A Siemens Mobility akkumulátoros vonatokat szállít Dániába
A Siemens Mobility megrendelést kapott hét akkumulátoros Mireo Plus B vonat szállítására a dániai Midtjyske Jernbaner számára. Ez az első, akkumulátor meghajtású vasúti járműre szóló szerződés Dániában, valamint része annak a kísérleti projektnek, amelynek keretében az összes dízel vonatszerelvényt lecserélik országszerte.
- A Siemens Mobility hét Mireo Plus B vonatot szállít a dán Midtjyske Jernbaner cég számára
- Innovatív és energiahatékony hibrid akkumulátorral hajtott jármű, amely felsővezetékkel vagy anélkül is képes működni
A Mireo Plus B ötvözi a Mireo minden előnyét egy nagy teljesítményű akkumulátorrendszerben, amely lehetővé teszi, hogy a vonatok egyaránt közlekedhessenek felsővezetékes és felsővezeték nélküli pályákon a hibrid meghajtásuknak köszönhetően. A hét kétkocsis elektromos vonatszerelvényt 2024 végéig szállítják le, és a tervek szerint két vonalon fognak üzemelni Dánia Midtjylland régiójában.
"Az akkumulátoros szerelvények várhatóan 2024 végén állnak forgalomba, amely mérföldkő lesz a saját zöld átállásunkban, és egyben jelentős előrelépés a CO2-semleges vonatforgalom irányában is Dánia-szerte" – mondta Martha Vrist, a Midtjyske Jernbaner Drift A/S vezérigazgatója.
„A Mireo Plus B vonatok megvásárlásával a Midtjyske Jernbaner a hagyományos dízel járműveket a legmodernebb, helyileg teljes egészében károsanyagkibocsátás-mentes vonatokra cseréli. Ez jelentős mértékben hozzájárul a térség fenntartható és környezetbarát mobilitási lehetőségeinek bővüléséhez.
Nagy örömünkre szolgál, hogy a Midtjyske Jernbaner a Siemens Mobility energiahatékony Mireo Plus B vonatait választotta, amelyek magas szintű vezetési kényelmet és jobb utasélményt is kínálnak" – mondta Albrecht Neumann, a Siemens Mobility gördülőállomány-vezérigazgatója.
A Mireo Plus B kétkocsis szerelvények 120 ülőhellyel rendelkeznek, és akár 140 km/órás utazósebességet is elérhetnek, míg akkumulátoros üzemben körülbelül 80 kilométeres a hatótávolságúak. Az akkumulátorokat a 25 kV-os felsővezetékről lehet tölteni a villamosított szakaszokon, valamint a vonat fékezési energiájának visszanyerésével. Az akkumulátorrendszert a padlószint alatt helyezték el két akkumulátor tartóban. A rendszer hosszú élettartamú lítium-ion akkumulátorokat használ.
Ez a harmadik olyan megrendelés, amelyet a Siemens Mobility kapott a Mireo Plus B-re, és az első Németországon kívüli megrendelés. A Landesanstalt Schienenfahrzeuge Baden-Württemberg (SFBW) 2020-ban 20 Mireo Plus B vonatot, a Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) pedig 2021-ben 31-et rendelt. Ezt a technológiát több mint egy éven keresztül tesztelték egy korábbi prototípus vonaton, a Desiro ML ÖBB Cityjet eco-n Ausztriában.
Kapcsolódó cikkek
- A Bosch eurómilliárdokat fordít a klímasemleges technológiákra
- Az ESET új megközelítéssel és kiemelkedő véleményvezérekkel mutatja be, hogyan látja a technológia fejlődésének jövőjét
- Növénytermesztés a víz alatt
- ABB segítséggel gyorsul az észak-balatoni vasútvonal
- 3D nyomtatással lép a cipőgyártás a digitális jövőbe
- Űrinfrastruktúra-elemeket terveznek a Siemens szoftverével
- Rekord mennyiségű öntvényt állít elő a Busch-Hungária
- Feltalálók, szabadalmak és innovációs erő nyújt versenyelőnyt a Siemensnek
- Üvegoptikás nyílászárót fejlesztett családi házakra egy magyar cég
- Különleges technológia segíti a műemléki szélmalmok megőrzését
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.