Éleződik a verseny a munkaerőpiacon
Minősített foglalkoztatói státuszt szerzett a Work Force HR szolgáltató, így a korábbinál is több országból toborozhat majd munkavállalókat a munkaerő-piaci gondok enyhítésére. A Szerbiából vagy Ukrajnából érkezett munkavállalókat bármely munkaerő-kölcsönző kikölcsönözheti, míg egyéb harmadik országból (például Vietnámból, Indonéziából, Mongóliából, vagy a Fülöp-szigetekről) érkezőket csak azok a szolgáltatók, akiket a kihirdetett kormányrendelet értelmében minősítettek. A Work Force a 2021-es évben 14 partnernek, közel ezer külföldi munkavállalót kölcsönzött, a megszerzett tapasztalat elengedhetetlen volt ahhoz, hogy a szigorú szakmai, szervezeti, valamint pénzügyi elvárásoknak megfelelve minősítést nyerhessen.
2021 szeptembere óta hatályos az a Kormányrendelet, ami lehetővé teszi az úgynevezett harmadik országból érkezett munkavállalók körének kibővítését azoknak a munkaerő-kölcsönző cégek számára, akiket minősített foglalkoztatóként nyilvántartásba vesznek. Ezt a státuszt kapta most meg a Work Force HR szolgáltató, így a jövőben partnerei számára Vietnámból, Indonéziából, a Fülöp-szigetekről, és Mongóliából is terveznek munkavállalókat csábítani hazánkba, hogy ezzel is enyhítsék az egyre erősebben megjelenő munkaerő-piaci problémákat.
„Egyre éleződik a verseny Európában az Ukrajnából, Szerbiából vagy más balkáni országokból érkező munkavállalók iránt, amibe mostanra a németországi munkáltatók is bekapcsolódtak. Ez lépéskényszerbe hozza a magyar foglalkoztatókat: vagy versenybe szállnak ezekért a munkavállalókért mind a bérekkel, mind a béren kívüli juttatásokkal és feltételekkel, vagy élnek a Kormányrendelet adta lehetőséggel, és egyéb harmadik országbeli munkavállalókat kölcsönöznek a minősített foglalkoztatóként nyilvántartásba vett munkaerő-kölcsönző cégektől, hogy a munkavégzés folytonosságát biztosítani tudják” – mondta el Czellecz Zoltán, a minősített foglalkoztatóként nyilvántartásba vett, Work Force operációs igazgatója.
A Work Force tapasztalatai szerint eddig főként a gyártás/termelés és logisztika területén tevékenykedő vállalkozások éltek a külföldi munkavállalók foglalkoztatásának lehetőségével. A HR szolgáltatónál a tavalyi évben összesen 14 munkáltató számára, közel ezer külföldi munkavállalót biztosítottak.
„Az elmúlt másfél évben azt láttuk, hogy a korábban vendéglátásban és turizmusban dolgozók közül sokan kerestek munkát más ágazatokban, ami átmenetileg enyhítette a munkaerő-hiányt. Viszont ahogy újra nyithattak az éttermek, kávézók, szállodák, illetve beindult a belföldi turizmus, szép számmal tértek vissza a korábban ott dolgozók. Emellett az ellátási láncok akadozása miatt számos vállalat állította le a létszámbővítést, vagy akár csökkentette a létszámát. 2022-ben ehhez képest arra számítunk, hogy jelentős javulás áll be az alapanyag-, illetve alkatrészellátásban, ezzel összhangban pedig a munkaerő iránti kereslet is új lendületet kap majd. A jelenlegi munkaerőpiaci viszonyok között pedig ennek kiszolgálásához elengedhetetlen lesz a harmadik országbeli munkaerő toborzása” - tette hozzá a szakember.
A minősített foglalkoztatói státusz megszerzéséhez emelt szintű szakmai, valamint letétfizetési elvárásoknak kell megfelelni, a nyilvántartásba való bekerülés pedig nem csak azok számára jelent garanciát, biztonságot, stabilitást, és megfelelő szakértelmet, akik külföldi munkaerő foglalkoztatásában érdekeltek, hanem mindenki számára, aki ezen minősített munkaerő-kölcsönző cégek szolgáltatásait igénybe veszik.
Kapcsolódó cikkek
- Work Force: Rekordokat dönt a kölcsönzött munkaerő iránti kereslet
- Esélyteremtő call centert adtak át Miskolcon
- Felpöröghet idén a diákok foglalkoztatása
- Rekord EBITDA eredményt ért el tavaly a Work Force
- Megerősítették a Work Force menedzsmentjét
- Közelharc az informatikusokért
- Ezek lesznek a sztárszakmák 2021-ben
- A második hullám lehet az igazi erőpróba a munkaerőpiacon
- Ilyen volt 2020 első negyedéve a hazai munkaerőpiacon
- Napról napra növekszik a rendelkezésre álló tehetségek száma
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.