munkavédelmi hatóság emberei az ellenőrzött munkavállalók 71,7%-ánál találtak szabálytalanságokat. Árnyalatnyival jobb képet mutatnak a munkaügyi ellenőrzések: ott a foglalkoztatók 70%-ánál tártak fel munkaügyi jogsértéseket.
Ezek a szomorúan magas számok adták az ötletet a Mubi nevű új magyar startuphoz. A cég alapítója, Tóth Máté második generációs munkavédelmi szakmérnök, aki úgy látja, a büntetések többsége egyszerűen a cégek hanyagságára vezethető vissza.
„Sokkal kevesebb cég bukna meg az ellenőrzéseken, ha precízen vezetnék a hivatalos dokumentációkat és egy naptárban vezetnék a fontos határidőket, lejáratokat” – mondta Tóth Máté, akinek fejlesztése már a tesztidőszak alatt több milliónyi bírságtól óvta meg a felhasználóit.
A mubi.hu egy felhő alapú rendszer, ahol átláthatóan, kategóriák szerint tárolhatunk minden dokumentációt, ami a munkához, a munkavédelemhez, a környezetvédelemhez és a tűzvédelemhez kapcsolódik. Sőt mi több, a rendszer - akárcsak egy valódi titkárnő - szem előtt tartja a határidőket is: többek között értesítést küld, akárhányszor esedékessé válik az alkalmazottak orvosi vizsgálata, vagy épp a tűzvédelmi érvényesség megújítása. Egyszóval kézben tartja mindazt, ami a legtöbbünk esetében meghaladja a kapacitásunkat, és gyakran a memóriánkat is próbára teszi.
“Ez magyar viszonylatban teljesen új megközelítés. Az eddigi rendszerek legfeljebb egy-egy modult fedtek le a nálunk megtalálható hatból. A Mubi ezekkel ellentétben mindenre kiterjed, így páratlan a magyar piacon” - mondja Tóth Máté. - “Az egyik célkitűzésünk a rendszer folyamatos fejlesztése, hogy minél magasabb szinten tudjuk szolgálni a cégek munkabiztonsági előírásoknak való megfelelését.”
Először a felhasználó dolga feltölteni mindent, ami fontos lehet: a munkavállalók, gépek, munkaeszközök adatait. Ha mindezt a jogszabályi előírásoknak megfelelő formában visszük be, akkor tulajdonképpen már hátra is dőlhetünk: nincs más dolgunk, hiszen a heti és havi értesítések időben figyelmeztetnek minden esetleges teendőre.
A heti értesítések arra hívják fel a figyelmünket, ha netán egy-egy dokumentum hiányzik, vagy ha valamilyen dokumentum le fog járni - erre a rendszer már 1 hónappal előre figyelmeztet. A havi értésítések ugyanakkor emlékeztetik a munkáltatót olyan dokumentumok feltöltésére is, amelyekről könnyen megfeledkezhet. Ilyenek például az új munkavállalók vagy gépek munkavédelmi szempontoknak való megfelelését igazoló dokumentumok. Ide tartoznak az alkalmazottak orvosi vizsgálatait, vagy épp a munkavédelmi oktatás elvégzését igazoló iratok, de az esetlegesen bekövetkezett balesetek nyilvántartásba vétele is.
Nem csak a cégvezetők, az általuk meghatalmazottak is betekintést nyerhetnek a feltöltött iratokba. Sőt: külön profilról tölthetnek fel dokumentumokat a munkavédelmi szakemberek is. Minden szakterület fel tudja tölteni a saját dokumentációit, így a gépfelülvizsgálók, a környezetvédelmi, tűzvédelmi megbízottak is - méghozzá úgy, hogy kizárólag a maguk területéhez kapnak hozzáférést, minden egyéb céges adat rejtve marad előttük. A webes asszisztens így a GDPR elveinek is maradéktalanul megfelel.
A Mubi a sokszáz embert foglalkoztató nagyvállalatok mellett a mikro- kis- és középvállalkozások számára is használható, költséghatékony megoldás.
Kapcsolódó cikkek
- A Fujitsu és a VMware felhőprojekttel támogatja a katalóniai egészségügyi dolgozókat
- Automatizált Facebook indul startupoknak
- Két magyar startup nyert az EIT Health InnoStars kiemelt versenyeiben
- Kreativitás, bátorság és kitartás: ezek nélkülözhetetlenek egy startup indításához
- Az Atlassian ledobta a cloud-bombát
- Új magyar turisztikai startup indult
- Az Oracle a Sprinklr-rel és a Zoom-mal integrálja felhőalkalmazásait
- Az Oracle frissíti felhős alkalmazás portfólióját
- A felhőre való átállás évente 60 millió tonnával csökkentheti a szén-dioxid-kibocsátást globálisan
- Itt az ideje megtanulni úszni az online „mélyvízben”!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.