Mondd mivel játszol és megmondom, ki vagy!
2021.10.08-án indult el az Ország Játéka szavazás, ahol hét kategóriában, több mint hatvan Játék versenyez majd a legjobb helyekért. Ennek kapcsán kérdeztük Tóth Zsuzsát, a Bárányfelhő Gyermek Fejlesztőközpont alapítóját és vezetőjét a játékról, a játékokról és szerepükről a gyermekek fejlődésében.
Neked volt kedvenc játékod kiskorodban?
Több kedvencem is volt, mert életkoronként más-más játékba szerettem bele. Kislányként imádtam babázni, gyűjtöttem a plüssöket, de szerettem építeni is. Óriési kedvenc kedvenc volt a Babilon, meg minden, amivel építeni lehetett, fa kockák, vagy akár a legó. Emellett szerettem az elvonulósabb dolgokat is, imádtam könyveket nézegetni.
És megvan még ezek a játékok?
A mesekönyvek közül a a “Szutyejev” és a “Sehányéves kislány” ma is megvannak. Néhány kedvenc plüss velem együtt vészelte át a tini korszakomat. Már felnőttként szereztem be újra a Babilont, és persze legóm is van, ezeket ma is szeretem néha elővenni. Egy részem lehet, hogy gyerek maradt.
Fontos, hogy legyen kedvenc játéka az embernek?
Szerintem az fontos, hogy adott életkorban legyen olyan, amit a legszivesebben veszel elő, ami a leginkább leköt és tudsz hozzá érzelmileg viszonyulni.
Létezik objektív mérőszám arra, hogy mi a jó és mi a nem jó játék? Mik a szempontok neked/ nektek szakembereknek a jó játék kiválasztásában?
Amellett, hogy ez teljesen egyénfüggő, nagyon sokat számít, hogy az életkornak megfelelő játék legyen. És igen, van jó Játék! Az, amelyik a leginkább engedi a fantáziát szárnyalni, az, amiben a legjobban meg lehet élni a szabad játékot, amiben a leginkább a játszó gyerekre/ felnőttre van szükség. Tulajdonképpen bármi lehet jó Játék. Egy auto, egy baba, vagy egy szuper társasjáték. Utóbbiak közül is kiemelném az együttműködést erősítő, vagy a kreativitást szárnyalni hagyó darabokat. Szeretném, ha több játék motiválna mozgásra, legyen az egy ugrókötél egy roller, vagy egy ugróiskola.
Mennyiben változott a gyerekek hozzáállása a játékokhoz az elmúlt 10 évben?
Bizonyos értelemben nagyon sokat változott, bizonyos értelemben semmit. Sokat változott abban, hogy sokkal több - szám szerint több darab- játékuk van a gyerekeknek. Nem könnyíti meg a helyzetet, amikor a nagyon sokból ki kell választani egyet, amivel éppen játszani szeretne. Még az én gyermekkoromban sem volt ilyen bősége a játékoknak, így egy játékra sokkal több idő jutott, és sokkal könnyebb volt választani. Ez nem lehet könnyű a játékgyártóknak sem.
A digitális, képernyőn játszható játékok elterjedésével a fantáziát egyre kevésbé használják a gyerekek, hiszen ott semmit nem kell elképzelni, minden az orruk elé van téve. A szellemi restség mellett ezekkel nagyon sokszor együtt jár a fizikai aktivitás hiánya is, így nekem két szempontból is bajosak az effajta játékok. Amiben nem változott, hogy ma is szeretnek a gyerekek építeni, babázni, babakonyhában játszani, autókat tologatni, társasozni, kártyázni, stb. Van, ami nem változik, és ez így van jól!
Te tudnál választani az orszagjateka.hu oldalon a nevezett játékok közül magadnak?
Személyes kedvencem nincs, én már hű maradok a régi kedvenc játékaimhoz, de biztosan valami építőset vagy kreatív játékot választanék!
Kapcsolódó cikkek
- Találjuk meg együtt Magyarország legnépszerűbb játékait!
- Oktatási program indul a magyar gyermekek online biztonságáért
- 48 óra a kódok világában
- Elindult a K&H Vigyázz, kész, pénz! vetélkedő
- Magyar informatikusok kiemelkedő sikere Grazban
- Online játékokon keresztül segíthetnek rászoruló közösségeknek a gamerek az LG jóvoltából
- Rekordmennyiségű szavazat érkezett az Ország Játéka versenyen
- Szerethető játékok versenyeznek az Ország Játéka címért
- Megvannak Magyarország legjobb játékai!
- Folyik a verseny Magyarország legjobb játéka címéért
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.