Népszerű a bécsiek körében a város chatbotja, a WienBot
2021-ben összesen 2,3 millió választ adott az osztrák főváros chatbotja, a WienBot. Ezzel a bécsiek egyik legfontosabb információforrásává nőtte ki magát. A legtöbben a koronavírus-járvánnyal kapcsolatban fordultak hozzá.
Tavaly percenként átlagosan öt kérdést válaszolt meg az osztrák főváros chatbotja, amely külön mobiltelefonos alkalmazásból, a város honlapjába integrált keresőn, valamint a koronavírus tájékoztató oldalon, chatablakon keresztül is elérhető.
A legtöbb kérdés – a megkeresések 55 százaléka – a koronavírus-járványhoz kapcsolódott. Érdeklődtek oltásról, tesztlehetőségekről és az aktuális járványügyi szabályokról. Nyáron ezzel szemben a strandok álltak a középpontban, de sokan tettek fel kérdéseket álláslehetőségekkel kapcsolatban, a Bécsi Jégálomról és a parkolási szabályokról is. Ennek megfelelően a WienBotot tavaly háromezer kulcsszóval és szinonimával valamint kilencezer emojival bővítették, ezerötszáz kulcsszót pedig újrakombináltak, hogy pontosabb válaszokat tudjon adni.
Bécs 2017-ben indította el a chatbotját, amely az úton lévőknek különösen nagy segítséget jelent. A mobiltelefonos alkalmazásba ugyanis nemcsak bepötyögni lehet a kérdést, de szóban elmondani is, és a választ is lehet szóban kérni. Ráadásul konkrét választ ad és nem linkeket, mint például a Google.
A dezinformáció elleni kampány részeként pedig tavaly egy darabig vezető osztrák online médiumok oldalán futott interaktív bannerként. Így az olvasók újságolvasás közben nézhették meg például, hogy fogad-e még vendégeket az a strandfürdő, ahova menni szeretnének. A WienBot 2021-ben el is nyerte az ORF OnAward díját, amellyel a legkreatívabb digitális reklámeszközöket ismerik el.
Kapcsolódó cikkek
- Háromból két vállalat már használ chatbotokat
- Chatbottal szurkol a magyar válogatottnak a Burger King
- Vanda már chatelni is tud
- Az SAP chatbotja segíti a Fővárosi Vízművek ügyfélszolgálatát
- Húsvéti tanácsokkal is segít az ÉletMentő applikáció chatbot funkciója
- Az online shopping a magyarok új hobbija
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megérkeztek a HMD legújabb nyomógombos telefonjai
Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a vállalat ugyanis épp most mutatta be legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből. A három kis nyomógombos csoda a szivárvány színeiben érkezik, 23 990 Ft fogyasztó árról indulva.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.
Nagy hatótáv, nagy lehetőségek
A GreenGo, Budapest máig egyetlen teljesen elektromos autómegosztója olyan, nagy hatótávú autókkal bővítette flottáját, amik még egy lépéssel közelebb visznek ahhoz, hogy búcsút mondhassunk a saját autónak.
Stratégiai partnerséget kötött a Continental a DeepDrive-val
A Continental technológiai vállalat stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű DeepDrive-val az elektromos járművekhez szükséges alapvető technológiák továbbfejlesztése érdekében.