Hálózatba kapcsolt és intelligens megoldásokkal erősít a Bosch
Otthon, útközben, a munkahelyen, kórházakban vagy akár Föld körüli pályán: a Bosch intelligens és hálózatba kapcsolt megoldásokkal segíti a legkülönbözőbb élethelyzetekben az emberek mindennapjait, miközben a vállalat szoftverek, szolgáltatások és licencek révén új üzleti területekre is lép.
- Okosotthonok: 50 százalékkal nőtt a hálózatba kapcsolható eszközök árbevétele
- Okosautók: a Bosch aktívan alakítja a mobilitás szoftveralapú jövőjét
- Mesterséges intelligencia: érzékelők figyelmeztethetnek az erdőtüzekre és segítik az orvosi diagnosztikát
- Bosch kutatás (Bosch Tech Compass): a megkérdezettek többsége kulcsfontosságúnak tartja a technológiát egy jobb világ kialakításában
- Tanja Rückert, a Bosch digitális igazgatója: „A mesterséges intelligencia és a tárgyak internete a legjobb módja, hogy valódi hozzáadott értéket teremtsünk”
„Következetesen digitalizáljuk alaptevékenységünket. Célunk, hogy minden digitális termékből származó árbevételből szolgáltatási forgalmat is generáljunk” – hangsúlyozta a Las Vegas-i CES (Consumer Electronics Show) kiállítás alkalmával Tanja Rückert, a Bosch csoport digitális igazgatója. Ehhez a Bosch az IoT és az AI együttesére összpontosít – vagyis mesterséges intelligenciával (AI) kapcsolja össze a tárgyak internetét (IoT).
A hálózatba kapcsolt termékek információt szolgáltatnak, amelyeket a mesterséges intelligencia segítségével dolgoznak fel, hogy aztán a szoftverfrissítések részeként a termékeket szolgálhassák. Ennek a középpontjában az ügyfelek állnak, mivel a felhasználók így a termékfejlesztési folyamatok szerves részeivé válhatnak. A különböző megoldások ezzel pontosan az ügyfelek igényeire szabhatók, emellett így sem a termékfejlesztés, sem pedig az értékteremtés folyamata nem ér véget a termékek értékesítésével. „Úgy látjuk, a mesterséges intelligencia és az IoT kombinációja a kulcs, hogy a legtöbb felhasználói előnyt kinyerjük ebből a két technológiából” – emelte ki Tanja Rückert. „Amellett, hogy új üzleti modelleket alakíthatunk ki, jobb termékeket és megoldásokat is kínálhatunk, amelyek egyaránt valódi hozzáadott értéket képviselnek az egyén és a társadalom egésze számára.”
Bővülő szoftverszakértelem: a Bosch már ma a jövőt alakítja
A korábbi fejlesztéseknek köszönhetően a Bosch minden új elektronikai terméke már hálózatba kapcsolható. A hálózatba kapcsolt elektromos kéziszerszámok, háztartási készülékek és fűtésrendszerek árbevétele önmagában is 50 százalékkal nőtt egy év alatt: míg 2020-ban négymillió, addig 2021-ben több mint hatmillió terméket értékesítettek. A Bosch Mesterséges Intelligencia Központot (Bosch Center for Artificial Intelligence; BCAI hozott létre, amely már eddig is mintegy 300 millió euróval járult hozzá a vállalatcsoport eredményéhez.
A Bosch emellett évente összesen több mint négymilliárd eurót költ szoftver megoldásokra, ebből mintegy hárommilliárd eurót a mobilitással kapcsolatos fejlesztésekre. A mobilitás szoftveralapú jövőjének alakításához 2022 közepére a Bosch közös egységben fogja össze univerzális, alkalmazásfüggetlen szoftvereinek fejlesztését. A jövőben leányvállalata, az ETAS GmbH égisze alatt fejleszti és értékesíti járműves alapszoftvereit, köztes szoftvereit (middleware), felhőszolgáltatásait és univerzális fejlesztőeszközeit. A Bosch a hálózatba kapcsolt és automatizált vezetés fejlesztésére is nagy hangsúlyt helyez. A vállalatcsoport az elmúlt öt évben vezetéstámogató rendszereivel, illetve a hozzájuk tartozó érzékelőkkel mintegy kilencmilliárd eurós árbevételt produkált.
Bosch Tech Compass kutatás öt országban
Az öt országban elvégzett reprezentatív Bosch Tech Compass felmérés – eredményét a Bosch a világ legnagyobb technológiai rendezvényén, a Consumer Electronics Show-n (CES) mutatta be – arra keresve a választ, hogy milyen elvárásokkal tekintenek az emberek az új technológiákra világszerte. A válaszadók többségének (72 százalék) meggyőződése, hogy a technológiai fejlődés jobbá teszi a világot, például az éghajlatváltozás elleni küzdelemben (76 százalék). Ugyanakkor ötből négyen úgy gondolják, hogy a technológiának inkább korunk nagy kihívásainak kezelésére kellene összpontosítania, nem pedig az egyéni igények kiszolgálására. „Mi, a Boschnál is abban hiszünk, hogy a technológia rengeteg előnyt kínál” – jelentette ki Rückert. „Amikor csúcstechnológiáról beszélünk, korántsem csak a műszaki fejlesztésekről van szó. A technológiát annak eszközeként használjuk, hogy jobbá tegyük vele az emberek életét, bárhol éljenek is.”
A világűrtől a gyermekgyógyászatig: Bosch SoundSee érzékelőrendszer
A mesterséges intelligencia és a hálózatba kapcsolás előnyeinek kiváló példája a SoundSee érzékelőrendszer. A Boschnál 2019 óta dolgoznak azon, hogy a Nemzetközi Űrállomás (ISS) szokatlan hangjait kiszűrve, mesterséges intelligencia alapú (AI) algoritmusok segítségével elemezzék, ha karbantartás szükséges. A pittsburghi (USA) Highmark nonprofit egészségügyi vállalattal együttműködve, a Bosch most ennek a technológiának egy egészen újszerű, ezúttal abszolút földi alkalmazásán dolgozik, miközben azt vizsgálja: hogyan használhatók az eredmények a gyermekgyógyászat diagnosztikájában. A Bosch és a Highmark az érzékelők és az algoritmusok olyan adaptációján dolgozik, amely egyszerűen a gyerekek légzésmintáinak hangjait kiértékelve teszi lehetővé már korai stádiumban bizonyos tüdőbetegségek, például az asztma diagnózisát. „Innovatív technológiával a gyerekek egészségi állapotának javításáért – mi ezt értjük csúcstechnológián” –húzta alá Mike Mansuetti, a Bosch észak-amerikai elnöke. A SoundSee orvosi felhasználása egyben jól érzékelteti, mit jelent a Bosch számára az „Életre tervezve” stratégia vállalati filozófiája.
Az ember és a természet védelmét szolgálja a Bosch új gázérzékelője, amely az első mesterséges intelligenciával működő megoldás. A Dryad Silvanet Wildfire Sensor rendszerének részeként egyfajta „digitális orrként” szolgál, amely az erdőtüzek korai észlelését segíti. A Dryad érzékelői fákra erősítve figyelik folyamatosan a helyi mikroklímát, hogy így észleljék a fellobbanó tüzeket, majd vezeték nélküli kapcsolaton keresztül értesítsék a helyi hatóságokat – már jóval azelőtt, hogy a kamera- vagy műholdalapú rendszerek jeleznék a veszélyt. Ezzel ez a technika nemcsak a tűz által okozott pusztítástól védhet, hanem az erdőtüzek okozta globális szén-dioxid-kibocsátást is csökkentheti. „Ezek az érzékelők életeket menthetnek meg, miközben sok tonna szén-dioxid légkörbe jutását előzik meg – a mesterséges intelligencia és a hálózatba kapcsolás együttesének köszönhetően” – mutatott rá Mike Mansuetti.
Kapcsolódó cikkek
- A TCL Electronics új szlogent jelentett be
- Elsők között érkezik a TCL 144Hz-es Mini LED TV-je
- A CES-en debütálnak a Samsung új televíziói
- A CES-en mutatkozik be a Samsung sokoldalú 2022-es monitorcsaládja
- Az LG 2022-es konyhai megoldásai azonnali hozzáférést kínálnak az okosreceptekhez
- A Samsung innovatív startapokkal képviselteti magát a CES-en
- Az LG bemutatja első UltraGear gamer laptopját
- Az LG prémium kategóriás monitor-újdonságai elnyerték a CES innovációs díját
- Pontos színmegjelenítéssel és kiemelkedő HDR-teljesítménnyel érkeznek az új LG monitorok
- Az LG beltéri növénytermesztő készüléket mutat be a CES-en
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.