A No Fluff Jobs Hollandiában folytatja nemzetközi terjeszkedését
A No Fluff Jobs, az egyik legnagyobb európai IT állásportál folytatja bővülését Európában. A transzparens álláshirdetések mellett kampányoló állásportál eddig a közép- és kelet-európai (Lengyelország, Magyarország, Csehország, Szlovákia, Ukrajna) informatikai vállalatokat és szakembereket szólította meg. Most a Ringier Axel Springer Polska támogatásával a vállalat Nyugat-Európa meghódítására készül, megcélozva Hollandia piacát, ahol a programozók kétharmada az országon kívül született, 10-ből 9 távmunkában dolgozik, és a vezető mérnökök átlagosan 64 ezer eurót keresnek évente.
Rekordkereslet a programozók iránt
Az OfferZen fejlesztői állásportál jelentése szerint Hollandiában a vezető programozók átlagosan évi 64 000 eurót keresnek. A vállalat becslése szerint azonban ezek az összegek a közeljövőben növekedni fognak, mivel a munkaerőpiacon rekordmagas a kereslet a vezető programozók iránt.
– Óriási potenciált látunk a holland piacon. Az IT-állásportál vezetőjeként nagy örömmel osztjuk meg az átláthatóságról és a hatékony informatikai toborzásról alkotott elképzelésünket egy újabb országban, Hollandiában. Ez jelentős előrelépés a vállalatunk egésze számára, mivel ismét egyre nagyobb mértékben növeljük befolyásunkat az európai informatikai álláshirdetési piacon – nyilatkozta Tomasz Bujok, a No Fluff Jobs vezérigazgatója.
Hollandiában minden 3. programozó új állást keres idén
Érdekes, hogy a fent említett jelentés szerint a holland programozó fejlesztők egyharmada tervezi, hogy idén új állást keres. Ez 7 százalékos növekedést jelent 2021-hez képest. A mérnökök több mint fele, akik úgy érzik, hogy jelenlegi munkáltatójuknál nincs karrierlehetőségük, vagy már keresnek, vagy tervezik, hogy egy éven belül új állás után néznek. Másrészt a munkavállalók 90 százaléka, akiknek lehetőségük van arra, hogy jelenlegi vállalatuknál fejlesszék kompetenciáikat, azt állítják, hogy legalább öt évig maradnak.
– A munkáltatók igényeit vizsgálva kiderül, hogy 2022-ben a legkeresettebb programozási nyelv Hollandiában a Python (30 százalék), szorosan követi a Go (29 százalék), majd a következők: TypeScript (26 százalék), Rust (22 százalék) és JavaScript (17 százalék) – teszi hozzá Tomasz Bujok.
Az európai technológiai helyzetről szóló jelentés szerint 2021-ben Hollandiában volt a kontinensen a legmagasabb az úgynevezett nehezen betölthető technológiai állások aránya (az állásportálokon több mint 60 napig fennmaradó állások) – 56 százalékuk volt ilyen. Mégis ez egy innovatív piac, amely híres polgárainak vállalkozói szelleméről: a hollandok átlagosan 2,6-szor több startupot alapítanak, mint az európai átlag.
Magyarországról is lehet jelentkezni
A holland IT-munkaerőpiac természetesen nyitva áll a magyar programozók előtt is. A No Fluff Jobs terjeszkedésének köszönhetően várhatóan megszaporodnak a holland cégek olyan hirdetései is, amelyek a magyar munkavállalók számára is érdekesek.
Kapcsolódó cikkek
- Programozók segítik a jótékonysági szervezetek munkáját
- Taroltak az internetes csalások elleni megoldások a JunctionX Budapest versenyen
- Ilyen a jövő IT-tanácsadócége
- Többmillió forintos összdíjazással indul innovációs verseny fiatal IT fejlesztőknek
- Budapestre figyelt a nemzetközi IT világ
- A hazai cégek többsége az informatikai fejlesztéseken is spórolna az energiaszámlára
- Akár 100 millió forintos bevételkiesést is okozhat egy vállalatnál az IT munkaerő hiánya
- Rendszerváltozások: az átláthatatlan vállalati informatika az innovációt is megöli
- Új lendületet kap az informatikatanárok továbbképzése
- Az informatikusok elárulták, mi tartaná itthon őket
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.