A Microsoft lett Magyarország legvonzóbb technológiai vállalata
A PwC Magyarország több mint 26 000 válaszadó megkérdezésével elvégzett felmérése szerint a technológiai szektorban 2022-ben a Microsoft számít a legvonzóbb munkahelynek. A jövőállóságot, stabilitást, piacképes tudást és a szakmai továbbfejlődés lehetőségét kínáló Microsoft Magyarország a bizonytalan gazdasági helyzetben is vonzó tudott maradni a munkakeresők és munkavállalók szemében, akik az anyagi biztonságot ma többre értékelik, mint a korábbi években.
A tavalyi és az azt megelőző évhez hasonlóan idén is a Microsoft Magyarország nyerte el a PwC Legvonzóbb Munkahelye Díjat a technológia vállalatok mezőnyében. A rendkívül széles körben, több mint 26 000 diák, egyetemi hallgató és tapasztalt munkavállaló bevonásával elvégzett Munkaerőpiaci Preferenciamérés eredményeiből az derült ki, hogy a fiatalok és munkavállalók jelenleg az anyagi biztonságot, a jövőállóságot és stabilitást helyezik az első helyre a munkáltatói márkák megítélésekor – azokat a tényezőket, amelyeket leginkább hiányolnak most a környezetükből.
„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a technológiai szektorban évről-évre a Microsoftot tartják a legvonzóbb munkahelynek a fiatalok és a tapasztalt munkavállalók” – mondta el Szabó Péter, a Microsoft ügyvezetője. „Különösen értékes számunkra a mostani elismerés, mert azt bizonyítja, hogy a munkáltatói vonzerőnket a változó gazdasági és geopolitikai körülmények sem befolyásolják.”
Kerekes Antal – PwC, Tanácsadási üzletág vezetője, Szabó Péter – Microsoft Magyarország, ügyvezető igazgató, Reguly Márta – PwC, HR tanácsadás vezetője
A vezető szerint a gazdaság szinte minden ágát sújtó jelenlegi válsághelyzetben még inkább felértékelődik az a tény, hogy a Microsoft a digitális átalakulás egyik legfőbb motorja Magyarországon és szerte a világban. A digitalizáció válság- és jövőállóvá teszi a szervezeteket, vagyis a Microsoft által kínált innováció és szolgáltatások még keresettebbé válnak. Ez alapozza meg a vállalat számára azt a stabilitást és anyagi biztonságot, amelyre a munkavállalók ma leginkább vágynak.
Szabó Péter szerint nem elhanyagolható szempont az sem, hogy a Microsoftnál a munkavállalók rendkívül piacképes tudásra és tapasztalatra tehetnek szert, és nemzetközi karrierre is jó esélyük nyílik. „A munkatársaink olyan közegbe kerülnek, ahol tanulhatnak és képzettebbekké válhatnak a saját szakterületükön, de az is gyakran előfordul, hogy a nálunk dolgozó szakemberek évek során akár teljesen új területek irányába építik a karrierjüket” – mondta el a cég ügyvezetője. A Microsoft saját munkaerőpiaci körképe, a Work Trend Index Pulse Report is azt támasztja alá, hogy mind a munkahely-választásban, mind a munkahely iránti lojalitásban rendkívül nagy szerepe van a személyes fejlődés lehetőségének: a megkérdezett munkavállalók 79 százaléka állította azt, hogy azoknál a munkaadóknál tartanak ki, amelyeknél látják a tanulás és a szakmai továbblépés lehetőségét.
„Meggyőződésünk, hogy a mostani, dinamikusan változó környezetben az önmagukat a szakmájukban és magánéletünkben egyaránt kiteljesíteni képes munkavállalóink jelentik a mi legnagyobb versenyelőnyünket” – hangsúlyozta Szabó Péter. Hozzátette: ebben továbbra is fontos szerepet játszik a rugalmas és támogató munkakörnyezet, a hibrid munkavégzés lehetősége – az otthoni és az irodai munkavégzéshez biztosított feltételrendszer.
A PwC Magyarország 2022-es, lakhely és életkor tekintetében reprezentatív munkaerőpiaci preferencia kutatásában 16 évesnél idősebb diákokat, 19-28 éves hallgatókat és 29-45 éves munkavállalókat kérdeztek meg arról, mi alapján választanának munkahelyet, mi tesz egy munkáltatói márkát vonzóvá. A válaszok alapján tíz iparági, valamint egy összesített kategóriában osztottak ki díjakat. A technológia kategóriában, a Microsoft Magyarország a Samsungot és az IBM-et előzte meg. Az összesített első helyezett idén az Audi Hungária lett.
Kapcsolódó cikkek
- Fiatal klímahősöket látott vendégül a Microsoft budapesti székháza
- Ötödik éve a Magyar Telekom a legvonzóbb munkahely a telekommunikációs szektorban
- Egyre gátlástalanabbak a kiberbűnözők
- Jelentősen nőnek a klímavédelmi beruházások Közép- és Kelet-Európában
- Ingyenes Minecraft játékok a fagyott világból
- Nemzeti szuverenitás már a felhőben is
- ITBN: a folyamatos kibertámadásokra a többszintű védelem a válasz
- Az új Surface gépek a Windows PC-t a számítástechnika új korszakába vezetik át
- Ismét várja a nevezéseket a Microsoft a HR Best „Futureproof Organizations” kategóriájában
- Variációk egy témára: digitális oktatás igény szerint
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.