Új környezetvédelmi programot indít az Air France
A Párizsi Klímaegyezményben foglalt célok elérése érdekében a légiközlekedésnek gyorsítania kell környezetvédelmi lépéseit, ezért az Air France újabb tervet dolgozott ki a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére.
A francia légitársaság stratégiája három alappilléren nyugszik:
- az Air France üzemelése során közvetlenül
- és közvetve kibocsátott emisszió csökkentése, illetve
- a szén-dioxid megkötését célzó projektek támogatása.
Az Air France ACT transzparens, tudományos megközelítést használó és megvalósítható terve konkrét és mérhető lépéseket tartalmaz. A légiközlekedés karbonsemlegességének elérése nagyon nehéz feladat és időbe telik, az iparág minden résztvevőjének össze kell fognia: repülőgép- és hajtóműgyártóknak, üzemanyag-beszállítóknak, repülőtereknek, a légiforgalmi irányításnak, a hatóságoknak, kutató központoknak és oktatási intézményeknek is.
Az új program a 2019-es szinthez képest egy utaskilométerre vetítve 30 százalékkal alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátást céloz meg 2030-ra.
Ez az Air France teljes kibocsátását tekintve 12 százalékos csökkenésnek felel meg. Ebbe az ellentételezésből eredő mérséklődés nem tartozik bele, hogy a direkt és indirekt kibocsátást a lehető legnagyobb mértékben lehessen csökkenteni.
A terv tudományos értékelésen alapul, amelyet egy független szervezet az SBTi vezetett be. A CDP (Carbon Disclosure Project), az ENSZ Globális Megállapodása és a Természetvédelmi Világalap (WWF) által alapított szervezet dolgozta ki a légiközlekedés emissziócsökkentési terveit a Párizsi Klímaegyezmény alapján, amelynek célja, hogy a globális felmelegedést 2 Celsius-fok alatt tartsa.
2050-re az Air France kibocsátásmentes üzemelést tűzött ki, amelyet a jelenlegi emisszió drasztikus csökkentésével, valamint karbonmegkötő projektek támogatásával igyekszik elérni. A társaság jelenleg is dolgozik a pontos terveken, amelynek során figyelembe veszik a forgalom várható bővülését is, bár ennek mértéke jelentősen változhat. Emiatt a terveket folyamatosan finomhangolni kell és azokat a célokhoz kell igazítani.
A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében öt fontos lépés áll az Air France előtt:
- Flottamodernizáció, amelynek keretében a legújabb repülőgépeket, mint az Airbus A220-as és A350-es szerez be, ezek 25 százalékkal alacsonyabb emisszió mellett üzemeltethetők a korábbi típusokhoz képest, másrészt zajkibocsátásuk is lényegesen alacsonyabb. 2030-ra ezek a repülőgépek teszik majd ki a társaság flottájának 70 százalékát a mostani 7 százalék helyett, ennek érdekében 2025-ig évente 1 milliárd eurót költ erre a vállalat.
- Fenntartható kerozin (SAF) széleskörű használata, amely teljes életciklusra vetítve akár 80 százalékkal is képes csökkenteni a kibocsátást és nem veszélyezteti az élelmiszerellátást. 2022-től a francia törvények szerint legalább 1 százalékban ilyen üzemanyagot kell használni, de aránya 2030-ra 10, 2050-re 63 százaléknak kell lennie.
- Környezettudatos repülés: földi gurulás közben lehetőség szerint csak az egyik hajtóművet használják, a légi útvonalak megtervezését mesterséges intelligencia segíti, a légiforgalmi irányítással együttműködve pedig folyamatos süllyedést alkalmaznak a pilóták a célrepülőtér megközelítése során. Ezekkel éves szinten 2-3 százalékkal csökkenthető az emisszió.
- Környezetbarátabb fedélzeti kínálat: az Air France járatainak fedélzetén és a prémium várókban elsősorban a helyi, szezonális termékek felhasználásával készülnek az ételek. A társaság az ételhulladék minimalizálása érdekében az üzleti osztályú utasoknak lehetővé teszi a korai ételválasztást, az egyszer használatos műanyag eszközök 90 százalékát még az év vége előtt kivezeti a vállalat.
- Intermodális csomópontok létrehozása, hogy alacsony kibocsátású szállítási módok közül is választhassanak az utasok. Ennek érdekében a francia állami vasúttal (SNCF) szorosabb együttműködés várható.
Az Air France folyamatosan változik, ahogy utasai viselkedése, igénye is. Akár a kevesebb repülés mellett döntenek, vagy összehangolják az üzleti és kikapcsolódó célú utazást, az Air France támogatni fogja ebben őket, és megadja a lehetőséget arra, hogy fenntartható kerozin vásárlásával támogassák a cég környezetvédelmi erőfeszítéseit.
Kapcsolódó cikkek
- Milyen technológiákkal lassíthatja a villamosenergiai szektor a globális felmelegedést?
- Új ügyfél a KRQ-nál
- Nyolcmillió forinttal segíti az ukrajnai menekülteket a HungaroControl
- Startupok a műanyag újragondolásáért
- A pandémia nyerteseinek le kell(ene) mondania az egyszer használatos műanyagokról
- Az ABB és a UK Power Networks fenntartható jövőre vált az Airplus kapcsolóberendezésével
- K&H: mit tesznek a magyar cégek a klímakatasztrófa árnyékában?
- Startupok a klímasemlegességért
- A mesterséges intelligencia és blokklánc technológia pörgetheti fel a klímavédelmet
- Környezettudatos fejlesztések a Samsung háztartási gépeinél 2022-ben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.