Régen várt újítást vezet be az építőipari digitalizáció sikercége
Az építőipar fejlődését számos tényező, az energiaárak drasztikus emelkedése, az alapanyagok drágulása, munkaerőhiány, technológiai elmaradottság hátráltatja, az igazán nagy veszélyt azonban valami más jelenti az ágazatban: a kommunikációs káosz. Ha a projektek résztvevői nem tudnak szót érteni egymással, ha a fontos információk beragadnak, borulhat minden.
Az építőipari folyamatok teljeskörű digitalizációja megoldást kínál a felsorolt problémákra, de számos felhasználónak gondot okozhat, hogy az általa használt eszközökön állandóan váltogatnia kell a munkáját támogató alkalmazások, felületek között. A kilépés, belépés, kódolás, adatkezelés rengeteg időt, energiát emészt fel, ráadásul sokszor komoly számítástechnikai tudást, külső segítséget igényel. Ezt a problémát orvosolja Európa egyik meghatározó építőipari szoftvergyártó cége, a PlanRadar újítása, a PlanRadar Connect.
Az üzleti szféra és az IT szektor számára kifejlesztett integrációs, automatizálási megoldások vezető szakértője, a Workato által támogatott PlanRadar Connect bonyolult kódolás nélkül teszi lehetővé az ügyfelek által használt alkalmazások szinkronizálását, biztosítja a különböző technológiai megoldások zökkenőmentes összekapcsolását. Az újításnak köszönhetően a PlanRadar felhasználói felgyorsíthatják a munkafolyamatokat, az adatkezelést, az információk továbbadását. Időt és pénzt nyernek.
„Az építőipar dinamikusan fejlődik a digitális korszakban, a munkafolyamatok hatékony automatizálása kulcsfontosságúvá vált a projektek megvalósításában, az üzleti teljesítmény javításában. Ezért döntöttünk úgy, hogy elindítjuk a PlanRadar Connectet. A célunk az volt, hogy erősítsük az átjárhatóságot, elhárítva a több technológiai rendszer összekapcsolását, együttes használatát hátráltató akadályokat, megelőzzük a fölösleges többletmunkát, megkönnyítsük az adatok feldolgozását. Annak köszönhetően, hogy egyszerű módot teremtünk a meglévő technológiák összekapcsolódásra, a vállalatok okosabban dolgozhatnak és sokkal pontosabban kezelhetik a rendelkezésükre álló adatokat. Meggyőződésünk, hogy az építőipar egészének törekednie kellene az ehhez hasonló, integrált megoldások minél szélesebb körű alkalmazására” – mondta Ibrahim Imam, a PlanRadar társalapítója és társ-vezérigazgatója.
A PlanRadar Connect új funkciói a szoftver meglévő API-ját egészítik ki, így gyorsabbá és könnyebbé válik az integráció több mint 200 népszerű, az építőiparban is széles körben használt alkalmazással, például az Outlook, a Dropbox, a Jira, az SAP és a Microsoft Dynamics rendszerekkel. Az API az angol „application programming interface” kifejezés rövidítése, ami magyarul „alkalmazásprogramozási felületet” jelent. Az API-k a fejlesztők munkáját úgy könnyítik meg, hogy hozzáférést biztosítanak egy adott szoftver vagy hardver utasításkészletéhez. A felhasználók számára pedig azt az előnyt biztosítják, hogy nem kell „ugrálniuk” a használni kívánt alkalmazások között, egy felületen tudnak elérni, kezelni mindent.
Az építőiparban egyre nagyobb szerepet kap a technológiai integráció és a szigetmegoldások kiváltása. A bécsi székhelyű, Magyarországon is ismert PlanRadar az újítás bevezetésével újabb fontos lépést tett a digitalizáció felgyorsítására, a munkafolyamatok hatékonyságának javítására, a projektek megvalósítását fenyegető kommunikációs káosz felszámolására.
Kapcsolódó cikkek
- Liferay Digital Talks: digitalizáció az online élelmiszer-kereskedelemben
- Mesterséges intelligencia csiszolja tökéletesre a szoftvereket
- Adatgazdaság és jog: a Széchenyi István Egyetem is gazdagítja az adattárcát
- Digitalizáció a turizmusban
- Hatékony konténerkezelés nélkül nincs digitalizáció
- Innovatív szimulációs szoftverrel tökéletesíti a Daimler a jövő kamionjait
- Az ipar átalakulásáról szól az új ABB-tanulmány
- 100-ból 96 felhasználót meggyőzött az építőipari digitalizáció sikercége
- A Liferay-t választotta partnerének a horvát nemzeti biztosító
- Vállalati használatra készült az LG és a Userful közös megoldása
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.