Elkelt a legrégebbi magyar ár-összehasonlító portál

forrás: Prím Online, 2022. január 25. 12:41

Gazdát cserélt a hazai internet egyik legrégebbi szereplője, a depo.hu. A felvásárló Eazy Digital ügynökségnek komoly tervei vannak az online piactérrel. 

Bár még alig indult el az év, máris egy jelentős akvizíció zajlott le a hazai e-commerce piacon. A vásárlás keretében az ország legkorábban indult árösszehasonlító oldala, a depo.hu cserélt gazdát. A vevő az egyik legdinamikusabban fejlődő, hazai tulajdonú digitális marketingügynökség, az Eazy Digital. „Elsőre talán különös lehet, hogy egy kevesebb, mint egy évtizedes múlttal rendelkező vállalkozás vásárolja fel a hazai internetes történelem egyik darabkáját. Azonban az Eazy 2013 óta nagy utat járt be. A bevételeink tavalyi 35 százalékos növekedése lehetővé tette, hogy valóra váltsuk ezt a régi álmunkat is.” – nyilatkozta Kocsis Márk, az Eazy Digital ügyvezető igazgatója. Noha a vételárat az érintettek nem hozták nyilvánosságra, az oldal múltja és ismertsége így is érzékelteti az üzlet jelentőségét. 

 

A depo.hu kapcsán egyáltalán nem túlzás történelmi távlatokat emlegetni. A Reachmedia Kft. elődje által alapított weboldal ugyanis 1998-ban az első informatikai portál, a terminal.hu mellékleteként jött létre, akkor még ÁrAdat néven. Ebben az időszakban hazánkban a lakossági internethasználat még gyerekcipőben járt és az összes előfizetés száma nem haladta meg a 140 ezret. Az akkori hirdetők jó ideig faxon küldték el aktuális árlistáikat a szerkesztőségbe, a 2000-es évek elején még nem léteztek webáruházak. A nehézségek ellenére az akkor még nemzetközi szinten is szinte ismeretlen koncepció sikeresnek bizonyult. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy a depo.hu a maga 22 éves történetével a legnagyobb múltra visszatekintő hazai weboldalak között szerepel.

 

„Aki valaha is foglakozott számítástechnikával, az biztosan ismeri a depo.hu nevét. IT szakemberek százai kezdték meg úgy a munkájukat, hogy innen rendelték első alkatrészeiket” – mesélt a kezdetekről Nagy Attila, a depo.hu egyik volt tulajdonosa. A depo.hu hosszú időn keresztül megtartotta piacvezető pozícióját annak ellenére, hogy a kétezres évek második évtizedére egyre több konkurens tűnt fel a színen és a közösségi médián keresztül is mind többen értékesítettek. Bár a piaci vetélytársak mögött mára a legnagyobb nemzetközi csoportok tőkéje áll, a mindvégig magyar többségi tulajdonban lévő online piactér ma is a legjelentősebbek között szerepel. Ám elérkezett a megújulás, a friss szemlélet ideje.

 

„Aki dolgozott már velünk, az pontosan tudja, hogy az Eazy megpróbálja más, újabb perspektívából vizsgálni a kihívásokat és az üzleti környezetet. A folyamatos fejlődésünknek mindig ez volt az egyik sarokköve.” – fejtette ki Kocsis Márk. Az állítást kiválóan támasztja alá, hogy az ügynökség mára 1 milliárd forintos google portfóliót kezel éves szinten. Az Eazy a depo.hu kapcsán már az idei évre teljes körű megújulást ígér, hiszen hosszútávú céljaik vannak a vásárlással. Ráadásul az akvizícóval már így is a hazai piac egyik legbővebb e-commerce ügyfélportfóliójával rendelkező szereplőjévé vált az ügynökség. A depo.hu ma olyan webáruházakkal működik együtt, mint a Notino, a Bluechip, a Tripont fotó, a Mediamarkt vagy az Extreme Digital. Az oldal integrálva van a Shoprenterbe és az UNAS-ba, így a webáruházak többsége pár kattintással, szinte azonnal megjelenhet.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01