A Netflix belső működését mutatja be az alapító

forrás: Prím Online, 2020. december 17. 20:15

1997-ben, kis DVD-kölcsönzőként indult, két évvel később a csőd szélén állt. Mára mégis a szórakoztatóipar óriása, 2019-ben megnyerte az Amerika legtekintélyesebb vállalata címet. 190 országban 167 millió előfizetője van, és X generációtól fölfelé talán hazánkban sincs olyan ember, aki ne találkozott volna a nevével. Hogy érte el mindezt a Netflix? Az alapító Reed Hastings szerint úgy, hogy mindent másképp csináltak, mint mások.

Megírta első könyvét a Netflix vezérigazgatója. Az a szabály, hogy nincs szabály – rántja le a leplet a vállalat működéséről, amely minden iparági változásra sikeresen reagált az elmúlt bő két évtizedben. Szárnyalása fantasztikus és már-már hihetetlen, nézzünk bele, hogy csinálták!

 

Reed Hastings

 

Fantasztikus kollégák 

Recepcióstól a felsővezetőkig csak a legkiválóbb kollégákkal hajlandók együtt dolgozni. Annak, aki nem kimagasló szinten teljesít, egy csinos végkielégítés mentén azonnal búcsút intenek. Válj meg egy jó munkaerőtől, ha hited szerint egy kiválót szerezhetsz helyette – vallja Hastings. És ki a fantasztikus kolléga? Aki jelentős mennyiségű, fontos munkát végez, szenvedélyesen lelkes és kivételesen kreatív. Emellett embereiktől elvárják, hogy mindig kimondják gondolataikat (felfelé, lefelé és horizontálisan is), amennyiben azok építő jellegűek: Ne azt keresd, hogyan tehetsz a főnök kedvére! Azt keresd, amivel a cégnek tehetsz jót!  

 

 

Fizetések maximalizálása

Hitvallásuk szerint inkább legyen karcsú a munkaszervezet, mert ha az zseniális fejekkel van tele, több ember munkáját is el tudják végezni. Őket viszont rocksztárként kell megfizetni! „Egy magas teljesítményszintű környezetben hosszú távon az a legköltséghatékonyabb stratégia, ha megfizetjük a piaci maximumot. Sokkal többe kerül, ha elveszítünk valakit, és újat kell keresni helyette.”

 

 

Szabadságok nyilvántartásának eltörlése

A cégóriás 2004 óta nem vezeti a szabadságokat. Mindenki annyi szabadságot vesz ki, amennyit csak akar – nem ezt nézik, hanem a teljesítményt. „Ma az információs korszakban az számít, amit leteszel az asztalra, és nem az, hány órát blokkolsz be. Attól, hogy több szabadságot adtunk az embereinknek, jobban kezdték magukénak érezni a dolgokat, és felelősségteljesebben kezdtek viselkedni.” A Netflix után több óriás, pl. a LinkedIn is eltörölte a szabadságok nyilvántartását. 

 

Reed Hastings vallja, hogy nyíltan kell kezelni az üzleti eredményeket, és minden lehetséges információt meg kell osztani a kollégákkal, hogy ellenőrzés nélkül is jó döntést hozhassanak. A munkatársak ugyanis terveikbe csak beavatják a főnöküket, de nem kell jóváhagyásra várniuk. Ugyanígy céges költéseket sem kell engedélyeztetni, csak lefotózni és beküldeni a számlát. „Ha bizalmat helyezünk az emberekbe, akkor általában meg szeretnék mutatni, hogy rászolgálnak a bizalomra.” Ha viszont valaki visszaél a kontroll nélküli cégkultúrával, azonnal megválnak tőle. A könyvben, amely egy jobb vezetőképzővel is felér, számos meghökkentő példát és esettanulmányt hoz még Hastings arra, hogy a szabadság és felelősség elve mennyire megtérül.

Kulcsszavak: Netflix könyv

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05