Hazai céggel hódíthatnak Európában a szoftverrobotok
A BCA Hungary bekerült a UiPath elit klubjába, a vállalat ugyanis hazánkban egyedüliként kapta meg a UiPath Services Network (USN) minősítést, ami új piaci lehetőségeket is megnyit a szoftverrobotokkal foglalkozó cég számára. Az USN partneri minősítés megszerzését féléves felkészülés előzte meg és több vizsgát is le kellett tenniük a magyar társaság szakembereinek.
A BCA Hungary a magyar piacon egyedüliként kapta meg a UiPath Services Network minősítést a robotizált folyamatautomatizáció (RPA – robotic process automation) területén vezető pozíciót betöltő UiPath-tól. A BCA eddig is a Romániából indult, most már a New York-i tőzsdén jegyzett UiPath legfontosabb hazai partnere volt, a USN minősítés elnyerése pedig a szakmai tudás és teljesítmény elismerése mellett új üzleti lehetőségeket is teremt a hazai vállalat számára.
Az USN program a UiPath partnerek elit klubja, amely a cég megoldásaival dolgozó, kimagasló szakmai tudással rendelkező és komoly üzleti eredményeket felmutató vállalkozásokat gyűjti össze. Ezek a társaságok képesek teljeskörű RPA-bevezetési, üzemeltetési és tanácsadási szolgáltatásokat nyújtani, így azokon a piacokon, ahol a UiPath nem rendelkezik saját tanácsadókkal, ezek a cégek támogathatják az ügyfeleket.
„Az USN minősítés elnyeréséhez nagyon komoly szakmai vizsgákon kell átmenniük partnereinknek és minőségi referenciákat kell bemutatniuk. Magyarországon a BCA Hungary a legnagyobb partnerünk és azzal, hogy megszerezték ezt a minősítést, különleges lehetőségekhez és szakmai támogatáshoz jutnak. Kihívást jelent számunkra még most is és az első kapcsolatfelvételkor gyakori, hogy a leendő ügyfelek nincsenek tisztában azzal, mi is az RPA. Ennek ellenére nagyon gyorsan nő a szoftverrobotok piaca, a mi régiónkban is évről-évre nagyjából duplázni tudjuk a forgalmat. A fejlődést jól mutatja, hogy három éve, amikor a UiPath-hoz kerültem, még csak 1800-an dolgoztak a cégnél, most pedig már több mint 4000-en vagyunk. A bankszektor az RPA korai alkalmazója, de többek között ipari vállalkozások, kis- és nagykereskedelmi társaságok, egészségügyi szervezetek is jól tudják hasznosítani ezt a technológiát és újabban egyre nagyobb az érdeklődés az államigazgatás részéről is. Biztos vagyok abban, hogy a BCA-nál rendelkezésre álló szakértelem és a most elnyert USN minősítésük még gyorsabb fejlődést hoz majd mind számukra, mind számunkra a magyar piacon” – mondta el Stewart Oldroyd, a UiPath Kelet-Közép-Európáért felelős értékesítési vezetője.
„Több okból is fontosnak tartottuk a USN minősítés megszerzését: egyrészt ezzel most már a teljes spektrumot le tudjuk fedni egy-egy RPA projekt kapcsán, illetve páratlan lehetőségünk nyílik arra, hogy még átfogóbb képet alkothassunk a UiPath jövőbeli fejlesztéseiről. Emellett pedig kiváló visszajelzés is volt arra vonatkozóan, hogy szakmailag hol tartunk jelenleg. Hasonló minősítéssel a szűkebb régiónkban is csak kevés vállalkozás rendelkezik, itthon mi vagyunk az egyedüliek, de például Ausztriában sincs egyetlen USN partner sem, ez még további üzleti lehetőségeket teremt a számunkra” – fogalmazott Takács István, a BCA Hungary Kft. szenior tanácsadója és partnere.
Az előrejelzések szerint komoly felfutás előtt áll a robotizált folyamatautomatizáció (RPA), a Gartner prognózisa szerint a 2020-ban másfél milliárd dolláros piacon a következő néhány évben évente átlagosan jóval 10 százalék feletti bővülésre lehet számítani. Az RPA szabályalapú, sok adatot vagy tranzakciót kezelő, egyszerű döntési pontokat és kevés kivételágat tartalmazó folyamatok esetében hoz nagyon gyorsan nagyon jó eredményeket. A lehetőségeket jól mutatja, hogy az Air France-KLM budapesti szolgáltatóközpontjában bevetett szoftverrobotok pár év alatt a befektetett összeg több mint 800 százalékát hozták vissza, az azokat fejlesztő BCA Hungary pedig már a légitársaság hollandiai központjának is dolgozik.
Az IDC által, a UIPath megrendelésére készített elemzés szerint világszinten már most is több mint 350 millió – főként irodában dolgozó – munkavállaló monoton, nagy számban ismétlődő feladatait vehetnék át a szoftverrobotok, így ők nagyobb hozzáadott értéket képviselő tevékenységet végezhetnének. A kutatócég tanulmánya alapján ráadásul közülük közel 200 millióan olyan vállalatnál dolgoznak, ahol már most is adottak a technológiai feltételek ilyen megoldásokat bevezetéséhez. Ehhez képest azonban az IDC becslése szerint jelenleg mindössze 14 millióan dolgoznak olyan munkahelyen, ahol szoftverrobot is segít a feladatok elvégzésében.
Kapcsolódó cikkek
- Hatalmas megtérülést hoznak a szoftverrobotok az Air France-KLM szolgáltatóközpontjának
- Ne féljünk a robotoktól!
- Robotok segítik a pénzügyi szektor digitális fejlődését
- Szoftverrobotok csökkenthetik a súlyos munkaerőhiányt
- 5 ok, amiért a szoftverrobotok egyre népszerűbbek
- Technológiai startupok, versenyre fel!
- A Fujitsu modellje új szintre emeli az automatizációval elérhető megtakarítást
- HFS Research: az EY garantálja a legmagasabb szintű robotizált folyamatautomatizálási szolgáltatásokat
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.