Budapestre érkezik a Dachser új selyemútja
A Kína és Európa közötti vasúti összeköttetés biztonságos folytatása érdekében a Dachser bővíti Rail Services portfólióját. A logisztikai szolgáltató azonnali hatállyal heti két alkalommal vonat összeköttetést szervezett a Hszian-Budapest útvonalon, azaz a Középső folyosón.
A Dachser az ukrajnai háború miatt két vonatútvonalon megszüntette a vasúti szolgáltatásait, mivel az Oroszországon vagy Fehéroroszországon keresztül történő összeköttetések lehetetlenné váltak. Annak érdekében, hogy továbbra is kapacitást biztosítson ügyfeleinek a Közép-Ázsián keresztül vezető vasúti útvonalon, a logisztikai szolgáltató mostantól az úgynevezett Középső Folyosón kínál vasúti összeköttetést: a vonatok Kínából indulva először Kazahsztánon és Azerbajdzsánon haladnak át, majd a Kaszpi- és Fekete-tengeren át hajóval Romániába, ahonnan pedig Budapestre érkeznek. Innen további terminálokra, például Bécsbe, Münchenbe vagy Ludwigshafenbe szállítják a konténereket vonattal. A kínai kiindulástól a célállomásig a vasúti szállítás 45-55 napot vesz igénybe.
Megbízható alternatíva
„Ezzel az új útvonallal helyettesíthetjük az Oroszországon és Fehéroroszországon keresztül vezető Új Selyemút mentén a vasúti összeköttetéseket és megbízható, környezetbarát, multimodális szolgáltatást kínálunk ügyfeleinknek. Az új vasúti útvonal kiváló lehetőség a magyar ügyfelek számára is a tengeri kikötőkben tapasztalható hosszadalmas rakodási folyamatok kiküszöbölésére" – mondta el Tamás György, Country Manager ASL Hungary. „Ebben a mostani kihívásokkal teli időszakban, amikor a vállalatok még mindig kapacitáshiánnyal küzdenek, a vasúti szállítás további alternatívát jelent a tengeri és légi szállítmányozással szemben.”
A kínai Hszianból hetente kétszer indulnak vonatok Európába. A konténereket éjjel-nappal GPS rendszerrel figyelik, biztosítva ezzel a megbízható megérkezést minden európai hátországi terminálra.
Kapcsolódó cikkek
- Folyamatos fejlődés útján a Trans-Sped
- Milliárdos adóbevételtől eshet el az államháztartás – súlyos a gépjárművezető-hiány
- Győrben nyitott új logisztikai központot a Raben
- A DHL Supply Chain 2022-ben ismét vezető besorolást kapott
- Növekvő energia ár – hogyan hat a logisztikai piacra?
- Felelősséggel lép a következő évtizedbe a Raben Group
- 5,4 billió dollárt is elérhetik idén a globális e-kereskedelemből származó bevételek
- Újabb németországi napi gyűjtőjáratot indított Magyarországról a Dachser
- Automatizálás a logisztikában – mit hozhat a jövő?
- Újabb lépés a fenntartható és biztonságos közlekedés felé
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.