Egyre népszerűbb az arcképes azonosítás
Egyre többen regisztrálnak a közigazgatásban tavaly bevezetett Arcképes azonosítás szolgáltatásra, amely személyes megjelenés nélkül is igénybe vehető. A videótechnológiára épülő szolgáltatás különösen nagy segítséget jelent az élethelyzetük miatt mozgásukban korlátozott vagy külföldön tartózkodó magyar állampolgárok számára.
Az Arcképes azonosítás teljeskörű ügyintézést tesz lehetővé számítógépről, tabletről vagy okostelefonról, ügyintézői közreműködés és személyes regisztráció nélkül. A magyarorszag.hu központi e-ügyintézési portálon elérhető azonosítási lehetőség segítségével a hét minden napján, 24 órában igénybe vehetők az azonosításhoz kötött e-közigazgatási szolgáltatások. A regisztráció videóhíváson keresztül történik, így a szolgáltatás használatához egy web böngészőre, egy kamerára és egy mikrofonra van szükség. Regisztrálni a magyarorszag.hu főoldalán, a Központi Azonosítási Ügynök felületén a „Bejelentkezés” gombra kattintva lehet, ahol videókapcsolaton keresztül először egy ügyintézővel lépünk kapcsolatba. A bejelentkezés során a biztonságos arckép-azonosító szoftverek az érvényes, személyazonosság igazolására alkalmas okmányról készült képet összevetik a közigazgatási nyilvántartásban szereplő adatokkal és az ügyfél videókommunikáció során rögzített arcképével, majd arcképegyezés esetén véglegesítik a regisztrációt.
A videótechnológiára épülő, biztonságos azonosítási mód teljesen egyenértékű a Központi Azonosítási Ügynök felületén található Ügyfélkapu-, Telefonos-, Elektronikus személyi igazolvánnyal történő, valamint Ügyfélkapu+ azonosítási szolgáltatásokkal. A magyarorszag.hu portálon elérhető elektronikus közigazgatási szolgáltatások mellett, már további 50 – a Központi Azonosítási Ügynökhöz csatlakozott – különböző intézmény portálján is lehetőség van akár videótechnológián keresztül is azonosítani magunkat.
Az Arcképes azonosítás nagy népszerűségnek örvend a felhasználók körében, hiszen a 2021. február-augusztus időszak eredményeit összehasonlítva a 2022-es év azonos időszakával, a szolgáltatás 110%-os a növekedést mutat a kezelt videóhívások tekintetében. A 2021. februári indulás óta napjainkig közel 100 ezer videóhívást kezeltek a NISZ által működtetett 1818 Közigazgatási Ügyfélvonal munkatársai.
Az ügyfelek egyértelműen a vezetői engedély meghosszabbítása céljából használják leggyakrabban az Arcképes azonosítást, az indulás óta a regisztrációk 56%-át e célból kezdeményezték. A második legnépszerűbb, a videóhíváson keresztül történő Ügyfélkapu ügyintézés indítása volt.
Az egyre inkább kedvelt azonosítási forma különösen nagy segítséget jelent az élethelyzetük miatt személyes megjelenésükben korlátozott vagy külföldön tartózkodó magyar állampolgárok számára.
Kapcsolódó cikkek
- Továbbra is ingyenesen igényelhetők a látássérült embereket segítő szoftverek
- Akár elektronikusan is lehetne gyűjteni a kopogtatócédulát
- EU-s tanúsítványt kapott az InfoScope mySigno rendszere
- Ingyenes számítógépes programokkal segítik a látássérült embereket
- Befejeződött a Nemzeti Távközlési Gerinchálózat fejlesztése
- SAP: állami projekt a régió legjobbja
- Safer Internet Program: több mint 7 ezer megkeresés érkezett a segélyvonalra
- Elkészül a kormányzati informatikai rendszer fejlesztése
- Bemutatták a HU-GO Mobilt
- Továbbfejlesztik az Egységes Digitális Rádiótávközlő rendszert
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.