Térképes online keresővel segíti a szelektív hulladékgyűjtést a SPAR
A SPAR Magyarország már minden üzletében visszaveszi a papír, fém, műanyag és üveg csomagolási szelektív hulladékot és a vállalat egyre több áruházában alakít ki erre a célra speciális hulladékgyűjtőket is.
„A SPAR Magyarország fenntarthatósági programjának egyik legfontosabb területe a természeti környezetünk védelme, amelyben fontos szerepe van a modern hulladékgazdálkodásnak és a hozzá kapcsolódó társadalmi szemléletformálásnak. Áruházláncunk három évtized alatt fontos előrelépést tett a szelektív feldolgozás irányába: a kezdeti 46%-os újrahasznosítási arány napjainkra 70%-ra nőtt, amely a pozitív gazdasági hatások mellett környezeti fenntarthatósági előnyöket is jelent” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.
A szelektálási arány növekedésében nagy szerepet játszottak a SPAR Magyarország által bevezetett intézkedések: a vállalat ma már valamennyi áruházában visszaveszi a vásárlók kereskedelmi csomagolásból származó hulladékát. Ezen kívül PET és aludobozok, üvegek, műanyag bevásárló reklámtáskák, Tetra Pak dobozok, hullámkarton, fólia, vegyes papír és reklámújságok, valamint egyéb papíralapú hulladékok elhelyezésére is lehetőséget biztosít az áruházlánc.
A papír-, műanyag-, fém- és üveghulladékok újrahasznosításának mértékét jelentősen támogatta az üzletekben található hulladékgyűjtő szigetek kialakítása. A vásárlók mostantól egy interaktív térképén kereshetik meg, hogy a SPAR Magyarország melyik áruházban találnak speciális hulladékgyűjtőket a PET, az aludoboz, a papír és az üveg, vagy a használt elemek és a sütőolaj számára. A felületen jelölték azokat a helyszíneket is, ahol aludoboz visszaváltó automaták üzemelnek az országban.
A SPAR szelektív gyűjtőpontok térképes keresője a következő linken érhető el: https://www.sparafenntarthatojovoert.hu/szelektiv-hulladek
Kapcsolódó cikkek
- Energiamegtakarítással törhetne Budapest az élre
- Hogyan javítható az adatközpontok energiahatékonysága és fenntarthatósága?
- Az ipar átalakulásáról szól az új ABB-tanulmány
- Az ABB és a UK Power Networks fenntartható jövőre vált az Airplus kapcsolóberendezésével
- K&H: mit tesznek a magyar cégek a klímakatasztrófa árnyékában?
- Napelem termeli az áramot a szegedi SPAR szupermarket számára
- Fenntarthatósági elit klubban a Schneider Electric
- Hogyan lehet egy laptop tervezése fenntartható?
- Környezettudatos fejlesztések a Samsung háztartási gépeinél 2022-ben
- Európa második legnagyobb akkumulátorgyártója kíván lenni Magyarország
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.