A Dachser üzembe helyezi első hidrogén üzemanyagcellás tehergépkocsiját
A Dachser zéró kibocsátású tehergépjárművei gyakorlati tesztjeit követően 2023-ban a logisztikai szolgáltató két hidrogén üzemanyagcellás (FCEV) tehergépkocsit helyez üzembe Németországban.
A Dachser tervezetten jövőre helyez forgalomba egy 27 tonnás Hyundai Xcient típusú hidrogéncellás tehergépkocsit a németországi Magdeburgban. A zéró emissziós teherautót regionális szállítmányozásra, valamint a menetrend szerint induló éjszakai járatokra használják majd Berlinben. Egy másik hidrogén üzemanyagcellás tehergépkocsi, a 19 tonnás Enginius Bluepower pedig 2023 közepén kezdi meg szállítást Hamburg belvárosában.
A Dachser tervei szerint 2023 elején kezdi meg a Hyundai Xcient típusú hidrogén üzemanyagcellás tehergépkocsik üzembe helyezését Magdeburgban. A 27 tonna megengedett össztömegű és 18 raklaphelyet kínáló jármű hatótávolsága akár 400 kilométer is lehet, ami azt jelenti, hogy akár két műszakban is használható. A teherautót hivatásos férfi és női sofőrök vezetik majd, akik erre vonatkozó képzésben részesülnek. A FCEV (Full Cell Electric Vehicle – olyan jármű, amely hidrogénből nyer elektromos energiát) tehergépkocsikat nappal a Magdeburg környéki regionális disztribúciós feladatokban tesztelik, éjszaka pedig a Dachser Berlin-Schönefeld-i kirendeltség rendszerforgalmában. Éjszakai használat esetén a károsanyag-kibocsátásmentes tehergépjárművet tandem cserélhető pótkocsival üzemeltetik. Az új tehergépkocsik átadásához megfelelő hidrogén-utántöltő létesítmények állnak majd rendelkezésre a Dachser magdeburgi és berlini fiókja közelében.
“A Kempteni egyetemmel végzett tudományos munka részeként már kidolgoztuk a hidrogénnel üzemelő teherautókban rejlő jelentős potenciálokat a Dachser európai gyűjtőszállítmányozási hálózatára” – mondta el Stefan Hohm, Chief Development Officer (CDO) "Az első hidrogén üzemanyagú tehergépkocsik üzembe helyezésével értékes gyakorlati tapasztalatokra tehetünk szert és már várjuk ennek további fejleményeit.”
A Dachser szerződéses partnere a magdeburgi H2 Delivery Truck Pool GmbH & Co. KG. a H2 Green Power & Logistics GmbH-hoz tartozik, amely 2021 végén a Hyundai Xcient FCEV teherautóval mutatta be a hidrogénüzemű haszonjárművek logisztikáját tizenegy német városon átívelő roadshow-ján.
Kapcsolódó cikkek
- Nagyot nőtt a Dachser a délkelet-európai régióban
- A DHL hozta el hazánkba is a száguldó cirkuszt
- Budapestre érkezik a Dachser új selyemútja
- Folyamatos fejlődés útján a Trans-Sped
- Milliárdos adóbevételtől eshet el az államháztartás – súlyos a gépjárművezető-hiány
- Győrben nyitott új logisztikai központot a Raben
- A DHL Supply Chain 2022-ben ismét vezető besorolást kapott
- Növekvő energia ár – hogyan hat a logisztikai piacra?
- Felelősséggel lép a következő évtizedbe a Raben Group
- 5,4 billió dollárt is elérhetik idén a globális e-kereskedelemből származó bevételek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.