K&H: tízmilliárdos lépésekkel haladnak az ATM-ezők
Bevált az ATM-ek fejlesztése: az automatás készpénzbefizetés nagyon népszerűvé vált az elmúlt évek során. Az idén négy hónap alatt a K&H-s automaták több mint 64 milliárd forintot fogadtak be, ami éves szinten 18 százalékos növekedést takar, 2019-hez viszonyítva pedig majdnem duplázásról van szó. Az ATM-es készpénzbefizetés felfutása azért is kedvező, mert mérsékli a készpénzhasználatot.
Évekkel ezelőtt újdonság volt, hogy az ATM-ek nem csak “kifelé”, hanem “befelé” is működnek. Az akkor új ATM-eket ugyanis készpénzbefizetésére is alkalmassá tette a társaság. A lépés bevált, ugyanis komoly növekedés látható az elmúlt éveket nézve – közölte a K&H.
Milliárdok, százezrek
Az idei év első négy hónapjában az országszerte elérhető 477 darab ATM-be összesen több mint 64 milliárd forintot fizettek be. Ez az egy évvel korábbi 54 milliárd forintos szinthez képest 18 százalékos növekedésnek felel meg. 2020 azonos időszakában 44 milliárdos összegről volt szó, 2019-ben pedig kevesebb mint 34 milliárdról, azaz három év alatt lényegében megduplázódott a négy hónap alatt befizetett összeg, egyben évente 10 milliárdokkal léptek feljebb az ATM-ek.
A teljes összeg növekedésével párhuzamosan a tranzakciók átlagértéke is emelkedett. 2019 első négy hónapjában 116 ezer forintra, 2020-ban 128 ezerre, majd 2021-ben 145 ezerre rúgott az átlag, idén pedig már több mint 158 ezer forint jutott egy automatás befizetésre a K&H-nál.
Segíti a készpénz elleni harcot
“Érthető, hogy tempós növekedés látható az ATM-es befizetéseknél: a készpénzbefizetés ugyanis az egyik legegyszerűbb banki ügylet, az automaták mindig elérhetőek, így nem kell a bankfiókok utódjának tekinthető ügyfélpontokat személyesen felkeresni emiatt. Így mindenkinek több ideje marad” – mondta Árva András, a K&H lakossági szegmensért felelős marketingvezetője.
A K&H szakértői szerint az ATM-es készpénzbefizetések felfutása áttételesen hozzájárul a készpénzhasználat visszaszorításához, ez pedig azért is kedvező, mert a készpénzállomány fenntartása jelentős kiadást jelent nemzetgazdasági szinten.
Kapcsolódó cikkek
- Vállalkozási ötletek kerestetnek
- Spéci K&H belépővel lehet menni az e-játékosok seregszemléjére
- K&H: Mennyit fogyaszt az autód? És a házad?
- K&H: kiugró növekedés az okoseszközös fizetésben
- K&H: az okostelefon zsebrevágta a bankokat?
- K&H: újabb okosfizetés jön – itt a Xiaomi Pay
- K&H: bárkit megtalálhatnak, de lehet védekezni ellenük
- 3 milliós összdíjazással indul a K&H Egyetemi E-sport Kupa
- Nyugdíjba készül a papír, az üzemanyagból is jóval kevesebb elég
- Utalásokkal kapcsolatos kedvezményeket ad a K&H
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.