Az i-Cell nyerte a Volánbusz tenderét
Az i-Cell nyert a Volánbusz Zrt. üzemanyag kontrolling- és flottamenedzsment rendszer kiépítésére és működtetésére kiírt közbeszerzési pályázatán. Országszerte 1800 autóbuszt szerelnek fel i-Fleet flottamenedzsment eszközökkel és sofőrazonosító egységekkel. Az egyedi fejlesztésű technológia a gázolajfogyasztás csökkentése mellett naprakész adatokat szolgáltat a járművek esetleges műszaki problémáinak feltárására, így a járatkimaradások megelőzésére is, valamint hozzájárul a nagyobb ügyfél-elégedettséghez. A szerződést a héten írták alá.
A Volánbusz a beszerzéstől a felhasználásig folyamatos kontroll alatt tudja tartani az általa felhasznált üzemanyagot. A rendszer személyre (azaz sofőrre) szólóan méri az üzemanyag-fogyasztást, beleértve az utazási komforttal összefüggő fogyasztást is (fűtés, klimatizálás), így a gazdaságos járműüzemeltetés hatékonyabban ösztönözhető. Az i-Fleet lehetővé teszi annak ellenőrzését is, hogy mikor ért a megállóba az autóbusz és mennyit várakozott ott, vagyis még jobban érvényesülhetnek majd a fogyasztóvédelmi és ügyfélelégedettségi szempontok a buszok közlekedésében.
A beérkező tankolási információk, illetve az egyes útszakaszokra megállapított átlagfogyasztástól eltérő adatok napi szintű elemzése segíti a szakembereket annak megállapításában, hogy az esetleges fogyasztásnövekedést műszaki probléma, megváltozott forgalmi körülmény, idegenkezűség vagy rosszul megválasztott vezetéstechnika okozta-e. Az i-Fleet olyan területeken is hatékony segítséget nyújt, mint a jármű pontos helyzetének meghatározása, a klímaberendezés vagy a fűtés működésével kapcsolatos utaspanaszok kivizsgálása, az alacsony akkumulátorfeszültség érzékelése a telephelyen hosszabb ideig parkoló autóbuszoknál (járatkimaradások megelőzése) és a menetlevél-módosítások elmaradása.
„Az i-Cell fejlesztése nemcsak a járművezetők, a műszaki és az adminisztratív területen dolgozó kollégák munkáját segíti, de támogatja a forgalomirányítást, valamint közvetlenül is növeli utasaink elégedettségét” – mondta a szerződés aláírása kapcsán a Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatója. Pafféri Zoltán szerint a mintegy 500 millió forintos tender egyfajta befektetésnek tekinthető, hiszen új alapokra helyezi az üzemeltetést, támogatja a takarékosabb és még kiszámíthatóbb működést, így hozzájárul szolgáltatásaik színvonalának további növeléséhez. Farkas Károly, az i-Cell ügyvezetője pedig arról beszélt, hogy „cégünk a Volánbusszal együttműködve a jövőben további fejlesztésekkel segíti az eddig használt termékekben rejlő lehetőségek még jobb kihasználását”.
A két vállalat együttműködése nem újkeletű. 2005-ben még a Körös Volán volt az i-Cell első üzemanyag kontrolling megoldását használó partnere, ezt számos, jelentős megtakarítást eredményező fejlesztés követte az elmúlt közel két évtized során. Legutóbb 2019-ben, szintén a Volánbusz egyik jogelődjénél, az ÉMKK-nál épített ki az i-Cell intelligens üzemanyagkút rendszerrel integrált felügyeleti megoldást.
Kapcsolódó cikkek
- Új, közös fejlesztésű termékkel áll elő a MOL és az i-Cell
- Az i-Cell biztosítja a MOLTRANS számára az útdíjfizetést
- Együttműködési szándéknyilatkozatot írtak alá a V4 Smart Platform hazai iparági partnerei
- Ismét retró hétvége a Balaton északi partján
- Az i-Cell szolgáltatja az automatikus parkolást a MOL Limo számára
- Eger helyi autóbusz-bérletei is megvásárolhatók a MÁV applikációjában
- A Telepass az i-Cellt választotta szakmai partnerének
- Új digitális megoldásokkal segíti a gazdálkodókat az i-Cell és az AgroVIR együttműködése
- Bevált az intelligens üzemanyagkút-rendszer a Volánbusznál
- Üzleti növekedés 2019-ben az i-Cell-nél
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.