Az ELTE InnoChange projektje 400 ezer eurós támogatást nyert

forrás: Prím Online, 2021. július 22. 09:59

Az Eötvös Loránd Egyetem Informatikai Karának vezetésével és az EIT támogatásával új projekt indul az innováció és vállalkozói kultúra fejlesztésére.

Az ELTE Informatikai Kar vezette „InnoChange: Változások előmozdítása és kapacitásépítés; úton az innovatív és vállalkozó egyetemek felé” projekt célja, hogy bővítse a felsőoktatási intézmények vállalkozói és innovációs kapacitását, erősítse ilyen irányú hajlandóságukat, valamint megerősítse a közép- és kelet-európai innovációs ökoszisztémákat, hogy jobban beillesszék és bekapcsolják azokat az európai körforgásba. A partnerek különböző és egymást kiegészítő szakértelme szilárd alapot teremt majd a tudásháromszög alapú innovációs oktatás megvalósításához. 

 

 

Az InnoChange konzorcium szoros kapcsolatban áll az EIT Digital-el, és a célja a hálózat további bővítése a digitális átalakulás felgyorsítása érdekében. A projekt erősségei az adott tudományos szakterületből (informatika, digitális átalakulás) és az egyetemi környezet, az ipar és a magánszervezetek adta sokszínűségből fakadnak.

 

A 2021. decemberéig tartó nyertes pilot projekt az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) HEI Initiative: Innovation Capacity Building for Higher Education 400 ezer euró támogatását nyerte el, de lehetőség lesz további 18 hónapos hosszabbításra összesen 1,2 millió euró értékben.

 

A partner felsőoktatási intézmények számára az InnoChange konzorcium dolgozza ki a vállalkozástan tananyagát az ehhez kapcsolódó tanárképzést, valamint egy új innovációs modell segítségével összegyűjti és egyfajta inkubátor módjára támogatja a hallgatóktól, oktatóktól és a kutatói tevékenységekből származó innovációt. Ezenkívül hatékony támogatást nyújt az arra érdemes korai stádiumú innovációs projekteknek, valamint gyakorlati, átfogó és sokoldalú ipari partnerségi hálózatot épít ki, és kölcsönös tanulás révén támogatási struktúrákat alakít ki a felsőoktatási intézmények vállalkozói közösségei számára.

 

 

Az InnoChange már az első 6 hónapban:

•  innovációs és vállalkozói tananyagokat dolgoz ki a hallgatók és az oktatók és adminisztratív munkatársak számára;

•  kialakítja a konzorciumban meglévő vállalkozói közösségek profilját és támogatási struktúráit;

•  kidolgoz egy többéves felsőoktatási intézményi átültethetőségi tervet az intézményi változások elérése érdekében;

•  kidolgoz iránymutatásokat az InnoChange bevonására és a fenntarthatóság biztosítására;

•  és kialakít egy innovációs szolgáltatási keretrendszert.

 

Az InnoChange oktatást biztosít:

• 130 hallgató, 12 oktató és 12 nem oktatói státuszban lévő munkatárs számára.

 

Az InnoChange mentorál:

•  12 hallgatót, 4 oktatót és 4 nem oktatói státuszban lévő munkatársat.

 

Valamint az InnoChange támogatni fog 2 induló startupot.

 

Az ELTE Informatikai Kar konzorciumvezetőként az alábbi partnerekkel működik együtt:

•  Babeș-Bolyai Egyetem (Románia)

•  Heriott-Watt Egyetem (Egyesült Királyság)

•  Pavol Jozef Šafárik Egyetem (Kassa, Szlovákia)

•  Pajszij Hilendarszki Egyetem (Plovdiv, Bulgária)

•  Startup Wise Guys Accelerátor (Észtország)

•  GE Healthcare Hungary (társult stratégiai partner)

•  Campden BRI Hungary (társult stratégiai partner)

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09