Felhőbe kilőve: indul az Allianz Digitális Mentor pályázata
Az Allianz Hungária újonnan meghirdetett Digitális Mentor kezdeményezése az idősebb korosztály digitális készségeinek fejlesztését és a társadalmi érzékenyítést célozza meg – a fiatalabbak bevonásával. A pályázaton videó- és fotókategóriákban várják az anyagokat 2021. október 20-ig. Az elkészült pályaműveket a kreativitás mellett az alapján bírálja el a zsűri, hogy a történet mennyire inspiráló, illetve mennyire segít azoknak, akik idegenkednek a digitális eszközök és megoldások használatától.
Sokszor hallottuk és tapasztaltuk mindannyian, hogy az elmúlt időszakban a pandémia felgyorsította a digitális fejlesztések tempóját, és szinte minden átköltözött az online térbe. Ezt a tendenciát támasztja alá az Impetus Research és a GfK együttműködésében készített Digital Connected Consumer 2020-as tanulmány is, amelyben a 15-59 éves magyar internetezők digitális mindennapjait, online tevékenységeit, az infokommunikációs eszközök használatát, digitális pénzügyeket, az internetes vásárlási szokásokat vizsgálták. A kutatás eredményei többek közt azt mutatják, hogy rendkívül dinamikusan bővült az internetes pénzügyek intézésének gyakorisága, valamint megnőtt a felhasználók száma is. A vizsgált 15-59 korosztályba tartozó célcsoport fele például legalább hetente lép be online bankfiókjába, és a bankkapcsolattal rendelkezők közel kétharmada bankjának applikációját is letöltötte okoseszközére. A tanulmány szerint jelentősen, mintegy 400 ezer fővel nőtt egy év alatt azoknak a száma, akik legalább havi rendszerességgel vásárolnak online.
Mindezek alapján legtöbbünk számára talán lassan természetessé válik, hogy laptopon, számítógépen, okostelefonon, tableten, felhőn keresztül gyorsan és egyszerűen intézzük ügyeinket. Nem kérdés az sem, hogy a fiatalabb korosztály könnyen alkalmazkodott az új helyzethez, és nem ijed meg a QR kódoktól vagy a mobilfizetés használatától, illetve valószínűleg lassan a sárga csekket sem ismeri fel. De vajon hogyan éli meg ezt a gyors átalakulást az a generáció, aki még az okostelefont és számítógépet sem használja rendszeresen, bizonytalan és így nem ismerheti meg a digitális technológiák és eszközök felhasználási lehetőségeit, előnyeit?
Az Allianz Hungária ezt a kérdéskört körbejárva döntött úgy, hogy pályázatot hirdet a fiatalabb generáció számára, és megkéri őket, mutassák be, hogyan és milyen sikerrel osztják meg tudásukat idősebb családtagjaikkal, ismerőseikkel, miként segítenek nekik eligazodni az eszközök és megoldások használatában. A Digitális Mentor pályázaton minden 14. életévét betöltött jelentkező részt vehet, miután regisztrált. A pályázók 2021. május 20. és 2021. október 20. között videót vagy fotókat küldhetnek be leírás kíséretében. A nyertes pályázatokat, videó- és a fotókategóriában a szakmai zsűri választja ki, a díjazottak egy okostelefont, illetve egy tabletet vehetnek át az eredményhirdetést követően.
„Az Allianz Hungária jövőbiztosítóként az üzleti tevékenységén túlnyúlóan is felelősséget érez a társadalom szélesebb köréért, törődik a holnappal, és ezen belül az idősebb generáció digitális készségeinek fejlesztésével. Az Allianz Digitális Mentor pályázattal célunk, hogy minél többen megmutathassák: együttműködéssel, segítséggel nincs lehetetlen, ha tanulásról van szó. Bízunk benne, hogy a pályázatra beérkező anyagok, amelyeket online felületeinken is megosztunk majd, másokat is inspirálni fognak arra, hogy megismertessék az idősebb generációhoz tartozó családtagjaikkal, ismerőseikkel a digitálist technológiák előnyeit és ösztönözzék őket az újfajta ügyintézési megoldások használatára” – mondta Zsámboki Olivia, az Allianz Hungária Zrt. marketing és kommunikációs osztályának senior szakértője az új kezdeményezéssel kapcsolatban.
Kapcsolódó cikkek
- Kik azok a digitális szurkolók?
- Kivel és hogyan kötünk biztosítást a jövőben?
- Építészeti innovációval a terrorizmus megelőzéséért
- Ötmillió euróra pályázhatnak a magyar gyártóipari vállalkozások
- Az Allianz a Sea Shepherd szervezettel védi a tengereket
- Az idősek digitális készségét szeretné fejleszteni az NMHH
- Világszinten eredményesek a magyar kutatónők, de nincsenek elegen
- Taroltak a Corvinus diákjai az IAB Hungary szakdolgozat-pályázatán
- Júliusig gyűjthetőek a "Városmarketing gyémántok"
- Kárrendezés a technológia uralta jövőben
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
November 25-ig lehet nevezni a CALL TO ACTION pályázatra
A szervezők meghosszabbították az MRSZ és Sharity Impact TCR seregszemléjének beadási határidejét 2024. november 25. hétfő éjfélig.
Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!
’Az Év Honlapja’ verseny izgalmas lehetőséget kínál mindazok számára, akik az elmúlt időszakban új honlapokat, applikációkat, digitális- és technológiai megoldásokat hoztak létre!
Az idei pályázat 2024. november 15-ig várja a nevezéseket. Itt az idő, hogy a TE projekted is a digitális világ reflektorfényébe kerüljön!
Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára
Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.
160 ezer eurós pályázat indul egészségügyi innovátoroknak
Magyar egészségügyi startupok, kkv-k, kórházak, egyetemek és kutatóintézetek kapnak lehetőséget, hogy innovációikat gyorsabban piacra juttassák a SPICE program keretében. A hazánk mellett a régió 18 országában meghirdetett programban 160 000 euró támogatás érhető el, melyet a csapatok fejlesztéshez, innovációik kereskedelmi hasznosításához és mentorálásra használhatnak fel. A résztvevők számára elérhetővé válik továbbá az egészségügyi innovátorok legnagyobb európai ökoszisztémáját összefogó EIT Health teljes kapcsolatrendszere, know-how-ja, szakértelme és tőkéje is.