Minden újonnan nyíló ALDI parkolójában lesz e-töltő
Az ALDI és az E.ON Hungária Csoport 2018 óta működik együtt a magyarországi e-autózás infrastruktúrájának fejlesztésén, 2020 novemberében adták át a 100. telepített e-töltőt. Jelenleg összesen 89 áruház parkolójában 136 töltőponttal várják az e-autósokat országszerte. Az újonnan nyíló áruházaknál a megállapodás szerint – az igényektől függően – egy vagy két töltő telepítésére kerül sor, amelyek egy töltő esetében 2*22 kW-os, két töltő esetében pedig egyenként 2*11 kW-os névleges teljesítménnyel rendelkeznek.
„A környezettudatos közlekedés és az e-mobilitás népszerűsítése, az ehhez szükséges infrastruktúra kialakítása a stratégiánk része és büszkék vagyunk rá, hogy ebben évek óta olyan partnerrel dolgozhatunk együtt, mint az ALDI. Közösen lehetőséget teremtünk arra, hogy egyre többen, egyre könnyebben, gyorsabban és egyszerűbben férjenek hozzá a nyilvános töltőkhöz. Töltőhálózatunkon ráadásul megújuló energiaforrásból származó, zöld áramot kínálunk, ezzel is segítve ügyfeleinket abban, hogy az elektromos autózás még fenntarthatóbb legyen számukra” – mondta Jamniczky Zsolt, az E.ON Hungária Csoport vezérigazgató-helyettese.
„Örülünk, hogy egy olyan stratégiai partner áll mellettünk fenntarthatósági törekvéseinkben, mint az E.ON. A környezettudatos filozófia áthatja cégünk működését, ezt igazolja, hogy mind a biatorbágyi logisztikai központunk, mind boltjaink teljes áramellátását zöld árammal biztosítjuk, sőt, klímavédelmi projektek támogatásával ellensúlyozzuk károsanyag-kibocsátásunkat, így karbonsemlegesen működünk” – fűzte hozzá Bernhard Haider, az ALDI Magyarország ügyvezető igazgatója.
Az ALDI parkolóiban az e-töltőpontok az ingyenesen letölthető drivE.ON applikációval vehetők igénybe. A pontos díjszabásról az érdeklődők itt találhatnak információt.
Az E.ON Hungária Csoport nemrégiben az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF2) közlekedésfejlesztési pályázatán is indult, konzorciumban a MOL-lal. Ennek keretében az E.ON a tervek szerint országszerte 20 helyszínen, összesen 40 darab 300 kW-os töltőt telepít majd.
Az E.ON az e-mobilitás hazai megjelenése óta a szükséges infrastruktúra kialakításán és az elektromobilitás népszerűsítésén dolgozik, az ország kényelmes átjárhatóságát célul tűzve Nyíregyházától Zalaegerszegig. Mindemellett fenntartható megoldásaival, szolgáltatásaival és energiahálózatának fejlesztésével élen jár abban, hogy zöldebbé tegye az otthonok, cégek és városok mindennapjait. Az energiavállalat célja, hogy 2030-ig felére csökkentse károsanyag-kibocsátását, 2050-re pedig karbonsemlegessé tegye működését.
Kapcsolódó cikkek
- K&H: túl drágák az elektromos autók? Rövid a hatótáv?
- Megérkezett Magyarország első digitális, zöld iránytűje
- Élőnövények rezgései által keltett zene szól két budai villamosmegállóban
- Megújul az Észak-Dunántúl villamos hálózata
- Már minden huszadik eladott autó elektromos vagy tölthető hibrid Magyarországon
- Elektromos autót csak szakértőtől!
- A tettek mezejére, közös cselekvésre hív az E.ON új kampánya
- Ingyen tölthető az elektromos autó otthon is
- Egy magyar techcég megszűnteti a megújuló energiák időjárásfüggőségből fakadó kockázatát
- Okos és zöld megoldásokkal épül Székesfehérvár új városrésze
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.