Fujitsu: A digitális átalakulás egyértelmű értéket teremt a pénzügyi piacon
A pénzügyi szektorban nem csupán divatos kifejezés a digitális átalakulás – gyakorlati megvalósítása már jelenleg is komoly bevételnövekedést, hatékonyabb internetbiztonságot és ügyfélkapcsolatokat, valamint célirányos, fenntartható üzleti kezdeményezéseket eredményez számos pénzügyi szolgáltató számára. Ezek a Fujitsu ma közzétett új kutatásának fő megállapításai.
A banki és biztosítási ágazat felsővezetőinek körében végzett globális felmérésben* a Fujitsu egyértelmű bizonyítékot talált a digitális átalakulás értékteremtő szerepére. Az átalakulási kezdeményezések a válaszadók 85%-a szerint növelték az árbevételt, 84% szerint pedig a kockázatok és a biztonság terén is javulást hoztak. A túlnyomó többség szerint a digitális átalakulás az ügyfélkapcsolatok megerősödéséhez (83%) és a bizalomépítéshez (83%) is hozzájárult, támogatta az új ökoszisztémák működését (82%) és célirányos, fenntartható üzleti szemléletet eredményezett (82%).
Figyelembe véve, hogy a pénzügyi szolgáltatószervezeteknek nagyobb tapasztalatuk van a változási programok lebonyolításában, mint más szektorok szereplőinek, a digitális átalakulás erős támogatottsága még meggyőzőbb. A bankok és a biztosítótársaságok átalakulása már tíz éve zajlik: az üzleti transzformációs és támogató technológiáknak köszönhetően új digitális megoldások jelentek meg, elterjedt a többcsatornás működés, és radikálisan megújult a dolgozói és ügyfélélmény. A felmérésből kiderült, hogy a vállalatok többsége érett IT-stratégiával és megvalósított projektekkel rendelkezik a főbb területeken. A válaszadók több mint 80%-a fejlett megoldásokat használ az internetbiztonság (86%), az általános digitális átalakulási kezdeményezések (84%), a privát felhő (83%) és a munkahelyi innováció (83%) területén.
A komplexitás a legnagyobb kihívás
A nyilvánvaló érettség ellenére az iparág most új kihívásokkal szembesül nem csupán a világjárvány, hanem az új technológiák, a „digitális bennszülötteknek” számító új réspiaci szereplők és a technológiailag fejlett hagyományos versenytársak által generált rendkívüli verseny miatt is. Ugyanakkor az erősödő biztonsági fenyegetések, az állandóan változó hatósági megfelelési követelmények tovább fokozzák a komplexitást és növelik a kihívások számát. A kutatás szerint összességében véve a megvalósítás komplexitása jelenti a legnagyobb nehézséget a digitális átalakulás során – a válaszadók több mint háromnegyede (76%) mérsékelt vagy extrém kihívásként határozta meg.
„A bankok és biztosítótársaságok számára kritikus időszakban születtek meg a fenti felismerések, hiszen ezek a cégek épp jelenleg vizsgálják felül szükségleteiket és prioritásaikat a következő átalakulási hullám fényében – elsősorban a rendkívül éles versenyben való helytálláshoz szükséges munkahelyi átalakulási igényekre reagálva. A kutatásban részt vevő vezetők tisztában vannak vele, hogy a megvalósítás komplexitása az elsődleges kihívás, és emiatt feltétlenül jól kell partnert választaniuk a jövőre nézve. A siker szempontjából minden eddiginél fontosabb, hogy a partner képes legyen kezelni a műszaki komplexitást és a kulturális jellegzetességeket a kibővített ökoszisztémában végrehajtott változtatások során” – nyilatkozta Wilhelm Petersmann, a Fujitsu pénzügyi szolgáltatási szektorért felelős közép-európai vezetője, a Fujitsu Switzerland és a Fujitsu Austria ügyvezető igazgatója.
_______________
* A DataDriven független tanácsadó és piackutató cég több mint 550 IKT-felsővezetőt kérdezett ki a világ különböző országaiban – köztük 158-at a pénzügyi szolgáltatási, banki és biztosítási szektorból – a digitális átalakulással és általában véve az IT-vel kapcsolatos attitűdjéről, terveiről, szándékairól, valamint a tapasztalt kihívásokról és kockázatokról.
Kapcsolódó cikkek
- A gyártóipari folyamatok intergrációja nélkülözhetetlen a sikerhez
- Megnövelt teljesítményt biztosítanak a Fujitsu új szerverei
- Az internetbiztonság most az első számú prioritás
- A többség a járvány után is otthonról dolgozna
- Az új Fujitsu szerver gyorsabb adatelemzéseket és értékteremtést biztosít
- A Fujitsu a „vezetők” szegmensében a menedzselt munkahely-szolgáltatások piacán
- A Fujitsu "Az év ServiceNow szolgáltatója"
- A járvány utáni világban kéz a kézben jár a környezetvédelem és a költséghatékonyság
- A változásban élenjárók fogják meghatározni a jövőt
- A Fujitsu és az UNICEF közösen küzd a gyermekek jogaiért
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.