Régen várt újítást vezet be az építőipari digitalizáció sikercége

forrás: Prím Online, 2022. március 18. 17:26

Az építőipar fejlődését számos tényező, az energiaárak drasztikus emelkedése, az alapanyagok drágulása, munkaerőhiány, technológiai elmaradottság hátráltatja, az igazán nagy veszélyt azonban valami más jelenti az ágazatban: a kommunikációs káosz. Ha a projektek résztvevői nem tudnak szót érteni egymással, ha a fontos információk beragadnak, borulhat minden. 

Az építőipari folyamatok teljeskörű digitalizációja megoldást kínál a felsorolt problémákra, de számos felhasználónak gondot okozhat, hogy az általa használt eszközökön állandóan váltogatnia kell a munkáját támogató alkalmazások, felületek között. A kilépés, belépés, kódolás, adatkezelés rengeteg időt, energiát emészt fel, ráadásul sokszor komoly számítástechnikai tudást, külső segítséget igényel. Ezt a problémát orvosolja Európa egyik meghatározó építőipari szoftvergyártó cége, a PlanRadar újítása, a PlanRadar Connect.

 

Az üzleti szféra és az IT szektor számára kifejlesztett integrációs, automatizálási megoldások vezető szakértője, a Workato által támogatott PlanRadar Connect bonyolult kódolás nélkül teszi lehetővé az ügyfelek által használt alkalmazások szinkronizálását, biztosítja a különböző technológiai megoldások zökkenőmentes összekapcsolását. Az újításnak köszönhetően a PlanRadar felhasználói felgyorsíthatják a munkafolyamatokat, az adatkezelést, az információk továbbadását. Időt és pénzt nyernek. 

 

„Az építőipar dinamikusan fejlődik a digitális korszakban, a munkafolyamatok hatékony automatizálása kulcsfontosságúvá vált a projektek megvalósításában, az üzleti teljesítmény javításában. Ezért döntöttünk úgy, hogy elindítjuk a PlanRadar Connectet. A célunk az volt, hogy erősítsük az átjárhatóságot, elhárítva a több technológiai rendszer összekapcsolását, együttes használatát hátráltató akadályokat, megelőzzük a fölösleges többletmunkát, megkönnyítsük az adatok feldolgozását. Annak köszönhetően, hogy egyszerű módot teremtünk a meglévő technológiák összekapcsolódásra, a vállalatok okosabban dolgozhatnak és sokkal pontosabban kezelhetik a rendelkezésükre álló adatokat. Meggyőződésünk, hogy az építőipar egészének törekednie kellene az ehhez hasonló, integrált megoldások minél szélesebb körű alkalmazására” – mondta Ibrahim Imam, a PlanRadar társalapítója és társ-vezérigazgatója. 

 

A PlanRadar Connect új funkciói a szoftver meglévő API-ját egészítik ki, így gyorsabbá és könnyebbé válik az integráció több mint 200 népszerű, az építőiparban is széles körben használt alkalmazással, például az Outlook, a Dropbox, a Jira, az SAP és a Microsoft Dynamics rendszerekkel. Az API az angol „application programming interface” kifejezés rövidítése, ami magyarul „alkalmazásprogramozási felületet” jelent. Az API-k a fejlesztők munkáját úgy könnyítik meg, hogy hozzáférést biztosítanak egy adott szoftver vagy hardver utasításkészletéhez. A felhasználók számára pedig azt az előnyt biztosítják, hogy nem kell „ugrálniuk” a használni kívánt alkalmazások között, egy felületen tudnak elérni, kezelni mindent.

 

Az építőiparban egyre nagyobb szerepet kap a technológiai integráció és a szigetmegoldások kiváltása. A bécsi székhelyű, Magyarországon is ismert PlanRadar az újítás bevezetésével újabb fontos lépést tett a digitalizáció felgyorsítására, a munkafolyamatok hatékonyságának javítására, a projektek megvalósítását fenyegető kommunikációs káosz felszámolására.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01