Naponta 10-15 ezer mintavételt koordinál az új covid-irányítási központ
Mintegy száz munkaállomást biztosító új covid-irányítási központ kezdte meg munkáját Budapesten. Az Országos Mentőszolgálat önkéntesekkel bővített mintavétel-szervező csapata pénteken költözött be abba a központba, amelyet a Magyar Telekom és a T-Systems Magyarország szerelt fel és bocsátott a mentőszolgálat rendelkezésére a veszélyhelyzet lezárultáig.
A koronavírus második hullámában folyamatosan nő a mintavételi megrendelések száma, ma már napi 10-15 ezer ilyen feladatot kap az Országos Mentőszolgálat. A háziorvosok elektronikus felületen vagy telefonon is kérhetik pácienseik hivatalos PCR tesztelését, amelyet a hivatásos és önkéntes szervezők csapata fogad és készít elő. A covid-irányításban dolgozók feladata a logisztikán túl a tesztelésre várakozók tájékoztatása az időpontról, a szükséges felkészülésről és arról, hogy mi történik a levett mintával, honnan és mikor kapnak további információt.
Sürgősségi és életmentő feladatain túl a mentőszolgálat kiemelt feladata a háziorvosok által elrendelt járványügyi mintavételek megszervezése és lebonyolítása, ami komoly kihívást jelent, de ehhez számos segítséget kapunk mind intézményi mind vállalati oldalról. A most kialakított covid-irányítási központban mintegy 50 koordinátor kezdte meg munkáját a múlt héten, számukat szükség szerint növeljük. Az összehangolt munkában jelentős segítség a Magyar Telekom és a T-Systems felajánlása – mondta el Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója.
Az infokommunikáció szerepe most az élet minden területén felértékelődik, az ezen a területen kiemelkedő vállalatok felelőssége, hogy felismerjék és cselekedjenek amikor erre lehetőségük nyílik – hangsúlyozta Gonda Gábor, a T-Systems Magyarország vezérigazgatója. Az Országos Mentőszolgálat megkeresésére a T-Systems Magyarország és a Magyar Telekom néhány nap alatt felkészítette a csoport Dob utcai ingatlanának két emeletét és mintegy 100 munkaállomást alakított ki asztali telefonnal, asztali számítógéppel és monitorral, valamint a feladat ellátásához szükséges szoftverekkel. Az irodák biztonságos használatára is figyelemmel a munkaállomások megfelelő távolságra vannak egymástól és a covid-irányításban dolgozók számára a fertőtlenítőszereket és a maszkokat is biztosítják.
Kapcsolódó cikkek
- A Magyar Telekom a legvonzóbb munkahely a telco szektorban
- A Fujitsu és a VMware felhőprojekttel támogatja a katalóniai egészségügyi dolgozókat
- A Magyar Telekom 2020. harmadik negyedéves eredményei
- Új digitális forradalmat hozott a Covid-19 a háztartásokba
- Zöldberuházások pótolhatják a válságban elveszett európai munkahelyeket
- IoT megoldásokkal készül a Telekom Csoport az 5G ipari alkalmazására
- BBB+ hitelminősítést kapott a Magyar Telekom
- Agilisra vált a Telekom hálózatos területe
- 30 éve indult a mobilforradalom Magyarországon
- 3 ok, amiért az automatizálás kulcsfontosságú a COVID-19 megjelenése óta
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.